BMW řady 1 bude i do zásuvky. Až budou puristé zuřit, umlčí je čtyři sta koní

BMW si jde tvrdě za svou představou o zelené budoucnosti. Zároveň ale nezapomíná na to, čím vlastně je. Příkladem buď tento chystaný model.

Nové BMW řady 1 zaparkovalo v nabídce značky na konci května, kdy s novou platformou s pohonem předních kol trochu vybočuje z řady. Nic to ale nemění na příchodu ostrých verzí, kdy vrchol nabídky měla uzavřít varianta M135i s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 225 kW (306 koní).

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Třetí generace mnichovského hatchbacku si však připravila ještě něco. V nabídce se totiž možná již příští rok objeví i M140, ovšem místo koncového písmenka „i“, které vždy značí vstřikování paliva (označení se objevilo v 80. letech, protože některé modely ještě stále používaly karburátor), bude mít „e“. 

Server Automobile informoval o tom, že M140e bude plug-in hybrid, který zkombinuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 223 kW (300 koní) s elektromotorem, s nímž bude výsledný výkon dělat rovných 400 koní a 500 N.m točivého momentu. 

Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

S touto verzí by se řada 1 posunula tam, kde ještě nikdy nebyla. Zaprvé by šlo o nejvýkonnější variantu v historii, protože předchozí generace ve vrcholné motorizaci M140i měla výkon 250 kW (340 koní) a zadruhé by to byla první jednička do zásuvky (pokud nepočítáte experimenty ActiveE). Elektrickou jízdu by měla obstarat 35kWh baterie, se kterou se v takto malém voze dá ujet přes sto kilometrů. A s tím už se přece dá žít.

Automobilka serveru také prozradila, že do roku 2023 bude mít v nabídce 25 nových elektrifikovaných modelů, z toho 12 plug-in hybridů a 13 čistě elektrických vozů.

V galerii BMW řady 1 s díly M Performance Parts.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků