BMW řady 4 Cabrio je dost při těle, ale dovedně to maskuje

Dalším logickým krokem v evoluci čtyřkové řady je kabriolet, respektive kupé-kabrio s plechovou skládací střechou. Oproti modelu s uzavřenou karoserií je o hodně těžší (a tedy i pomalejší a žíznivější), ale od pohledu byste to do něj neřekli.

Generační obměna řady 3 pokračuje představením kabrioletu, jehož výstavní premiéra proběhne v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Kabriolet řady 4 s interním označením F33 koncepčně navazuje na E93, namísto látkové má skládací střechu z plechových panelů. Pokud budete tvrdit, že jde o možná nejhezčí kabrio s tímto typem střechy na trhu, nehodláme se s vámi přít.

Otevření či zavření střechy trvá dvacet sekund a nemusíte kvůli tomu stát na místě, i když maximální rychlost během manévru jen 18 km/h bude v praxi spíš na obtíž. Některé kabriolety zvládají manipulaci s (plátěnou) střechou i při 30 nebo dokonce 50 km/h.

BMW M3/M4: technika pod oficiálním drobnohledem

BMW M3/M4: technika pod oficiálním drobnohledem

Novinkou je systém, který po vzoru Mercedesu přivádí teplý vzduch k šíjím cestujících. Zavazadlový prostor 370 litrů (se střechou nahoře) odpovídá zvyklostem kompaktních hatchbacků, 220 litrů v kabrio konfiguraci ale na velký rodinný výlet do obchodu s naplocho baleným nábytkem nebude to pravé.

Nabídka motorů sestává vesměs z jednotek známých z aktuálního BMW řady 3, respektive řady 4. Základ tvoří přeplňované čtyřválce 428i (245 koní) a 420d (184 koní), nad nimi stojí šestiválec 435i s obvyklým výkonem 306 koní.

Jaká je ve skutečnosti cena za pohodlí a jistotu netextilní střechy, ukáže nejlépe srovnání základních dynamických vlastností a normované spotřeby s ostatními karosářskými variantami. Proto jsme je pro vás poskládali do tabulky:  

0-100 km/h (s)

F30 (sedan)

F32 (kupé)

F33 (kabrio)

428i

5,9

5,9

6,4

420d

7,5

7,5

8,2

435i

5,5

5,4

5,6

80-120 km/h na 4./5. rychlostní stupeň

 

 

 

428i

5,4/6,9

5,3/6,9

6,1/7,9

420d

5,9/7,5

5,9/7,5

6,5/8,3

435i

5,2/6,1

5,0/5,9

5,6/6,8

Komb. spotřeba (l/100 km)

 

 

 

428i

6,4

6,6

6,8

420d

4,5

4,7

5,1

435i

7,9

7,9

8,1

Hmotnost EU (kg)

 

 

 

428i

1505

1525

1755

420d

1495

1525

1755

425i

1585

1585

1815

Vidíte správně, kabrio je o 230 kilogramů těžší, a proto žíznivější a také pomalejší ve zrychlení pružném i z místa. Efekt je výraznější u čtyřválců s horším poměrem výkon/hmotnost. To samozřejmě není nějaká specialita BMW, ale konstrukční nevyhnutelnost tohoto typu karoserie.

Test BMW 335i Cabrio: nečakané kompromisy

Test BMW 335i Cabrio: nečakané kompromisy

BMW řady 4 kabrio bude k mání ve výbavových liniích Sport line, Modern line a Luxury line, počítá se pochopitelně i s M-paketem. První kusy by se měly dostat k evropským zákazníkům během prvního čtvrtletí 2014. Otázkou je, kdy dorazí na český trh. BMW ČR dosud na svém webu neprezentuje ani kupé řady4 a u verze E92 má napsáno „nové BMW řady 3 kupé“. I čekání na kabriolet tedy nejspíš bude o něco delší než na okolních trzích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků