BMW řady 1 Sedan s pohonem předních kol je tady, zatím jen pro Čínu

BMW řady 1 Sedan s pohonem předních kol je tady, zatím jen pro Čínu

Seznamte se s historicky prvním sedanem s modrobílou vrtulí ve znaku, který roztáčí přední kola. Zpočátku se bude prodávat (a také vyrábět) výhradně v Číně, ale jednou se podívá i na ostatní kontinenty. 

BMW Compact Sedan Concept napovídá řadu 1 s pohonem předních kol

BMW Compact Sedan Concept napovídá řadu 1 s pohonem předních kol

Základem se pro BMW řady 1 stala stejná platforma UKL, na jaké již stojí například BMW X1, řada 2 Active Tourer a samozřejmě také celá řada verzí nejnovějšího Mini. A stejně jako u nich se také u řady 1 stane základem tříválec o objemu 1,5 litru, zatímco vrcholem bude dvoulitrový čtyřválec naladěný na 170 kW (231 koní) a 350 Nm. Na přítomnost řadových šestiválců můžete vzhledem k příčnému uložení motoru samozřejmě zcela zapomenout. 

Tím se zároveň automobilce podaří „srovnat krok“ s konkurenční Audi A3 Sedan a Mercedesem CLA, které také pohání primárně přední kola. BMW tak nebude trpět na komplikovanější konstrukci s pohonem zadních kol, a bude tudíž moci nabídnout konkurenceschopnější cenovku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW vypustilo do světa jen jednu jedinou fotku sériového auta,
jak ale můžete vidět, od studie Compact Sedan Concept se příliš neliší

Přestože BMW zatím v souvislosti s řadou 1 mluví jako o ryze čínském modelu, asi nikdo nepochybuje o tom, že se v jisté podobě dostane také do Evropy, bude se však jednat o hatchback. Mezigeneračně by měl oproti současné řadě 1 nabídnout praktičtější interiér a celkově nižší hmotnost.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků