BMW řady 3 má oficiálně ostrou naftovou verzi. Stovku dá pod 5 s, jezdí za 6 litrů

Vedle nové motorizace M340d xDrive nás čeká i rozšíření plug-in hybridní nabídky.

Motorová paleta nového BMW řady 3 se oficiálně rozšiřuje o silný třílitrový šestiválcový diesel M340d xDrive. Novou motorizaci dostanou obě karosářské varianty - sedan i kombi. Samotný motor produkuje výkon 250 kW (340 koní) a 700 N.m točivého momentu. Vůz navíc pracuje s 48voltovou mild-hybridní soustavou.

BMW X5 a X6 mají nový hybridní diesel. Dynamikou dotahuje ostrou verzi M50d

BMW X5 a X6 mají nový hybridní diesel. Dynamikou dotahuje ostrou verzi M50d

Spotřeba se pohybuje v závislosti na zvolené karosářské variantě od 5,3 do 5,8 litrů na 100 km. Vedle toho ale umí zrychlit na stovku za 4,6 sekundy (4,8 s pro Touring). Maximální rychlost je samozřejmě omezena na 250 km/h.

Standardní převodovkou je zde osmistupňový automatu Steptronic Sport. V rámci přidaného písmena „M“ můžete počítat se sportovním podvozkem, variabilním sportovním řízením, sportovním diferenciálem, výfuky s hlubším podtónem a samozřejmě pohonem všech kol. Do standardní výbavy se počítají i kola z lehké slitiny a sportovní brzdy vpředu i vzadu.

Nové BMW řady 4 odhaluje rozporuplnou příď. Bude se držet původního konceptu

Nové BMW řady 4 odhaluje rozporuplnou příď. Bude se držet původního konceptu

Po stránce vzhledu vůz odpovídá již dříve představené, a taktéž ostřeji laděné, motorizaci M340i. Předně jde o agresivnější přední nárazník, dvě koncovky výfuku a decentní emblémy označující motorizaci. České ceny šestiválcového dieselu čekáme každým dnem. Hlavním rivalem novinky bude nové Audi S4, u kterého šestiválec 3.0 TDI nabízí výkon 255 kW (347 koní), točivý moment 700 N.m.

Vedle M340d xDrive čeká trojkovou řadu i rozšíření plug-in hybridních motorizací. K současnému sedanu 330e se v létě letošního roku přidá i kombi. Obě karosářské varianty budou od té doby k mání i s pohonem všech kol xDrive.  

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků