BMW řady 3 na českém trhu (ceník)

Na českém trhu se začalo prodávat BMW řady 3 páté generace. Novinka byla uvedena s celkem čtyřmi motory, 320i, 325i, 330i a 320d, tedy jeden zážehový čtyřválec, dva zážehové šestiválce a jeden naftový čtyřválec.
BMW řady 3 na českém trhu (ceník)

Ceny novinek jsme již zveřejnili koncem ledna, do uvedení na trh se však nepatrně změnily; benzíny jsou levnější, nafťák o něco dražší. Na každý pád jsou ceny o poznání výhodnější než u staré generace, např. 325i s výkonem 160 kW stojí o téměř 200 tisíc méně než stará 330i s výkonem 170 kW:

  • 320i: 841 500 Kč
  • 325i: 990 100 Kč
  • 330i: 1 114 000 Kč
  • 320d: 911 200 Kč

Za automatickou převodovku se jednotně připlácí 65 190 Kč.

Tip: Představení řady 3

BMW řady 3 320i 325i 330i 320d
Základní parametry
Délka (mm) 4520
Šířka (mm) 1817
Výška (mm) 1421
Rozvor (mm) 2760
Hmotnost (kg) 1395 1490 1525 1490
Kola/pneumatiky 205/55 R16,
ocelová
205/55 R16,
litá
225/45 R17,
litá
205/55 R16,
ocelová
Zavazadlový prostor (l) 460
Palivová nádrž (l) 60
Základní výbava
Jméno výbavy - - - -
Posilovač řízení
Přední okna v elektrice
Zadní okna v elektrice
Zrcátka v elektrice
Centrální zamykání
Dálkové ovládání
Palubní počítač
Airbag řidiče
Airbag spolujezdce
Boční airbagy
Okenní airbagy
ABS
ASR
Stabilizační systém (ESP)
Klimatizace (A/M/P) M M M M
Autorádio
Motor
Objem ccm 1995 2497 2996 1995
Druh motoru zážehový zážehový zážehový vznětový,
přeplňovaný
Válců/ventilů 4/4 6/4 6/4 4/4
Výkon (kW)/otáčky 110/6200 160/6500 190/6600 120/4000
Točivý moment (Nm)/otáčky 200/3600 250/2750-4250 300/2500-4000 340/2000
Typ převodovky/počet stupňů manuální/6 manuální/6 manuální/6 manuální/6
Poháněná kola zadní zadní zadní zadní
Brzdy vzadu kotoučové kotoučové kotoučové kotoučové
Max. rychlost (km/h) 220 245 250 225
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9 7 6,3 8,3
Palivo natural 98 (95) natural 98 (95) natural 98 (95) nafta
Spotřeba (l/100 km) 10,7/5,6/7,4 12,1/6,2/8,4 12,7/6,4/8,7 7,8/4,5/5,7
Cena (Kč)
Základní 841 500 990 100 1 114 000 911 200
Automat 906 690 1 055 290 1 179 190 976 390


Tisková zpráva: Na český trh právě vstupuje nové BMW řady 3, které si před pár týdny odbylo svou světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Kompaktní sportovní limuzína vyniká řadou inovací, lepší jízdní dynamikou a komfortem a také ještě velkorysejším vnitřním prostorem. Nové BMW řady 3 narostlo do délky na 4,52 metru (+ 49 mm) a zvětšilo také svoji šířku (+ 78 mm) a rozvor (+ 35 mm). Také zavazadlový prostor zvětšil svůj objem na 460 litrů.

Motory

Novinka se letos na jaře začíná prodávat s jedním dieselovým a třemi benzínovými motory. Všechny pohonné jednotky se mohou pochlubit zlepšenými parametry, klidným chodem a hospodárností.

Šestiválcový motor s extra lehkou klikovou skříní z hořčíku

Řadový šestiválec pro špičkovou verzi BMW 330i nabízí podstatné zvýšení výkonu o 20 kW/27 koní ve srovnání se svých předchůdcem. Výkon nyní dosahuje 190 kW/258 koní. Točivý moment 300 Nm je k dispozici mezi 2500 a 4000 otáčkami. Podtrženo a sečteno, tyto vynikající vlastnosti dělají z tohoto třílitrového motoru nejvýkonnější a nejlehčí šestiválec ve své třídě.

K dosažení nízké hmotnosti využívá BMW u tohoto motoru hořčík. Je to vůbec poprvé, co automobilka tuto technologii využije ve velkosériové výrobě, pokles hmotnosti oproti hliníku činí 30 %.

Hořčík našel uplatnění hlavně v konstrukci klikové skříně a hlavy válců motoru. Dalším novým charakteristickým znakem tohoto šestiválce je systém BMW VALVETRONIC - variabilní zdvih sacích ventilů odpovídající pozici plynového pedálu. Toto řešení přináší větší efektivitu při tvorbě směsi - vzduch palivo - a rychlejší odezvu motoru. Tato prvotřídní technologie přichází spolu se systémem BMW double-VANOS, což je variabilní časování vačkových hřídelí sacích a výfukových ventilů.

BMW 330i zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba je 8,7 l na 100 km.

Další benzínová verze, BMW 325i, vstupuje na trh s maximálním výkonem 160 kW/218 koní při 6500 otáčkách/min., maximálním točivým momentem 250 Nm mezi 2750 a 4250 otáčkami. Motor s objemem 2,5 litru zrychlí BMW 325i z 0 na 100 km/h za 7,1 vteřiny, nejvyšší rychlost je 245 km/h a průměrná spotřeba dosahuje 8,3 litrů/100 km.

BMW 320i - výkonný čtyřválcový motor

BMW 320i je nejvýkonnější čtyřválec ve své třídě. Vychází konstrukčně z dvoulitrového motoru dosud určeného pro BMW 318i. Tato prvotřídní motorová jednotka vybavená systémy VALVETRONIC a dlouble-VANOS zaručuje maximální výkon 110kW/150 koní v 6200 otáčkách a maximální točivý moment 200 Nm při 3600 otáčkách. BMW 320i akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,0 vteřin a dává vozu nejvyšší rychlost 220 km/h. Spotřeba benzínu v EU kombinovaném cyklu je 7,4 litrů/100 km.

Nabídka benzínových motorů v BMW řady 3 se bude rozšiřovat krok za krokem, základní čtyřválec se objeví na podzim roku 2005.

Pokračování úspěšného sportovního dieselu BMW 320d

Naftový motor v BMW 320d znamená nejvyšší dynamiku v každém ohledu. Nechybí mu druhá generace vstřikování paliva systémem common rail stejně jako turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a bezúdržbový filtr pevných částic. Tento čtyřválec dává výkon jedinečných 120 kW/163 koní a točivý moment 340 Nm ve 2000 otáčkách. Díky svým parametrům patří tento motor k tomu nejlepšímu ve své třídě.

Zrychlení vozu odpovídá dokonalosti motoru, BMW 320d dosahuje stokilometrové rychlosti za 8,3 vteřiny. Nejvyšší rychlost je 225 km/h, spotřeba pouhých 5,7 litrů nafty na 100 km. BMW 320d přirozeně splňuje emisní požadavky EU 4.

Šestistupňová převodovka ve všech modelech

Standardní výbavou všech verzí BMW řady 3 je šestistupňová převodovka nebo na přání šestistupňová automatická převodovka. Řidič se může spolehnout na perfektně přesné a hladké řazení. Převodovka je nastavena tak, aby řidič nemusel používat příliš vlastní sílu nebo přehnaně tlačit na řadící páku .

Sečteno a podtrženo, nové BMW řady 3 je na silnici opět více dynamické, zrychluje ještě rychleji než kdy dříve a dosahuje nejvyšší rychlosti za minimální čas. A zaručeně spotřebuje méně pohonných hmot.

Funkce

Startování motoru stiskem tlačítka

Novinkou střední třídy je komfortní typ startování BMW řady 3. Řidič musí pouze krátce přidržet startovací tlačítko, aby nastartoval motor. Všechny další operace potom pokračují automaticky bez jakéhokoliv dalšího zásahu.

Nejlepší technologie pro zlepšení jízdní dynamiky

BMW pokračuje ve své úspěšné historii, a proto nové BMW řady 3 přichází se všemi charakteristickými znaky této značky - s podélně uloženým motorem, poháněnými zadními koly a hmotností perfektně rozloženou mezi nápravy v poměru 50:50.

Přední dvouprvková náprava nově vyvinutá pro BMW řady 3 je kompletně vyrobená z hliníku a zajišťuje optimální rovnováhu jízdní dynamiky a jízdního pohodlí. Směrová stabilita je optimální a valivý hluk je snížen na minimum. A přestože má nízkou hmotnost, hliníková přední náprava je velice pevná a stabilní.

Pětiprvková zadní náprava z lehké oceli se samořídicí schopností zaručuje výbornou agilnost a skvělé ovládání za všech podmínek. Mezi další výhody patří precizní jízdní stopa a velmi dobrý jízdní komfort.

Aktivní řízení: unikát této třídy

Ojedinělý doplněk dostupný poprvé ve střední třídě - aktivní řízení BMW – bude patřit k nadstandardní výbavě k šestiválcovým motorům nového BMW řady 3. Aktivní řízení zajišťuje strmější převodový poměr při nízkých rychlostech a méně strmý při vyšších rychlostech. Aktivní řízení nachází soulad mezi agilností, stabilitou a komfortem, což běžné řízení jednoduše nemůže nabídnout.

V novém BMW řady 3 je aktivní řízení BMW ještě vylepšeno. Kdykoliv začne řidič brzdit na nebezpečném povrchu jako je led, sníh nebo mokrá vozovka, aktivní řízení rychleji stabilizuje automobil, než by jakýkoliv řidič byl schopen zvládnout.

Nejnovější generace DSC

DSC (Dynamic Stability Control) se v novém BMW objevuje v nejnovější generaci a zajišťuje bezpečnost na nejvyšší úrovni. U šestiválcových modelů systém DSC přichází s užitečnými funkcemi jako je např. „suché brždění“. Jde o funkci zaručující, že jsou při dešti automaticky lehkým přibržděním brzdové kotouče zbavovány vody a reakce brzd je tak rychlejší. Start-Off Assistant zamezuje, aby automobil popojel dozadu v momentě, když při rozjezdu stojí v kopci a anti-dive control zabrání při zastavení cuknutí v důsledku napružení brzd, čímž je zastavení sametově měkké i při razantním zpomalení.

Jako výsledek všech těchto zdokonalení si nový sportovní sedan BMW upevňuje vedoucí postavení v jízdních vlastnostech, tedy v oblasti, která vždy byla suverenitou BMW řady 3.

BMW řady 3 – dynamický i elegantní sedan

Díky svému jedinečnému designu je BMW řady 3 jedinečným a sebevědomým vozem, který se může pochlubit dynamickým, ale zároveň i elegantním sportovním charakterem. Novinka je zasazena přímo do epicentra moderního designu BMW. BMW řady 3 harmonizuje tvary BMW Z4 a BMW řady 1 s elegancí BMW řady 5 a řady 7. Charakteristickými znaky jsou krátké převisy karosérie, prosklené plochy sahající hodně dozadu a dlouhá kapota motoru.

Nový model je podstatně větší uvnitř i zvenku. Interiér je prosvětlený, prostorný a odráží životní styl cílových skupin pro nové BMW. Vyjádřeno čísly - celková délka vozu je 4520 milimetrů (49 milimetrů více než předchozí model), šířka 1817 milimetrů a výška činí 1421 milimetrů, rozvor kol dosahuje 2760 milimetrů.

Vylepšená karosérie: lehčí, tužší, bezpečnější

Novinka je dokonce ještě tužší, ale zároveň lehčí než předchůdce.
Inteligentní odlehčená technika využívá speciálně vyvinutou lisovací technologii. Tuhost karosérie vzrostla ve srovnání s předchůdcem o 25% bez navýšení hmotnosti.

Při bočním nárazu: nejbezpečnější BMW řady 3 všech dob.

BMW řady 3 je navržena tak, aby dosáhla nejlepších výsledků v crash testech EuroNCAP. Jde také o jedno z prvních automobilů na světě plně připravené na extrémní boční crash testy podle metodiky USA a na vysokorychlostní nárazový testy zezadu - také podle Spojených států.

Kromě vylepšeného systému bezpečnostních pásů nabídne novinka ve standardní výbavě šest airbagů: přední airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové záclonové airbagy.

Osvědčená technologie pro větší bezpečnost

Kromě duálních halogenových světel dodávaných v základní výbavě, má zákazník možnost vybrat si bi-xenonová světla s nebo bez adaptivních funkcí. Dynamicky nastavitelná poloha světel a bi-xenonová světla, která se natáčejí spolu s volantem, zaručují perfektní osvětlení vozovky. Výsledkem je lepší výhled pro řidiče.

V základní výbavě se objeví i dvoustupňová brzdová světla, která zvětšují intenzitu brzdových světel s mírou sešlápnutí pedálu nebo při aktivaci systému ABS. Řidič jedoucí vzadu za vozidlem vnímá intuitivně dvoustupňové svícení jako naléhavý brzdný manévr, zabrzdí s větší silou a zkrátí brzdnou dráhu.

BMW řady 3 přichází také standardně s pneumatikami Runflat umožňující řidiči dojezd až 250 km po propíchnutí pláště rychlostí maximálně 80 km/h.

Chytré řešení uvnitř automobilu – prémiový prostor a komfort

Vnitřek nového BMW řady 3 je moderní a harmonický, příjemná atmosféra vytváří pocit dynamiky a světlosti. Cestující doslova cítí dvě charakteristiky harmonicky zkombinované uvnitř BMW řady 3: pocit z jízdy v pohodlném sedanu střední třídy se mísí s řízením sportovního stroje.

Harmonické spojení prvotřídních funkcí pro řidiče a spolujezdce

Plně v souladu s filozofií BMW je palubní deska jasně strukturovaná a orientovaná na řidiče. Palubní deska dává řidiči nebo řidičce všechny informace, které potřebují, zaručuje jim optimální srozumitelnost po celou dobu jízdy. Středová konzole nabízí komfort, je v perfektním dosahu řidiče i předního spolujezdce.

Kombinace informační záplavy s pohodlnou kontrolou

Nová trojka kombinuje optimální ovládání s rovněž prvotřídní ergonomií. Ovládání důležitých prvků jako například ventilace a rádia je snadné a bezpečné. Komplexní systém velkého množství informací je dobře zorganizován pomocí systému iDrive, který se dodává v příplatkové výbavě spolu s navigačním zařízením. V tomto případě se displej nachází uprostřed přístrojové desky. Ovladač zvaný Controller umožňuje řidiči výběr z různých funkcí a navádí jej podle individuálního menu.

Otevíraní vozu a startování bez klíče

Systém iDrive nahrazuje v kabině běžná tlačítka, bezklíčové otevírání dveří dodávané v příplatkové výbavě odsouvá konvenční klíč do historie. Systém komfortního přístupu zaručuje přístup do vozu a nastartování motoru dokonce bez dotyku ovladače. A ve spojením s pamětí tohoto ovladače v rámci osobního profilu také automatické nastavení polohy sedadel, zrcátek, automatické klimatizace a rádia již při příchodu k vozidlu podle řidičova posledního nastavení.

Rychlé chlazení a vytápění

Pro maximální komfort a pohodlné ovládání vozu má BMW řady 3 mimořádně rychlé ochlazování a vyhřívání interiéru. Díky duálnímu systému klimatizace si mohou řidič, spolujezdec vpředu i vzadu nastavit individuální teplotu.

Luxusní infotainment na palubě

Široká škála informací a zábavy v novém BMW řady 3 pochází z luxusní modelů BMW. Zákazník má možnost vybrat si navigační systém Business anebo Professional. Volitelný Professional Logic7 HiFi systém zaručuje velice kvalitní zvuk s nastavitelnou mírou pocitu prostorovosti uvnitř vozu.

V BMW řady 3 je také vestavěný telefon jako nadstandardní výbava. Řidič nebo spolujezdec mohou ovládat BMW Assist, který rozšiřuje bezpečí spojené s vozy BMW. Jedná se o tísňová volání, BMW havarijní službu, BMW Info, informace o dopravě a také mobilní informační službu.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků