BMW řady 3 slaví 40. narozeniny a přes 14 milionů prodaných kusů

BMW řady 3 slaví 40. narozeniny a přes 14 milionů prodaných kusů

Na frankfurtském autosalonu v roce 1975 se poprvé představilo BMW řady 3. Tento model tak letos slaví čtyřicáté narozeniny. Mnichovská značka nepřipomíná zmíněné výročí jen tak náhodou. Dnes byl představen poslední facelift této řady.

Facelift BMW řady 3: První fotografie unikly předčasně

Facelift BMW řady 3: První fotografie unikly předčasně

BMW 3 se představilo s označením E21 v roce 1975. Ve výrobě vydržela první generace až do roku 1982. Tento model se stal velmi úspěšným a váže se k němu také několik zajímavostí. Například to byla údajně právě „trojka“, která jako první představila středový panel otočený na řidiče, což je prvek, na který sází (nejen) BMW i dnes.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

V roce 1977 se pak BMW řady 3 stalo prvním vozem této třídy, který dostal pod kapotu šestiválec. Osm let poté přišel další důležitý moment, trojkové BMW dostalo pohon všech kol. Celkem bylo vyrobeno za celou historii řady 3 přes čtrnáct milionů kusů rozdělených do šesti generací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 90 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 168 957 km
Cena: 260 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 181 678 km
Cena: 230 000 Kč
BMW 3 3
Rok výroby: 2008
Stav: 146 703 km
Cena: 300 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 42 740 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků