BMW řady 1 Sedan s pohonem předních kol je tady, zatím jen pro Čínu

BMW řady 1 Sedan s pohonem předních kol je tady, zatím jen pro Čínu

Seznamte se s historicky prvním sedanem s modrobílou vrtulí ve znaku, který roztáčí přední kola. Zpočátku se bude prodávat (a také vyrábět) výhradně v Číně, ale jednou se podívá i na ostatní kontinenty. 

BMW Compact Sedan Concept napovídá řadu 1 s pohonem předních kol

BMW Compact Sedan Concept napovídá řadu 1 s pohonem předních kol

Základem se pro BMW řady 1 stala stejná platforma UKL, na jaké již stojí například BMW X1, řada 2 Active Tourer a samozřejmě také celá řada verzí nejnovějšího Mini. A stejně jako u nich se také u řady 1 stane základem tříválec o objemu 1,5 litru, zatímco vrcholem bude dvoulitrový čtyřválec naladěný na 170 kW (231 koní) a 350 Nm. Na přítomnost řadových šestiválců můžete vzhledem k příčnému uložení motoru samozřejmě zcela zapomenout. 

Tím se zároveň automobilce podaří „srovnat krok“ s konkurenční Audi A3 Sedan a Mercedesem CLA, které také pohání primárně přední kola. BMW tak nebude trpět na komplikovanější konstrukci s pohonem zadních kol, a bude tudíž moci nabídnout konkurenceschopnější cenovku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW vypustilo do světa jen jednu jedinou fotku sériového auta,
jak ale můžete vidět, od studie Compact Sedan Concept se příliš neliší

Přestože BMW zatím v souvislosti s řadou 1 mluví jako o ryze čínském modelu, asi nikdo nepochybuje o tom, že se v jisté podobě dostane také do Evropy, bude se však jednat o hatchback. Mezigeneračně by měl oproti současné řadě 1 nabídnout praktičtější interiér a celkově nižší hmotnost.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků