BMW řady 5 dostalo v testech IIHS druhé nejhorší hodnocení

BMW řady 5 dostalo v testech IIHS druhé nejhorší hodnocení

Na světě jsou výsledky dalších nárazových testů, které proběhly pod taktovkou IIHS. Představily se v nich tři velké sedany, přičemž pro evropského zákazníka je z této trojice nejzajímavější BMW řady 5. To si ale nevedlo úplně podle předpokladů. Náraz s malým přesazením pro něj znamená pouze druhé nejhorší hodnocení „Marginal“.

Další série testů IIHS: Fiat 500L, Juke, Leaf a Mazda 5 s nejhorším výsledkem

Další série testů IIHS: Fiat 500L, Juke, Leaf a Mazda 5 s nejhorším výsledkem

BMW řady 5 je tak dalším z modelů, které si odnesly z evropských testů Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček a které zároveň v testech IIHS neuspěl. Náraz s malým přesazením znamená u BMW 5 výrazné omezení prostoru pro nohy řidiče. IIHS na druhou stranu ale říká, že v oblasti palubní desky byla deformace minimální a figurína nakonec nedopadla tak špatně, protože airbag zůstal na svém místě a zachytil pohyb hlavy.

Smutné zjištění IIHS: v crash testech SUV a crossoverů obstály jen dva

Smutné zjištění IIHS: v crash testech SUV a crossoverů obstály jen dva

Spolu s BMW 5 prošel stejným testem také Lincoln MKS, který v nárazu s malým přesazením absolutně propadl, což je velmi dobře vidět na videu. Kromě výrazné deformace prostoru pro řidiče došlo k posunu sloupku řízení. Ten se posunul směrem na řidiče a z pohledu řidiče se volant posunul výrazně vpravo. V praxi tak hlava figuríny zcela minula airbagy.

Třetím testovaným sedanem bylo Infiniti Q70, které si jako jediné z této trojice odneslo maximální hodnocení Top Safety Pick+.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků