BMW řady 5 dostalo v testech IIHS druhé nejhorší hodnocení

28 komentářů

Adam
8. října • 12:28

Všichni honem zanadávat na kvalitu BMW, ale o tomhle https://www.youtube.com/watch... už se tu nikdo nezmíní.

mCZ
8. října • 13:22

Některým zase upadávají dveře (dle konkurenčního webu jako prvnímu auto od roku 1959) http://www.youtube.com/watch...

Lukixe
6. října • 12:13

V reálnom svete je ale dostatočne bezpečná na to aby som si povedal (keby ju mám) že v tomto aute mám šancu prežiť keď si vezmeme že po cestách jazdia ešte mraky áut ktoré by sa na tej bariére dostali až ku kufru.

tito
6. října • 12:56

K tomu vlastnictví přijmi ode mě upřímnou soustrast, ale jinak máš pravdu, jsou ještě horší šunky.

dsf
6. října • 19:28

V tej cenovej kategorii su mozno najhorsi.Preto kupujem Čínu. Qoros

tito
7. října • 8:53

Mno nevím, co takový čínský stroj provede při jiném nárazu, než standardizovaném, kolik km to vydrží, než se to rozpadne, jak to bude prodejné jako ojetina a jak dostupné budou málo frekventované náhradní díly, s čím má například právě BMW docela problém, ale jinak souhlasím. V Číně jsem viděl řadu tamních aut, která vůbec nevypadala špatně, zvenku ani zevnitř a kvalita jízdy byla taky OK. Snad jediný na první potkání zřejmý nedostatek byly málo výkonné motory.

Sysel
6. října • 9:30

Tak to je velká ostuda pro 5er a vzhledem k tomu, že ani 3er nedopadla slavně tak by se v Mnichově měli zamyslet.

eLzyx
6. října • 9:52

nemyslím si, že by s tím něco udělali. BMW dlouhodobě v nárazových testech, ale ani při reálných nehodách neexceluje. Např. i převrácení na střechu bývá pro posádku BMW často tragické.

tito
6. října • 12:54

Ač BMW epochu mám jednou provždy za sebou bez ochoty to ještě jednou opakovat, tentokrát se šmejdvrtule zastanu. Uvedený test simuluje náraz s idiotem za volantem, což chápu pro trh USA, nicméně v Evropě má o něco vyšší procento obyvatelstva mozek (by´t zas moc nejásejme) a ví, že když už musí narazit, tak co největší plochou a ne rohem auta.
Docela se těším, až mentálové v USA přijdou na to, že by mohli vymyslet crashtest s vojenskou raketou shora do místa řidiče a média budou plkat, jak na to auta nejsou připravená.

Elpin E. (Elpin)
7. října • 12:45

Když ti vyjede borec ze zatáčky v protisměru, instinktivně se budeš snažit uhnout a když budeš mít smůlu tak se střetnete a to s větším či menším přesazením a proto mají tyhle testy smysl. Těžko si v mžiku spočítáš kinematiku aut a dojdeš k závěru že stejně do něj nabouráš a tudíž si to namíříš čelem k němu :-D

tito
7. října • 13:39

Jo a to je právě okamžik správného či nesprávného rozhodnutí dotyčného soudruha. Uvedu příklad, proč se mýlíš, a nikoli příklad nereálný: Pojedeš povolenou rychlostí po své straně vozovky ve voze s platnou STK, uhrazeným povinným ručením a neprošlým fáčem v lékárničce. Z nepřehledné zatáčky, z tvého pohledu levotočivé, vyjede rozjetý kamion, jehož řidič se tam "nevejde" a je dost na tvé polovině vozovky. Zastavit nejde a pro projetí vedle něho není místo. Máš sekundu, možná dvě na reakci:
A) volant doprava, vyjedeš mimo silnici, zabráníš střetu s kamionem, ale ouha, v příkopě byl trávou zakrytý betonový mostek, který v 60km/h trefíš pravou polovinou předku auta. Mostek má nulovou deformační zónu, tvoje auto se během nárazu otočí o 120°, manželka přitom mine hlavou airbag a prorazí si lebku o sloupek vpravo. Dítě na zadním sedadle v autosedačce upevněné pásem při nárazu kombinovaném s rotací vozu utrpí zlomeninu krční páteře. tobě se pravděpodobně nestane nic, možná pár zlomenin. Řidič kamionu pokračuje dál a ani nezastaví. Svědci nejsou, jsi jediný, kdo přežil. Z pohledu policie jsi nezvládl řízení a zabil rodinu, u soudu se s 100% pravděpodobností ocitneš a s 95% pravděpodobností budeš i odsouzen.
B) S maximálním brzdění pokračuješ ve svém směru a kamion trefíš čelně alespoň polovinou šířky auta, deformace bude velká, ale čelní bez extrémní rotace, cestující vpředu zachytí airbagy, dítě vzadu udrží autosedačka. Možná budete mít zlomeniny dlouhých kostí a žeber, ale bez zásadních vnitřních zranění a bez poškození páteře.
Odsouzen nebudeš ty ale řidič kamionu.Tak co je správně?
Apropos, nemusí jít o zatáčku a kamion naproti. Co třeba divoké prase? Trefit čelně nebo poslat auto do lesa?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
9. října • 8:22

Ty jsi dobrý sebevrah.
Auto 1,5 tuny, rychlost 60km/h, náraz do pevné překážky = energie 208 kJ
Čelní střet naloženého kamionu (40 tun) se stejným vozidlem, oba 60 km/h = energie 23 MJ

jendabenda
10. října • 16:43

Energie je nezajímavá, pokud neznáš čas zpomalení a průběh jeho vektoru. A v tom je jádro pudla.

Elpin E. (Elpin)
7. října • 23:37

Já ti nevim čoveče... snažíš se to obhájit ale jsi tady víceméně sám. Když pominu to že takový rozjetý kamion tě při čelním střetu docela slušně rozšmelcuje (a jako příklad to tedy není moc vhodné přirovnání), chápu co tím chceš sdělit. A dokážu si představit nějakou extrémně hypotetickou situaci jako právě s kamionem na celou šířku tvého pruhu a ukrytým betonovým sloupkem v příkopě, ale to má pramálo společného s realitou. V drtivé většině případů na tom budeš líp když to prostě strhneš bokem. Dokonce to i radili kdysi v Besipu v telce... raději využít šance, jakkoli malé, že se vyhneš, než že to vemeš čelem a budeš doufat že to přežiješ.Mimochodem, teď ti dám příklad já: Jedeš si takhle v bávu a proti tobě favorit. Když to do něj napálíš čelem, tobě se nic nestane, ale posádku toho favoritu spolehlivě zabiješ. A to bych zažít nechtěl.

jendabenda
8. října • 10:12

Jsi totální teoretik. Kamion, byť v protipohybu, má proti betonovému mostku nebo stromu několik podstatných nárazových benefitů. Za prvé, má značnou deformační zónu, stavěnou na ochranu osobních vozidel - tedy pokud nenarazíš do Liazky. Za druhé, jedeš proti němu přímo a máš tedy k dispozici maximální brzdný účinek, což v případě trávy před mostkem nemáš. A za třetí, jde o čelní střet s minimální rotací, mostek je přesně naopak. tedy: Máš - li na výběr a nejedeš v 20 let staré šunce, zvol kamion co největší plochou a ne mostek. Máš násobně větší šanci na přežití.

Kejbl
7. října • 23:21

Tak tento příklad s kamionem se ti hodně nepovedl. Rozjetý kamion, řekněme jenom na 60 km/h a tvoje rychlost také jen 60km/h rovná se při čelním střetu celou plochou jistou smrt lidí v osobáku, při vyšších rychlostech ani nemluvě, kinetická energie mnohatunového vozidla je totiž obrovská a osobák nemá šanci ji ve svých deformačních zónách pohltit. Osobák je konstruován na to, aby ustál náraz v 60km/h do betonové zdi, což je ovšem legrace proti srážce se zdí (kamionem), která se pohybuje proti tobě také rychlostí 60km/h. Při takové srážce bude osobní auto měřit na délku metr padesát a posádka bude na kaši. V takovém případě je lepší se vyhnout i za cenu nárazu do pevné překážky, třeba toho tvého mostku, protože do něj narazíš pořád jen rychlostí 60km/h a ne 120km/h což je řádový rozdíl. Nemluvě o maličkosti, že většina náklaďáků na našich silnicích nemá vyřešenou ochranu proti podjetí a osobák zahučí pod ně, takže deformační zóny se vůbec neuplatní a posádka absolvuje rychlou smrt setnutím hlavy.

Brumla
7. října • 3:08

No, vy teda mozek rozhodně nemáte. Zaprvé, taková nehoda se snadno stane tím, že se řidič s mozkem snaží odvrátit nehodu a úplně se to nezadaří. Za druhé nehody se stávají za situací, kdy člověk z nějakého důvodu nemá kontrolu nad situací. Kdyby ji měl, nemusel by bourat. Za třetí, vy jste asi z rodu těch debilů, kteří nikdy v Americe nebyli, ale mají plnou držku keců o tom, jak jsou tam všichni pitomí. Jasně. Hlavně, že v Čechách je genius na geniovi, jen se ti geniové ze záhadných důvodů po většinu času chovají jako burani.

tito
7. října • 8:47

Hmmm, nono, nač ta psychologická sebereflexe?

Dreit
6. října • 15:35

Nejsem z USA, ale zrovna včera se mi stalo, že jedu do menšího kopečka a na horizontu se přede mnou objevilo auto v protisměru. Nevím jak vám, ale mně jako nejpřirozenější reakce připadá "vyhnout se za každou cenu"...a jak víme, tak ne vždy to všichni stihnou ;-)

tito
7. října • 8:46

Jistě. Typicky chybná reakce. Z mnoha důvodů: Důvod přežít praví nevyhýbat se, pokud to nejde, naopak v takovém případě narazit co největší plochou. Důvod právní: Pokud se úspěšně vyhneš a havaruješ při tom, jsi viník a pokud přitom někoho zraníš či usmrtíš, jdeš do basy. A máš při vyhýbání dostatek času ne zhodnocení, zda vpravo není strom, člověk nebo jiné fatální nebezpečí? Nemáš. "Srthnout řízení" je prostě ta největší kravina, kterou lze udělat.
Chápu, že rozhodování v stresové situaci a v časové tísni je těžké, psychologicky je obtížné se rozhodnout otočit volantem na poslední okamžik proti jedoucímu autu doleva místo vpravo ze silnice a že každá situace je jiná. Pokud ale od nehody není úniku, pak jediné správné řešené je maximalizovat plochu střetu, nikoli naopak. A stejně jako u nepřiměřené obrany jsou rozsudky někdy prapodivné a ve prospěch toho, kdo primárně zákon porušil, ale následky nese ten, kdo se bránil, ani v tomto případě nelze automaticky očekávat, že za následky nehody nebude hnán k odpovědnosti ten, kdo na vzniklou situaci nesprávně reagoval, ač nebyl jejím iniciátorem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Elpin E. (Elpin)
7. října • 12:50

"Pokud ale od nehody není úniku..." tady vidím jádro problému. Pokud je auto tak blízko že nemáš šanci se vyhnout, nemáš vůbec čas na jakoukoli racionální myšlenku kromě instinktivní reakce.

Bee
7. října • 9:34

Ježiš ty musíš bejt rodilej amík jak vyšitej.....B-]

jan taraba
7. října • 10:40

A mohl by nam bee brouk pytlik sdelit, v cem tito nema pravdu?

runner42
9. října • 8:05

Například má velmi pozoruhodnou představu o tom, že viníkem dopravní nehody je ten, který bourá.

jendabenda
10. října • 16:40

Zas až tak pozoruhodnou ne.
A není snad dle zažitých pravidel české policie viníkem ten, kdo sám bourá? Znám několik lidí ve svém okolí, kteří podobným způsobem přišli k vině za nehodu. Jeden typícký příklad tu zazněl. Při vyhýbání kanci řidič minul kance ale neminul příkop. Dle policie nesprávný způsob jízdy, viník, škoda z vlastního pojištění plus pokuta. Nesouhlasil. U správního úřadu mu řekli: měl jste to prase trefit, pak by to bylo jasné. Takhle to je jen výmluva. A místo litru policajtům zaplatil dva a půl úřadu. Jestli mu přišili i body za zaviněnou nehodu, to nevím.

Paegas
6. října • 15:32

Prosimvas, to muzete rovnou napsat, ze chytrej clovek by prece neboural vubec, protoze clovek s mozkem vi, ze si ponici auto a muze se zranit. Takze crashtesty obecne jsou pro debilni ameriku..Nebo pouzijte ten vas mozek vy a pochopte, ze nehoda vetsinou vznikne tak, ze clovek nechtel nabourat, tudiz auto neovladal tak jak chtel.

tito
7. října • 8:49

Blábolíš nesmysly.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vladik
26. listopadu • 12:56

tak ty musíš být dobrej omezenec:-D

Doporučujeme

Články odjinud