BMW řady 3 Touring má české ceny. Kombík začíná lehce nad milionem, nafta je základ

V českém konfigurátoru BMW se již objevuje nová generace řady 3 také s karoserií kombi. Poprvé se tak můžeme kouknout na cenovky zatím dostupných verzí.

Nedlouho po oficiálním uvedení už BMW uvádí do prodeje v ČR také novou „trojku“ ve variantě Touring. Nahlédnutí do konfigurátoru modelu již prozrazuje první dostupné motorizace, základní cenovky i možnou příplatkovou výbavu. V tuto chvíli jsou na výběr tři motorizace, z čehož je prozatím jediná benzinová.

Podrobněji jsme se o řadě 3 Touring rozepsali již dříve. Stačí však vědět, že novinky příchozí s novou generací „trojkového“ BMW doplňuje kombík o kufr se základním objemem 500 litrů, přičemž sklopením zadních sedaček dostanete až 1510 litrů. Sedačky jsou dělitelné v poměru 40:20:40, snížena byla u nové generace i nákladová hrana kufru a jeho ložná plocha zase rozšířena.

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

Nové BMW řady 3 Touring oficiálně: Větší kufr, až 374 koní a osobní asistent

S uvedením na trh tedy začíná Touring v konfigurátoru na částce 1.053.000 Kč, a to za variantu 320d používající přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW (190 koní). Základem je šestistupňová manuální převodovka. Příplatek za osmistupňový automat činí 58.266 Kč, přičemž jeho sportovní verze je o dalších 5408 Kč dražší.

Prozatím základní „nafťák“ (určitě přijde i verze 318d) je nicméně dostupný také s pohonem všech kol jako 320d xDrive, u něhož je již automatická převodovka standardem. Zde začíná cena na 1.170.000 Kč. Výkonnější diesel 330d s třílitrovým šestiválcem o výkonu 195 kW (265 koní) je přitom dostupný výhradně s automatem a pohonem všech kol. Jeho cena startuje na 1.326.000 Kč.

BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

Jedinou benzinovou motorizací Touringu je prozatím ve verzi 330i dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (258 koní), který je nabízen pouze s automatem, za minimálně 1.140.100 Kč. Přechod na „čtyřkolku“ xDrive s tímto motorem pak navyšuje základní cenu na 1.207.700 Kč. I zde je u obou variant dostupná sportovně laděná převodovka.

Standardní výbava u „trojky“ kdovíjak neoslní. Jistotou je bílý nebo černý nemetalický lak karoserie, 17palcová litá kola, střešní nosníky, sportovní kožený volant, LED světlomety, látkové čalounění sedaček a hliníkové obložení palubní desky, tempomat s funkcí automatického brzdění či manuální klimatizace a 8,8palcová dotyková obrazovka infotainmentu s navigací.

Stahují se nad spalovacími motory mračna? Podle BMW se není čeho bát. Zatím...

Stahují se nad spalovacími motory mračna? Podle BMW se není čeho bát. Zatím...

Většina zákazníků ale stejně zvolí jednu z dostupných výbav/paketů, které základní vlastnosti vozu podstatně rozšíří. Touring je nabízen v liniích Advantage (36.400 Kč), Sport Line (91.000 Kč), Luxury Line (132.600 Kč) a M Sport (161.200 Kč), které lze ještě dále rozvíjet množstvím prvků příplatkové výbavy.

BMW řady 3 Touring (G21) – technická data a základní ceny dostupných verzí
Motor 320d 320d
xDrive
330d
xDrive
330i 330i
xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1995 1995 2993 1998 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 140/4000 140/4000 195/4000 190/5000-6500 190/5000-6500
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500 400/1750-2500 580/1600-3000 400/1550-4400 400/1550-4400
Převodovka 6M(8A) 8A 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 229(230) 225 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5(7,1) 7,4 5,4 5,9 5,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8-4,6
(4,8-4,4)
4,9-4,6 5,6-5,4 6,4-6,0 6,6-6,3
Základní cena [Kč] 1.053.000
(1.111.266)
1.170.000 1.326.000 1.140.100 1.207.700
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků