BMW řady 3 má oficiálně ostrou naftovou verzi. Stovku dá pod 5 s, jezdí za 6 litrů

44 komentářů

Twan
19. února • 21:48

A BMW je pro mne mrtvá značka který dokonale zničila svojí identitu. Nic proti dieselu, na dlouhé cesty je jasnou volbou ale udělat z toho "ostrou" verzi je na poblití. Stará x30D byla také slušně rychlá, obzvlášť kolem roku 2000, ale NIKDO neměl tu drzost z toho dělat "ostrou" verzi, tehdy si to nikdo prostě nedovolil....teď už jen naftové Ferrari a je to komplet...

Kosanovič
20. února • 8:16

Zbytečně to prožíváš a děláš z toho vědu. Ano M340d nebo M340i nejsou eMka, protože eMka jsou stále k dispozici jako svébytné modely. BMW k tomu donutily Audi a Mercedes, kteří totéž udělaly s RS a AMG, prostě modelům výkonově pod RS a AMG daly nějakou zvláštní nálepku. A čemu to vadí? Podstatné je, že ty Mka, RSka, AMGečka stále existují a jsou špičkou daného výrobce. Tvoje rozhořčení bych chápal, kdyby Mka zrušily a nechaly jenom tyto "podverze", ale to se neděje. V porovnání s ostatní prémií je D3 (a Porsche) velmi konzistentní a vrcholné modely nijak nešidí ani neprzní, takový Lexus a další rádoby prémie (Volvo, Infiniti, Acura) se vůbec na ostrém modely nevzmohou a to ti nevadí? Mercedes ti s hvězdou na čumáku prodá vrcholný S65 AMG a vedle toho má tu stejnou hvězdu i hovnocuc nebo popelářský vůz, a co má být? Mě ten hovnocuc nezajímá, mě zajímá jestli dělají to AMG, to je podstata. Ferrari odjakživa lepí koníka na kšiltovky, na trička z Číny za pár šušní, na notebooky, prostě na kdejaký krám, který nemá se sportovními auty nic společného. A mám se proto nervovat, že na 488 je ten stejný koník? Takže kdyby toho koníka mělo SUV (což se brzy stane) nebo časem třeba i SUV s dieselem, tak já se z toho rozhodně neosypu, pokud budou i nadále dělat pecky jako ta 488 a další supersporty, tak je svět v pořádku, protože dieselové SUV Ferrari je určitě daleko důstojnějším nositelem "koníka" na čumáku než umaštěná kšiltovka na palici nějakého primitiva. Ale nic, klidně se dál nervuj.

Twan
20. února • 9:45

Tak o Ferrari i Enzo říkal, že si jeho auta koupí jen blázen a dělá to jen pro peníze na závodění (i když ano, to byla trochu jiná doba). Nicméně mně prostě tenhle marketingovej bordel rozčiluje. Marketingová oddělení prostě zničí na co sáhnou ve jménu akcionářů. Všechny značky radši rozšlapou co vybudovali a místo aby si drželi důstojnost, předhání se jakou blbost by ještě vymysleli. Ztratilo to duši. Vždyť kdysi měla každá z německých prémií co nabídnout. Dnes se snaží mít všichni všechno i za cenu dieselového M modelu....to prostě pro mne není v pořádku.

leliceq kbeliczeque
20. února • 11:18

Mne zase prekvapuje, ze nekdo ma jeste cas a silu rozcilovat se nad temito vecmi.Automobilky jsou firmy jako kazde jine, takze zisk a predevsim jeho rust jsou primarnimi duvody jejich existence. Akcionari ocekavaji rust hodnoty investic a rust dividend, management touzi po rustu odmen a zamestnanci pracuji za vyplatu. A jeste je zde stat, ktery chce dane. A jak se firma dopracuje k zisku, je nepodstatne, protoze penize nemaji ani barvu, ani vuni. Jedina podstatna vlastnost penez je jejich kvantifikovatelnost. Kdyz rust zisku netahne prodej M3, M5 a podobne, je treba prodavat neco jineho, co ten rust zisku podpori.Takze za to, ze se objevuji ostre modely s dieselem si mohou zakaznici sami. Protoze ostre modely s benzinem se zrejme proste neprodavaji v takove mire, aby to tahlo rust zisku. Pokud to nekomu tak silene vadi, staci jit a nejakou tu M v benzinu koupit.

mekkvak
21. února • 14:40

tady bych trochu nesouhlasil, když chceš prodat za přidanou cenu, musíš za ní něco nabídnout. a když je tou přidanou cenou sport imidž, ne každý chápe sportovní drag race nebo sumo, co se výrobce snaží protlačit. když je něco dobrý gt, neznamená to pořád, že je sportovní

Twan
20. února • 15:32

Apple je důkazem, že NE je také dobrá cesta...myslím Apple za Jobse.

JohnST
20. února • 2:12

Ma to parametre benzinu M340i co sa tyka zrychlenia.Cize v com je problem?

Tias
20. února • 9:23

To je přesně dnešní přístup, diesel má stejné parametry, tak kde je problém, rozdíl?
320D je rychlejší než 320i, jsou ta auta stejná? No ani omylem, 320D je bezcharakterní, dunící, nad míru nudné auto, které dokáže jet rychle. 320i je sice mírně pomalejší, ale nerachtá, zní vcelku obstojně a především - ten motor vytáhneš do červených čísel a když přijedeš k zatáčce, podřadíš si o 2 stupně, výfuk praskne, otáčky opět vyletí do červených čísel a za zvuku úpějícího vytočeného motoru proletíš zatáčku, zkus si v dieselu před zatáčkou podřadit o 2 stupně, schválně, co se stane....

Tias
20. února • 10:42

V pohodě, chápu, že mínusujete, protože jste si koupili 320d (8/10 prodaných 3er je tento motor) a máte pocit, jaké nemáte sportovní náčiní. Akorát máte hovno no.

stealth01
22. února • 5:51

Ja nevím s tím motorem, bavíme se o prásknutí v R4... Trochu mi přijde, ze se ten motor spíše trápí, než aby s lehkostí šel do červeného pole. Není to špatné mít benzin, ale R6 je opravdu jinde celkově. Asi bych raději ještě par měsíců na nej šetřil, než bych podepsal objednávku na novou trojku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Market
22. února • 8:44

Ak by som si mal vyberat ja, tak aj ja by som radsej dosetril na R6, suhlas.
Ale ak by som na R6 nemal, tak by som siel do R4 do verzie 330i.

esmo
21. února • 13:29

Moc si hraješ na závodníka ty úpějící 320i...

Twan
20. února • 7:38

je to diesel, v tom je problém. Navíc M byla vždy trochu jiná auta než ta běžná, teď je to jen jakýsi paket ale poskládej si co chceš...

Freddka
21. února • 23:00

Ale vzdyt je to jen doplnek, co na tom resis?Je i benzin.
Je i opravdove Mko.
Je i competition.
Proste vetsi portfolio.Ze identita BMW byla zalozena na necem jinem, s tim souhlasim. Ze ani dnesni competition se tomu nerovna, s tim taky souhlasim (kdyz porovname “kde” bylo takove auto na tehdejsim trhu a “kde” je na tom dnesnim)
Ale kdyby se neprizpusobili dobe, zadny BMW uz by taky vubec nemuselo existovat.

Freddka
21. února • 23:08

Koukej na to tak, ze tihle kupci ti vlastne zajistuji, ze si muzou fajnsmekri koupit poradne oatry Mka.
Bez nich by to cely stalo 5x vic a neslo by to prodat a bylo by.Skoda jen, ze i ty ostry BMW uz nejsou tak syrove a vyjimecne a od konkurence se lisici, jako tomu bylo driv. Ale ostry jsou a zajimavy kusy taky jsou, treba M2. Kdyz je k jejich existenci potreba dat na 20d znacek M a v ramci toho tam dat kozeny sedadla ... nechť.

duro
19. února • 15:17

Bude zaujimave porovnanie s M340i z hladiska kazdodenneho pouzitia.

Karel.
19. února • 21:02

9 z 10 kupců z hlediska každodenního použití vezme déčko.

Market
19. února • 22:51

To d je oproti i tazsie o cca 150kg. Takze za mna urcite i.

Karel.
20. února • 0:04

Obávám se, že tvůj názor skutečné kupce co mají škváru v prkenici neovlivní a vsadím se, že po roce nebo dvou uvidíme ve statistikách drtivou převahu prodejů dieselu. Prostě na netu se pindá o benzínu, v reálu se kupuje diesel.

Market
20. února • 10:39

Spravme si tu malu anketu:
kto by si kupil M340i nech da +
kto by si kupil M340d nech da -

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Market
23. února • 9:43

cena M340i od 60850 eur
cena M340d od 65954 eur a vaha o cca150 kg viacTakze pri M340i vam ostane vyse 5000 eur na benzin.
Pre mna M340d je nezmysel, ak dizel, tak by urcite stacil 330d xdrive.

Freddka
21. února • 22:04

Davam + pro benzin a dodavam: jsem by kupec, ale dovolit bych si to mohl, ale tolik za auto ted nedam, to radsi objizdim svet, je to o prioritach.
Nicmene kdybych se mel jeste trochu lip nebo si chtel udelat radost (a clovek si ma parkrat za zivot radost udelat) a rozhodl se uzit si “zivejsi auto” a dat za nej ty penizky, tak prece nebudu jezdit v dieselu a rikat si celou tu dobu “a jak pekne by teprve jezdil ten benzin” ... :-)Naopak kdybych si kupoval normalni auto na bezne pouzivani, 20d nebo 20xd mi vykonove bohate staci a 30d je v podstate pecka uz sama o sobe, neco jsem najezdil v 5 a X5 (40d) a v podstate neni racionalni duvod proc mit jeste vic a to prejizdim cely nemecko dobre 10x do roka, takze muzu obcas i “trochu jet”... :-)

Freddka
21. února • 22:09

A jeste poznamka ke spotrebe - zly to neni, tak proste budes casteji tankovat, proste mala piha na krase ... a pokud uz mas na takovouhle opicku, na ty banany mit urcite budes. I kdybys jezdil 50tisic rocne.

Freddka
21. února • 22:11

Jeste si rikam “sestivalec je pro radost a benzinovy sestivalec je pro jeste vetsi radost” :-)

Adam
20. února • 13:08

V reálu bych se asi rozmýšlel mezi 330d (na dlouhé cesty) a M340i (na kratší cesty).
- 330d je šestiválec a výkonem rozhodně dostačuje, navíc z R6 nejlevnější volba
- M340d přidá výkon, ale už ne radost z benzinového motoru
- M340i je to "pravé", ale také ne zrovna úsporné ve srovnání s dieselem

stealth01
21. února • 7:20

Mne na 330d poslední generace překvapila hlavně ta excelentní pružnost a nulový čas reakce na jakýkoliv pokyn “plynového” pedálu. Více asi v testu na mem kanálu.

Fero
20. února • 11:23

vies ono "by" kupcov na papieri je dost. Tiez by som si vybral 340i ale kedze robim rocne 35tis sukromnych kilometrov tak ma najviac zaujima prave dojazd na jednu nadrz a kultura chodu. Preto bude zaujimave porovnanie oboch verzii a nemyslim ze 40d bude mat nejaku traktorovu kulturu chodu.

Market
20. února • 12:00

Ako byvaly majitel 330d xdrive generacie F30 ti mozem povedat, ze kultura chodu a aj zvuk 6 valcoveho dizla je fajn. Aj spotreba dizla je tiez cca o 2 litre na 100 km nizsia.
Ale ak by som si teraz kupoval 3ku generacie G20, tak by to bola M340i.
Tych 150 kg menej je v zatackach citit, zvuk je krajsi a na vyssiu spotrebu prdim.... :-)

Fero
20. února • 13:52

Kolko realne 330d jazdilo? 7?

Fero
20. února • 13:52

"za kolko"

Market
20. února • 13:56

okresky pri predpisovej jazde okolo 6 až 6,5. trasu Mannheim - Bratislava so 4 ľuďmi pri priemernej rýchlosti 110 km/hod. za 6,8 a mesto som jazdil minimálne, ale zhruba za 8,5.

Fero
20. února • 14:01

hmm tak to 340i bude jazdit tak za 10-11. Aky realny dojazd si mal na nadrz? Ja sice teraz jazdim na neporovnatelnom 1.5T 134kW benzine a predokolke v Civicu ale je pravda ze v zatackach to jazdi pekne a obcas ma bavi sa ist vyblbnut a nielen dialnicne streky a chodim za 6.5 real dlhodoby priemer po 45tis km. Ale so spotrebou okolo 8-12 musi asi majitel R6 a tolko konoveho auta pocitat.

Market
20. února • 14:17

tak auto malo 57 lit. nadrz, tankoval som cca po 700 km.
Teraz aj ja jazdim na benzine, 310 konovej predokolke, vaha 1450 kg vs 1700 v 330xd a spotreba je od 8 do 12l na 100km. A tu mensiu vahu vazne citit, ale zase v nizkych rychlostiach niekedy chyba trakcia.

Filip F.
20. února • 16:33

Ona podstatná část nákladů na vyšší spotřebu u 340i bude nahrazena cenou. Pro příklad 540xd stojí 1.758.900 zatímco 540xi 1.661.400. Takže skoro 100.000 Kč rozdíl hned v nákupní ceně, to už Vám stačí na několik desítek tisíc km.

ZF
20. února • 17:05

Ale kdo si odloží 100k na pohonné hmoty bokem při nákupu auta? Navíc snad nikdo to nekupuje za hotové, a výška splátky nebude výrazně vyšší..

Filip F.
20. února • 17:15

Jinak ta vyšší splátka u 40xd bude zhruba odpovídat ceně pohonných hmot, které zaplatíš za ten měsíc u 40i navíc, takže proč brát diesel, když to vyjde nastejno?

Filip F.
20. února • 17:12

No, ono těch 100 navíc prostě zaplatíš, ať to bereš splátkama nebo stravenkama. A stranou jsem nechal všechny ty srance spojené s dieselem, jako močovina, vyšší poplatky dle zemí - viz. chystaná německá dálniční známka znevýhodněná pro diesely apod.

Freddka
22. února • 14:20

No spousta zemi ma zdaneni podle emisi CO2 a tam diesel proste vede.

Fero
20. února • 13:50

Super diky za info. ono mozno este aj 330d bude stacit :)

Market
20. února • 10:34

Ak si poriadne precitas moj prispevok, tak tam pisem MOJU volbu.
Volby ostatnych ma nezaujimaju.

OnlyTruth
19. února • 16:57

ale zvuk bude velmi rozdielny co pri takychto autach velmi zalezi

Vasil
19. února • 17:45

Jo, ale velikost nadrze budou mit stejny a bude se lisit dojezd. Takze pokud nekdo nebude dojizdet na hladovy oko, tak nafta bude asi mirne prijemnejsi.

petr r. (petrumr)
19. února • 17:59

Diesel na dálky, benzín do města.

Michal
19. února • 18:38

Benzín do města taky nicmoc.Malý auto do města bez přímovstriku je lepší volba.

Doporučujeme

Články odjinud