BMW řady 2 Coupé dostalo v tichosti tříválec 1,5 l

Že se tříválec nehodí do sportovně pojatého kupé? Ale jděte! Když ho může mít exkluzivní supersport, proč ne poměrně konzumní cenový základ dvoudveřového sedanu s pohonem zadních kol? BMW teď nasadilo svůj přeplňovaný tříválec 1,5 l po předokolce ActiveTourer právě i do BMW řady 2 Coupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové stupně výbavy nejsou to nejdůležitější. Hlavní je příchod třválce 1,5 l a někoho bude zajímat i nabídka pohonu všech kol xDrive pro diesel 220d

„Kompaktní, výkonný, charakterní,“ tak hovoří BMW v tiskové zprávě o tříválci, který najdete v modelu 218i Coupé. Zatímco ještě nedávno byla číslice 18i vyhrazena základním atmosférickým dvoulitrům, dnes patří tříválci. Co se parametrů týče, nabízí motor výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 220 Nm už od 1250 ot/min.

Spotřeba paliva má dosahovat hodnoty 5,1 až 5,6 litru v závislosti na výbavě a převodovce. V reálném provozu to ale asi bude vypadat jinak. Tříválcové kupé BMW 218i se dostane na stovku za 8,8 sekundy (s automatem za 8,9 s) a malý motor auto dotlačí až na 212 km/h. „Výrazný přísun síly během zrychlování je podtržen sytým sportovním zvukem motoru,“ dodává BMW.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Když už jsme u BMW řady 2, naftový model 220d dostane od roku 2015 pohon všech kol xDrive. Vůz s výkonem 140 kW (190 k) pak umí stovku za 6,8 sekundy a spotřebuje 4,3 až 4,7 litru na 100 km podle normovaného cyklu měřerní spotřeby.

BMW také zavádí rozšířené balíčky výbav Advantage, Luxury Line, Sport Line a M sportovní paket. Ano, zrovna tomu novému tříválci bude M paket náramně slušet. Asi nemá smysl vypisovat všechny novinky ve výbavě, na to si prostudujte ceník BMW. Nicméně M paket přináší vedle optických změn také o 10 mm snížený podvozek a možnost zvolit jízdní režim Sport+, který přiostří reakci na plyn a posune zásahy stabilizace. Tu nadále můžete úpně vypnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků