BMW řady 2 Coupé dostalo v tichosti tříválec 1,5 l

Že se tříválec nehodí do sportovně pojatého kupé? Ale jděte! Když ho může mít exkluzivní supersport, proč ne poměrně konzumní cenový základ dvoudveřového sedanu s pohonem zadních kol? BMW teď nasadilo svůj přeplňovaný tříválec 1,5 l po předokolce ActiveTourer právě i do BMW řady 2 Coupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové stupně výbavy nejsou to nejdůležitější. Hlavní je příchod třválce 1,5 l a někoho bude zajímat i nabídka pohonu všech kol xDrive pro diesel 220d

„Kompaktní, výkonný, charakterní,“ tak hovoří BMW v tiskové zprávě o tříválci, který najdete v modelu 218i Coupé. Zatímco ještě nedávno byla číslice 18i vyhrazena základním atmosférickým dvoulitrům, dnes patří tříválci. Co se parametrů týče, nabízí motor výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 220 Nm už od 1250 ot/min.

Spotřeba paliva má dosahovat hodnoty 5,1 až 5,6 litru v závislosti na výbavě a převodovce. V reálném provozu to ale asi bude vypadat jinak. Tříválcové kupé BMW 218i se dostane na stovku za 8,8 sekundy (s automatem za 8,9 s) a malý motor auto dotlačí až na 212 km/h. „Výrazný přísun síly během zrychlování je podtržen sytým sportovním zvukem motoru,“ dodává BMW.

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Test BMW M235i: Vzpomínka na E46

Když už jsme u BMW řady 2, naftový model 220d dostane od roku 2015 pohon všech kol xDrive. Vůz s výkonem 140 kW (190 k) pak umí stovku za 6,8 sekundy a spotřebuje 4,3 až 4,7 litru na 100 km podle normovaného cyklu měřerní spotřeby.

BMW také zavádí rozšířené balíčky výbav Advantage, Luxury Line, Sport Line a M sportovní paket. Ano, zrovna tomu novému tříválci bude M paket náramně slušet. Asi nemá smysl vypisovat všechny novinky ve výbavě, na to si prostudujte ceník BMW. Nicméně M paket přináší vedle optických změn také o 10 mm snížený podvozek a možnost zvolit jízdní režim Sport+, který přiostří reakci na plyn a posune zásahy stabilizace. Tu nadále můžete úpně vypnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků