BMW řady 4 Cabrio je dost při těle, ale dovedně to maskuje

Dalším logickým krokem v evoluci čtyřkové řady je kabriolet, respektive kupé-kabrio s plechovou skládací střechou. Oproti modelu s uzavřenou karoserií je o hodně těžší (a tedy i pomalejší a žíznivější), ale od pohledu byste to do něj neřekli.

Generační obměna řady 3 pokračuje představením kabrioletu, jehož výstavní premiéra proběhne v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Kabriolet řady 4 s interním označením F33 koncepčně navazuje na E93, namísto látkové má skládací střechu z plechových panelů. Pokud budete tvrdit, že jde o možná nejhezčí kabrio s tímto typem střechy na trhu, nehodláme se s vámi přít.

Otevření či zavření střechy trvá dvacet sekund a nemusíte kvůli tomu stát na místě, i když maximální rychlost během manévru jen 18 km/h bude v praxi spíš na obtíž. Některé kabriolety zvládají manipulaci s (plátěnou) střechou i při 30 nebo dokonce 50 km/h.

BMW M3/M4: technika pod oficiálním drobnohledem

BMW M3/M4: technika pod oficiálním drobnohledem

Novinkou je systém, který po vzoru Mercedesu přivádí teplý vzduch k šíjím cestujících. Zavazadlový prostor 370 litrů (se střechou nahoře) odpovídá zvyklostem kompaktních hatchbacků, 220 litrů v kabrio konfiguraci ale na velký rodinný výlet do obchodu s naplocho baleným nábytkem nebude to pravé.

Nabídka motorů sestává vesměs z jednotek známých z aktuálního BMW řady 3, respektive řady 4. Základ tvoří přeplňované čtyřválce 428i (245 koní) a 420d (184 koní), nad nimi stojí šestiválec 435i s obvyklým výkonem 306 koní.

Jaká je ve skutečnosti cena za pohodlí a jistotu netextilní střechy, ukáže nejlépe srovnání základních dynamických vlastností a normované spotřeby s ostatními karosářskými variantami. Proto jsme je pro vás poskládali do tabulky:  

0-100 km/h (s)

F30 (sedan)

F32 (kupé)

F33 (kabrio)

428i

5,9

5,9

6,4

420d

7,5

7,5

8,2

435i

5,5

5,4

5,6

80-120 km/h na 4./5. rychlostní stupeň

 

 

 

428i

5,4/6,9

5,3/6,9

6,1/7,9

420d

5,9/7,5

5,9/7,5

6,5/8,3

435i

5,2/6,1

5,0/5,9

5,6/6,8

Komb. spotřeba (l/100 km)

 

 

 

428i

6,4

6,6

6,8

420d

4,5

4,7

5,1

435i

7,9

7,9

8,1

Hmotnost EU (kg)

 

 

 

428i

1505

1525

1755

420d

1495

1525

1755

425i

1585

1585

1815

Vidíte správně, kabrio je o 230 kilogramů těžší, a proto žíznivější a také pomalejší ve zrychlení pružném i z místa. Efekt je výraznější u čtyřválců s horším poměrem výkon/hmotnost. To samozřejmě není nějaká specialita BMW, ale konstrukční nevyhnutelnost tohoto typu karoserie.

Test BMW 335i Cabrio: nečakané kompromisy

Test BMW 335i Cabrio: nečakané kompromisy

BMW řady 4 kabrio bude k mání ve výbavových liniích Sport line, Modern line a Luxury line, počítá se pochopitelně i s M-paketem. První kusy by se měly dostat k evropským zákazníkům během prvního čtvrtletí 2014. Otázkou je, kdy dorazí na český trh. BMW ČR dosud na svém webu neprezentuje ani kupé řady4 a u verze E92 má napsáno „nové BMW řady 3 kupé“. I čekání na kabriolet tedy nejspíš bude o něco delší než na okolních trzích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky