BMW řady 1 bude i do zásuvky. Až budou puristé zuřit, umlčí je čtyři sta koní

BMW si jde tvrdě za svou představou o zelené budoucnosti. Zároveň ale nezapomíná na to, čím vlastně je. Příkladem buď tento chystaný model.

Nové BMW řady 1 zaparkovalo v nabídce značky na konci května, kdy s novou platformou s pohonem předních kol trochu vybočuje z řady. Nic to ale nemění na příchodu ostrých verzí, kdy vrchol nabídky měla uzavřít varianta M135i s přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 225 kW (306 koní).

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

BMW 530e dostalo nové baterky. Ujede na elektřinu 66 km a vydává zvláštní zvuk

Třetí generace mnichovského hatchbacku si však připravila ještě něco. V nabídce se totiž možná již příští rok objeví i M140, ovšem místo koncového písmenka „i“, které vždy značí vstřikování paliva (označení se objevilo v 80. letech, protože některé modely ještě stále používaly karburátor), bude mít „e“. 

Server Automobile informoval o tom, že M140e bude plug-in hybrid, který zkombinuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 223 kW (300 koní) s elektromotorem, s nímž bude výsledný výkon dělat rovných 400 koní a 500 N.m točivého momentu. 

Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

S touto verzí by se řada 1 posunula tam, kde ještě nikdy nebyla. Zaprvé by šlo o nejvýkonnější variantu v historii, protože předchozí generace ve vrcholné motorizaci M140i měla výkon 250 kW (340 koní) a zadruhé by to byla první jednička do zásuvky (pokud nepočítáte experimenty ActiveE). Elektrickou jízdu by měla obstarat 35kWh baterie, se kterou se v takto malém voze dá ujet přes sto kilometrů. A s tím už se přece dá žít.

Automobilka serveru také prozradila, že do roku 2023 bude mít v nabídce 25 nových elektrifikovaných modelů, z toho 12 plug-in hybridů a 13 čistě elektrických vozů.

V galerii BMW řady 1 s díly M Performance Parts.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků