Zájemce o třetí generaci „jedničky“ však bude chtít BMW zaujmout i řadou sportovních dílů z nabídky M Performance Parts.

Zájemce o třetí generaci „jedničky“ však bude chtít BMW zaujmout i řadou sportovních dílů z nabídky M Performance Parts.

Aerodynamiku tak podle BMW zlepšuje například dodatečný splitter předního nárazníku nebo vyšší zadní spoiler v černě lesklém odstínu. Stejně zbarvené jsou i nástavce prahů...

Aerodynamiku tak podle BMW zlepšuje například dodatečný splitter předního nárazníku nebo vyšší zadní spoiler v černě lesklém odstínu. Stejně zbarvené jsou i nástavce prahů...

...zatímco výraznější zadní difuzor má dekor karbonu stejně jako kryty zrcátek. Agresivnějšímu vzhledu přidávají i začerněné ledvinky chladiče.

...zatímco výraznější zadní difuzor má dekor karbonu stejně jako kryty zrcátek. Agresivnějšímu vzhledu přidávají i začerněné ledvinky chladiče.

Kola dělají auto, takže součástí nabídky M Performance Parts jsou i lehčí kovaná kola Y-spoke 554M s průměrem 18 palců v barvě Jet Black.

Kola dělají auto, takže součástí nabídky M Performance Parts jsou i lehčí kovaná kola Y-spoke 554M s průměrem 18 palců v barvě Jet Black.

Šedě lakovaná jsou pak 18palcová kola z lehké slitiny Y-spoke 711M, přičemž k mání jsou i lehká 19palcová kola M Performance Double-spoke 555M ve dvoubarevném provedení.

Šedě lakovaná jsou pak 18palcová kola z lehké slitiny Y-spoke 711M, přičemž k mání jsou i lehká 19palcová kola M Performance Double-spoke 555M ve dvoubarevném provedení.

Nejde ale pouze o vzhled, aerodynamiku nebo snížení hmotnosti. Brzdné schopnosti „jedničky“ může vylepšit příplatková brzdová soustava M Performance.

Nejde ale pouze o vzhled, aerodynamiku nebo snížení hmotnosti. Brzdné schopnosti „jedničky“ může vylepšit příplatková brzdová soustava M Performance.

Ve srovnání se standardní brzdovou soustavou mají nové brzdy na přední nápravě zvětšené a odlehčené brzdové kotouče s vnitřním chlazením a odvrtáváním a jsou s nimi dodávány pevné čtyřpístkové brzdové třmeny.

Ve srovnání se standardní brzdovou soustavou mají nové brzdy na přední nápravě zvětšené a odlehčené brzdové kotouče s vnitřním chlazením a odvrtáváním a jsou s nimi dodávány pevné čtyřpístkové brzdové třmeny.

Na výběr jsou pro řadu 1 i další maličkosti – například dveřní projektory, které po otevřené dveří promítají na zem loga BMW M či jinou zvolenou grafiku...

Na výběr jsou pro řadu 1 i další maličkosti – například dveřní projektory, které po otevřené dveří promítají na zem loga BMW M či jinou zvolenou grafiku...

...interiér lze vybavit sportovním volantem s částečným čalouněním Alcantarou a středovým proužkem, kdežto modely s automatickou převodovkou lze vybavit karbonovými páčkami řazení.

...interiér lze vybavit sportovním volantem s částečným čalouněním Alcantarou a středovým proužkem, kdežto modely s automatickou převodovkou lze vybavit karbonovými páčkami řazení.

Koneckonců další loga BMW M dodají třeba i velurové koberečky s koženým lemem a kontrastním prošíváním.

Koneckonců další loga BMW M dodají třeba i velurové koberečky s koženým lemem a kontrastním prošíváním.

Zadní náprava používá odlehčené brzdové kotouče s plovoucími jednopístkovými třmeny. Výrazné je nakonec červené lakování třmenů.

Zadní náprava používá odlehčené brzdové kotouče s plovoucími jednopístkovými třmeny. Výrazné je nakonec červené lakování třmenů.

BMW řady 1 s díly M Performance Parts Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts | Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts | Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts | Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts | Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts Zdroj: BMW

BMW řady 1 s díly M Performance Parts | Zdroj: BMW

Nedá se říct, že by nová generace BMW řady 1 neměla již od uvedení čím zaujmout, pozitivně či negativně. Přechod na novou platformu s pohonem předních kol, nový design, více místa uvnitř, ztráta varianty s šestiválcem…  více si přečtěte zde.

Nedá se říct, že by nová generace BMW řady 1 neměla již od uvedení čím zaujmout, pozitivně či negativně. Přechod na novou platformu s pohonem předních kol, nový design, více místa uvnitř, ztráta varianty s šestiválcem… více si přečtěte zde.

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně Foto: BMW

 | Nové BMW řady 1 F40 oficiálně | Foto: BMW

Aerodynamiku tak podle BMW zlepšuje například dodatečný splitter předního nárazníku nebo vyšší zadní spoiler v černě lesklém odstínu. Stejně zbarvené jsou i nástavce prahů...
...zatímco výraznější zadní difuzor má dekor karbonu stejně jako kryty zrcátek. Agresivnějšímu vzhledu přidávají i začerněné ledvinky chladiče.
Kola dělají auto, takže součástí nabídky M Performance Parts jsou i lehčí kovaná kola Y-spoke 554M s průměrem 18 palců v barvě Jet Black.
Šedě lakovaná jsou pak 18palcová kola z lehké slitiny Y-spoke 711M, přičemž k mání jsou i lehká 19palcová kola M Performance Double-spoke 555M ve dvoubarevném provedení.
62
Fotogalerie

BMW řady 1 bude i do zásuvky. Až budou puristé zuřit, umlčí je čtyři sta koní

BMW si jde tvrdě za svou představou o zelené budoucnosti. Zároveň ale nezapomíná na to, čím vlastně je. Příkladem buď tento chystaný model.

Nové BMW řady 1 zaparkovalo v nabídce značky na konci května, kdy s novou platformou s pohonem předních kol trochu vybočuje z řady. Nic to ale nemění na příchodu ostrých verzí, kdy vrchol nabídky měla uzavřít varianta M135i s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 225 kW (306 koní).

Třetí generace mnichovského hatchbacku si však připravila ještě něco. V nabídce se totiž možná již příští rok objeví i M140, ovšem místo koncového písmenka „i“, které vždy značí vstřikování paliva (označení se objevilo v 80. letech, protože některé modely ještě stále používaly karburátor), bude mít „e“. 

Server Automobile informoval o tom, že M140e bude plug-in hybrid, který zkombinuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 223 kW (300 koní) s elektromotorem, s nímž bude výsledný výkon dělat rovných 400 koní a 500 N.m točivého momentu. 

S touto verzí by se řada 1 posunula tam, kde ještě nikdy nebyla. Zaprvé by šlo o nejvýkonnější variantu v historii, protože předchozí generace ve vrcholné motorizaci M140i měla výkon 250 kW (340 koní) a zadruhé by to byla první jednička do zásuvky (pokud nepočítáte experimenty ActiveE). Elektrickou jízdu by měla obstarat 35kWh baterie, se kterou se v takto malém voze dá ujet přes sto kilometrů. A s tím už se přece dá žít.

Automobilka serveru také prozradila, že do roku 2023 bude mít v nabídce 25 nových elektrifikovaných modelů, z toho 12 plug-in hybridů a 13 čistě elektrických vozů.

V galerii BMW řady 1 s díly M Performance Parts.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud