BMW řady 1 představeno v detailech

Automobilka BMW světu odhalila svoji zcela novou „jedničku“, a to včetně všech podrobností (+ 125 foto).

Značka BMW pochopitelně do svého základního modelu vkládá velké naděje, proto jej již během loňského roku pilně testovala na běžných komunikacích (špionážní snímky najdete na tomto nebo na tomto místě). Novinka oproti svému předchůdci poněkud povyrostla, její design citelně omládl a do výroby zavádí novou generaci zážehových čtyřválců 1,6 s přeplňováním a výkonem až 170 koní (125 kW). Zprvu bude „jednička“ k mání výhradně jako pětidveřový hatchback, záhy se však má paleta karosářských verzí rozrůst o třídveřové provedení, dvoudveřové kupé a kabriolet a možná také prodlouženou, prostornější variantu ve stylu většího BMW 5 Gran Turismo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová a v pořadí teprve generace BMW 1 s interním označením F20 využívá stejné podlahové plošiny, na níž vyjede zřejmě ještě letos také zatím teprve připravovaná „trojka“ (F30). Hatchback je dlouhý 4 324 mm (+ 85 mm oproti předchůdci), široký 1 765 (+ 17 mm) a vysoký 1 421 mm. Rozvor náprav činí 2 690 mm (+ 30 mm) a rozchod kol nabyl o 51 mm vpředu a o 72 mm vzadu. Podle BMW vůz nabízí cestujícím na zadních sedadlech o 21 mm více místa pro kolena a objem zavazadlového prostoru se v základním uspořádání zvětšil o 30 l na 360 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod vzhled nového BMW 1 se podepsal tým šéfdesignéra značky BMW Adriana van Hooydonka, který vycházel z linií výběhové generace, ale novinku opatřil ostřeji řezanými liniemi, výraznější maskou chladiče, obrovskými předními svítilnami a prvky inspirovanými posledními kreacemi BMW. Také uvnitř vozu jde spíše o evoluci první generace. Na první pohled si všimneme především nového volantu a mohutnější střední části palubní desky s omlazenými ovladači, podle BMW jsou údajně použity kvalitnější obkladové materiály. Na přání se dodává nejnovější generace informačního systému iDrive s výsuvným monitorem uprostřed palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To nejdůležitější se ale skrývá pod kapotou, kam konečně nalezla cestu nová kompaktní čtyřválcová zážehová jednotka s objemem 1,6 l, přeplňováním TwinPower Turbo, řízením ventilů Double-Vanos a Valvetronic a přímým vstřikováním paliva. Dodávána bude ve výkonových stupních 136 koní (100 kW)/200 Nm pro 116i a 170 koní (125 kW)/250 Nm pro 118i. Milovníci nafty mají k dispozici přepracovaný čtyřválec 2,0d a typy 116d, 118d a 120d. Ten základní dává 116 koní (85 kW)/260 Nm a za příplatek bude k mání také v hospodárné variantě EfficientDynamics Edition, jež má díky doplňkovým soustavám stlačit průměrné emise CO2 pod 100 g/km. Výkonnější verze tohoto dvoulitru jsou pak naladěny na 143 koní (105 kW)/320 Nm a 184 koní (135 kW)/380 Nm.

S tím si budeme muset pro začátek vystačit. Záhy se ale máme dočkat přeplňovaného zážehového dvoulitru s výkonem okolo 240 koní (176 kW), jenž by v typu 128i mohl nahradit dosavadní řadový šestiválec 130i. Značka BMW zatím tají, zda pro novou generaci „jedničky“ vůbec s nějakým šestiválcem počítá. Standardní výbavou všech verzí je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, za příplatek bude dodávána nová osmistupňová dvouspojková skříň s automatizovaným řazením. Točivý moment se pochopitelně přenáší na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků