BMW řady 3 má oficiálně ostrou naftovou verzi. Stovku dá pod 5 s, jezdí za 6 litrů

duro  |  19. 02. 2020 15:17

Bude zaujimave porovnanie s M340i z hladiska kazdodenneho pouzitia.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  19. 02. 2020 16:57

ale zvuk bude velmi rozdielny co pri takychto autach velmi zalezi

Odpovědět  |   | 
Vasil  |  19. 02. 2020 17:45

Jo, ale velikost nadrze budou mit stejny a bude se lisit dojezd. Takze pokud nekdo nebude dojizdet na hladovy oko, tak nafta bude asi mirne prijemnejsi.

Odpovědět  |   | 

Diesel na dálky, benzín do města.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  19. 02. 2020 18:38

Benzín do města taky nicmoc.Malý auto do města bez přímovstriku je lepší volba.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  19. 02. 2020 21:02

9 z 10 kupců z hlediska každodenního použití vezme déčko.

Odpovědět  |   | 
Market  |  19. 02. 2020 22:51

To d je oproti i tazsie o cca 150kg. Takze za mna urcite i.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  20. 02. 2020 00:04

Obávám se, že tvůj názor skutečné kupce co mají škváru v prkenici neovlivní a vsadím se, že po roce nebo dvou uvidíme ve statistikách drtivou převahu prodejů dieselu. Prostě na netu se pindá o benzínu, v reálu se kupuje diesel.

Odpovědět  |   | 
Market  |  20. 02. 2020 10:34

Ak si poriadne precitas moj prispevok, tak tam pisem MOJU volbu.
Volby ostatnych ma nezaujimaju.

Odpovědět  |   | 
Market  |  20. 02. 2020 10:39

Spravme si tu malu anketu:
kto by si kupil M340i nech da +
kto by si kupil M340d nech da -

Odpovědět  |   | 
Fero  |  20. 02. 2020 11:23

vies ono "by" kupcov na papieri je dost. Tiez by som si vybral 340i ale kedze robim rocne 35tis sukromnych kilometrov tak ma najviac zaujima prave dojazd na jednu nadrz a kultura chodu. Preto bude zaujimave porovnanie oboch verzii a nemyslim ze 40d bude mat nejaku traktorovu kulturu chodu.

Odpovědět  |   | 
Market  |  20. 02. 2020 12:00

Ako byvaly majitel 330d xdrive generacie F30 ti mozem povedat, ze kultura chodu a aj zvuk 6 valcoveho dizla je fajn. Aj spotreba dizla je tiez cca o 2 litre na 100 km nizsia.
Ale ak by som si teraz kupoval 3ku generacie G20, tak by to bola M340i.
Tych 150 kg menej je v zatackach citit, zvuk je krajsi a na vyssiu spotrebu prdim....

Odpovědět  |   | 
Fero  |  20. 02. 2020 13:50

Super diky za info. ono mozno este aj 330d bude stacit :)

Odpovědět  |   | 
Fero  |  20. 02. 2020 13:52

Kolko realne 330d jazdilo? 7?

Odpovědět  |   | 
Fero  |  20. 02. 2020 13:52

"za kolko"

Odpovědět  |   | 
Market  |  20. 02. 2020 13:56

okresky pri predpisovej jazde okolo 6 až 6,5. trasu Mannheim - Bratislava so 4 ľuďmi pri priemernej rýchlosti 110 km/hod. za 6,8 a mesto som jazdil minimálne, ale zhruba za 8,5.

Odpovědět  |   | 
Fero  |  20. 02. 2020 14:01

hmm tak to 340i bude jazdit tak za 10-11. Aky realny dojazd si mal na nadrz? Ja sice teraz jazdim na neporovnatelnom 1.5T 134kW benzine a predokolke v Civicu ale je pravda ze v zatackach to jazdi pekne a obcas ma bavi sa ist vyblbnut a nielen dialnicne streky a chodim za 6.5 real dlhodoby priemer po 45tis km.

Ale so spotrebou okolo 8-12 musi asi majitel R6 a tolko konoveho auta pocitat.

Odpovědět  |   | 
Market  |  20. 02. 2020 14:17

tak auto malo 57 lit. nadrz, tankoval som cca po 700 km.
Teraz aj ja jazdim na benzine, 310 konovej predokolke, vaha 1450 kg vs 1700 v 330xd a spotreba je od 8 do 12l na 100km. A tu mensiu vahu vazne citit, ale zase v nizkych rychlostiach niekedy chyba trakcia.

Odpovědět  |   | 
Filip F.  |  20. 02. 2020 16:33

Ona podstatná část nákladů na vyšší spotřebu u 340i bude nahrazena cenou. Pro příklad 540xd stojí 1.758.900 zatímco 540xi 1.661.400. Takže skoro 100.000 Kč rozdíl hned v nákupní ceně, to už Vám stačí na několik desítek tisíc km.

Odpovědět  |   | 
ZF  |  20. 02. 2020 17:05

Ale kdo si odloží 100k na pohonné hmoty bokem při nákupu auta? Navíc snad nikdo to nekupuje za hotové, a výška splátky nebude výrazně vyšší..

Odpovědět  |   | 
Filip F.  |  20. 02. 2020 17:12

No, ono těch 100 navíc prostě zaplatíš, ať to bereš splátkama nebo stravenkama. A stranou jsem nechal všechny ty srance spojené s dieselem, jako močovina, vyšší poplatky dle zemí - viz. chystaná německá dálniční známka znevýhodněná pro diesely apod.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  22. 02. 2020 14:20

No spousta zemi ma zdaneni podle emisi CO2 a tam diesel proste vede.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Filip F.  |  20. 02. 2020 17:15

Jinak ta vyšší splátka u 40xd bude zhruba odpovídat ceně pohonných hmot, které zaplatíš za ten měsíc u 40i navíc, takže proč brát diesel, když to vyjde nastejno?

Odpovědět  |   | 
Adam  |  20. 02. 2020 13:08

V reálu bych se asi rozmýšlel mezi 330d (na dlouhé cesty) a M340i (na kratší cesty).
- 330d je šestiválec a výkonem rozhodně dostačuje, navíc z R6 nejlevnější volba
- M340d přidá výkon, ale už ne radost z benzinového motoru
- M340i je to "pravé", ale také ne zrovna úsporné ve srovnání s dieselem

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  21. 02. 2020 07:20

Mne na 330d poslední generace překvapila hlavně ta excelentní pružnost a nulový čas reakce na jakýkoliv pokyn “plynového” pedálu. Více asi v testu na mem kanálu.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  21. 02. 2020 22:04

Davam + pro benzin a dodavam: jsem by kupec, ale dovolit bych si to mohl, ale tolik za auto ted nedam, to radsi objizdim svet, je to o prioritach.
Nicmene kdybych se mel jeste trochu lip nebo si chtel udelat radost (a clovek si ma parkrat za zivot radost udelat) a rozhodl se uzit si “zivejsi auto” a dat za nej ty penizky, tak prece nebudu jezdit v dieselu a rikat si celou tu dobu “a jak pekne by teprve jezdil ten benzin” ...

Naopak kdybych si kupoval normalni auto na bezne pouzivani, 20d nebo 20xd mi vykonove bohate staci a 30d je v podstate pecka uz sama o sobe, neco jsem najezdil v 5 a X5 (40d) a v podstate neni racionalni duvod proc mit jeste vic a to prejizdim cely nemecko dobre 10x do roka, takze muzu obcas i “trochu jet”...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  21. 02. 2020 22:09

A jeste poznamka ke spotrebe - zly to neni, tak proste budes casteji tankovat, proste mala piha na krase ... a pokud uz mas na takovouhle opicku, na ty banany mit urcite budes. I kdybys jezdil 50tisic rocne.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  21. 02. 2020 22:11

Jeste si rikam “sestivalec je pro radost a benzinovy sestivalec je pro jeste vetsi radost”

Odpovědět  |   | 
Market  |  23. 02. 2020 09:43

cena M340i od 60850 eur
cena M340d od 65954 eur a vaha o cca150 kg viac

Takze pri M340i vam ostane vyse 5000 eur na benzin.
Pre mna M340d je nezmysel, ak dizel, tak by urcite stacil 330d xdrive.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  19. 02. 2020 21:48

A BMW je pro mne mrtvá značka který dokonale zničila svojí identitu. Nic proti dieselu, na dlouhé cesty je jasnou volbou ale udělat z toho "ostrou" verzi je na poblití. Stará x30D byla také slušně rychlá, obzvlášť kolem roku 2000, ale NIKDO neměl tu drzost z toho dělat "ostrou" verzi, tehdy si to nikdo prostě nedovolil....teď už jen naftové Ferrari a je to komplet...

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  20. 02. 2020 02:12

Ma to parametre benzinu M340i co sa tyka zrychlenia.Cize v com je problem?

Odpovědět  |   | 
Twan  |  20. 02. 2020 07:38

je to diesel, v tom je problém. Navíc M byla vždy trochu jiná auta než ta běžná, teď je to jen jakýsi paket ale poskládej si co chceš...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  21. 02. 2020 23:00

Ale vzdyt je to jen doplnek, co na tom resis?

Je i benzin.
Je i opravdove Mko.
Je i competition.
Proste vetsi portfolio.

Ze identita BMW byla zalozena na necem jinem, s tim souhlasim. Ze ani dnesni competition se tomu nerovna, s tim taky souhlasim (kdyz porovname “kde” bylo takove auto na tehdejsim trhu a “kde” je na tom dnesnim)
Ale kdyby se neprizpusobili dobe, zadny BMW uz by taky vubec nemuselo existovat.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  21. 02. 2020 23:08

Koukej na to tak, ze tihle kupci ti vlastne zajistuji, ze si muzou fajnsmekri koupit poradne oatry Mka.
Bez nich by to cely stalo 5x vic a neslo by to prodat a bylo by.

Skoda jen, ze i ty ostry BMW uz nejsou tak syrove a vyjimecne a od konkurence se lisici, jako tomu bylo driv. Ale ostry jsou a zajimavy kusy taky jsou, treba M2. Kdyz je k jejich existenci potreba dat na 20d znacek M a v ramci toho tam dat kozeny sedadla ... nechť.

Odpovědět  |   | 
Tias  |  20. 02. 2020 09:23

To je přesně dnešní přístup, diesel má stejné parametry, tak kde je problém, rozdíl?
320D je rychlejší než 320i, jsou ta auta stejná? No ani omylem, 320D je bezcharakterní, dunící, nad míru nudné auto, které dokáže jet rychle. 320i je sice mírně pomalejší, ale nerachtá, zní vcelku obstojně a především - ten motor vytáhneš do červených čísel a když přijedeš k zatáčce, podřadíš si o 2 stupně, výfuk praskne, otáčky opět vyletí do červených čísel a za zvuku úpějícího vytočeného motoru proletíš zatáčku, zkus si v dieselu před zatáčkou podřadit o 2 stupně, schválně, co se stane....

Odpovědět  |   | 
Tias  |  20. 02. 2020 10:42

V pohodě, chápu, že mínusujete, protože jste si koupili 320d (8/10 prodaných 3er je tento motor) a máte pocit, jaké nemáte sportovní náčiní. Akorát máte hovno no.

Odpovědět  |   | 
esmo  |  21. 02. 2020 13:29

Moc si hraješ na závodníka ty úpějící 320i...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  22. 02. 2020 05:51

Ja nevím s tím motorem, bavíme se o prásknutí v R4... Trochu mi přijde, ze se ten motor spíše trápí, než aby s lehkostí šel do červeného pole. Není to špatné mít benzin, ale R6 je opravdu jinde celkově. Asi bych raději ještě par měsíců na nej šetřil, než bych podepsal objednávku na novou trojku.

Odpovědět  |   | 
Market  |  22. 02. 2020 08:44

Ak by som si mal vyberat ja, tak aj ja by som radsej dosetril na R6, suhlas.
Ale ak by som na R6 nemal, tak by som siel do R4 do verzie 330i.

Odpovědět  |   | 
Kosanovič  |  20. 02. 2020 08:16

Zbytečně to prožíváš a děláš z toho vědu. Ano M340d nebo M340i nejsou eMka, protože eMka jsou stále k dispozici jako svébytné modely. BMW k tomu donutily Audi a Mercedes, kteří totéž udělaly s RS a AMG, prostě modelům výkonově pod RS a AMG daly nějakou zvláštní nálepku. A čemu to vadí? Podstatné je, že ty Mka, RSka, AMGečka stále existují a jsou špičkou daného výrobce. Tvoje rozhořčení bych chápal, kdyby Mka zrušily a nechaly jenom tyto "podverze", ale to se neděje. V porovnání s ostatní prémií je D3 (a Porsche) velmi konzistentní a vrcholné modely nijak nešidí ani neprzní, takový Lexus a další rádoby prémie (Volvo, Infiniti, Acura) se vůbec na ostrém modely nevzmohou a to ti nevadí? Mercedes ti s hvězdou na čumáku prodá vrcholný S65 AMG a vedle toho má tu stejnou hvězdu i hovnocuc nebo popelářský vůz, a co má být? Mě ten hovnocuc nezajímá, mě zajímá jestli dělají to AMG, to je podstata. Ferrari odjakživa lepí koníka na kšiltovky, na trička z Číny za pár šušní, na notebooky, prostě na kdejaký krám, který nemá se sportovními auty nic společného. A mám se proto nervovat, že na 488 je ten stejný koník? Takže kdyby toho koníka mělo SUV (což se brzy stane) nebo časem třeba i SUV s dieselem, tak já se z toho rozhodně neosypu, pokud budou i nadále dělat pecky jako ta 488 a další supersporty, tak je svět v pořádku, protože dieselové SUV Ferrari je určitě daleko důstojnějším nositelem "koníka" na čumáku než umaštěná kšiltovka na palici nějakého primitiva. Ale nic, klidně se dál nervuj.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  20. 02. 2020 09:45

Tak o Ferrari i Enzo říkal, že si jeho auta koupí jen blázen a dělá to jen pro peníze na závodění (i když ano, to byla trochu jiná doba). Nicméně mně prostě tenhle marketingovej bordel rozčiluje. Marketingová oddělení prostě zničí na co sáhnou ve jménu akcionářů. Všechny značky radši rozšlapou co vybudovali a místo aby si drželi důstojnost, předhání se jakou blbost by ještě vymysleli. Ztratilo to duši. Vždyť kdysi měla každá z německých prémií co nabídnout. Dnes se snaží mít všichni všechno i za cenu dieselového M modelu....to prostě pro mne není v pořádku.

Odpovědět  |   | 
leliceq kbeliczeque  |  20. 02. 2020 11:18

Mne zase prekvapuje, ze nekdo ma jeste cas a silu rozcilovat se nad temito vecmi.

Automobilky jsou firmy jako kazde jine, takze zisk a predevsim jeho rust jsou primarnimi duvody jejich existence. Akcionari ocekavaji rust hodnoty investic a rust dividend, management touzi po rustu odmen a zamestnanci pracuji za vyplatu. A jeste je zde stat, ktery chce dane. A jak se firma dopracuje k zisku, je nepodstatne, protoze penize nemaji ani barvu, ani vuni. Jedina podstatna vlastnost penez je jejich kvantifikovatelnost. Kdyz rust zisku netahne prodej M3, M5 a podobne, je treba prodavat neco jineho, co ten rust zisku podpori.

Takze za to, ze se objevuji ostre modely s dieselem si mohou zakaznici sami. Protoze ostre modely s benzinem se zrejme proste neprodavaji v takove mire, aby to tahlo rust zisku. Pokud to nekomu tak silene vadi, staci jit a nejakou tu M v benzinu koupit.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  20. 02. 2020 15:32

Apple je důkazem, že NE je také dobrá cesta...myslím Apple za Jobse.

Odpovědět  |   | 
mekkvak  |  21. 02. 2020 14:40

tady bych trochu nesouhlasil, když chceš prodat za přidanou cenu, musíš za ní něco nabídnout. a když je tou přidanou cenou sport imidž, ne každý chápe sportovní drag race nebo sumo, co se výrobce snaží protlačit. když je něco dobrý gt, neznamená to pořád, že je sportovní

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V…

Ačkoliv měla především zachraňovat, Tatra 623 je do historie zapsána možná nejznáměji jako speciál paradoxně způsobující bolest.

1.  3.  2020 | | 35 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A