BMW řady 0: nomen omen?

Jak si jistě laskavý čtenář uvědomí, „trojková“ řada od BMW podstoupila v předchozích generacích na trhu citelný posun směrem dolů, který však současný trend zákazníků směřující k stále menším autům nestíhá sledovat. Dostatečně hluboko zatím neklesla ani menší jedničková řada, a tak se BMW rozhodlo zamířit ještě níže. Nejnovější zákulisní informace totiž potvrzují, že v Bavorsku nyní připravují vůbec nejmenší BMW od dob Isetty, jež překlene mezeru mezi Mini a „jedničkou“, tedy řadu pracovně označovanou jako „0“.

„Nula“ má vycházet z platformy další generace Mini, což naznačuje ledacos. Především, půjde průlomově vůbec poprvé v dějinách o „předohrab“, navíc i přes spřízněnost s Mini má být vyvíjen čistě u BMW. Novinka má nabídnout tří a pětidvéřovou kompaktní karosérii, možná i verzi roadster, ale nad všechna specifika vyniká zcela primitivní potřeba modelu s nízkými emisemi, jenž má kompenzovat přirozený apetit větších modelů, které jsou po celou dobu existence značky pro ni typickými.

I přesto, že tento krok může na leckoho působit dojmem, že se u BMW rozhodli obětovat svoji někdejší nadčasovou exkluzivitu v rámci pudu sebezáchovy, bude realita alespoň tohoto modelu přesně opačná - s tím co bývalo BMW bude mít takový model společného přesně nic a jediné co na něm z BMW zůstane zachováno je modro-bílá vrtule. Alespoň že se za tento vývoj v Mnichově přestávají stydět, název „0” (kterého se ale v produkční verzi těžko dočkáme) je více než příznačný...
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků