BMW R nineT Scrambler je retro srdcovka v terénním stylu

Motocyklová část skupiny BMW přivezla na EICMA očekávaný Scrambler, založený na retro naháči R nineT.
Seznam kapitol
  1. BMW R nineT Scrambler
  2. BMW R nineT Scrambler: Fotogalerie

BMW R nineT Scrambler je dost možná nejhůře střeženým „tajemstvím“ letošního motocyklového veletrhu EICMA v Miláně. Přinejmenším od představení stejnojmenného konceptu se vědělo, že Mnichovští takový model zařadí do nabídky. Aby ne, z retro modelu R nine T je prodejní hit a současná móda scramblerů dává tušit, že nová verze přispěje k prodejům této řady pořádným dílem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V R nineT našlo BMW skvělý způsob, jak zákazníkům znovu prodat techniku starší generace; Scrambler je pokračováním tohoto trendu

Základem je opět vzduchem a olejem chlazený boxer minulé generace. Dva protilehlé žebrované válce mají dohromady zdvihový objem 1170 cm3. Motor dosahuje výkonu 81 kW (110 k) v 7750 ot./min. a mohutného točivého momentu 116 Nm už v 6000 ot./min. 

Velká galerie: XDiavel a další novinky Ducati z EICMA 2016

Velká galerie: XDiavel a další novinky Ducati z EICMA 2016

Co je to Scrambler?

Termín pochází z doby, kdy ještě neexistovaly specializované terénní motocykly. Majitelé lační jízdy mimo asfalt si proto upravovali běžné stroje tak, aby přežily i v terénu: výš posazený výfuk, pneumatiky s hrubým vzorkem, někdy i robustnější pérování, demontáž křehkých dílů… Dnes je scrambler na scéně zakázkových přestaveb spíš stylovou než funkční kategorií (s nasazením v těžším terénu se nepočítá) a výrobci stále častěji zařazují podobné modely přímo do svého programu. Průkopníkem byl v tomto ohledu Triumph Scrambler, velké prodejní úspěchy slaví loni uvedený Scrambler od Ducati.

Od R nineT se Scrambler liší nejvíc podvozkem. Namísto obrácené přední vidlice dostal jednodušší klasickou, s průměrem trubek 43 mm a zdvihem 125 mm. Zadní jednoramenná vidlice Paralever s kloubovým hřídelem je odpružená jednotkou se zdvihem 140 mm. Z těchto čísel je zřejmé, že do nějakého velkého terénu Scrambler nemíří, přestože má pneumatiky v typickém enduro rozměru 120/70-19 a 170-60-17 a také pořádný ochranný plech pod motorem. Tady jde hlavně o styl. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Navzdory offroadově vyhlížejícím detailům (a oficiálním fotografiím) bude Scrambler doma spíš na klikatých silnicích než v terénu

Ten zajišťuje kromě samoté siluety stroje třeba zvednutý výfuk s dvojicí koncovek, prachovky na přední vidlici nebo i pozice jezdce. Konstruktéři posadili řídítka výš a stupačky naopak níž a víc dozadu, aby navodili autentický pocit z jízdy na scrambleru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V rámci příslušenství nabídne BMW zákazníkům třeba kratší podsedlovku s jednomístným sedlem, štítky na „startovní“ číslo nebo ochranné prvky v offroad stylu; v nabídce budou také vyplétaná kola či hliníková nádrž

Nová verze by měla být o něco levnější než R nineT, který na českém trhu stojí 399 000 Kč. BMW ovšem spoléhá na to, že většina zákazníků neodolá svodům rozsáhlého katalogu stylotvorného i funkčního příslušenství a poskládá si svůj Scrambler na míru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW R nineT Scrambler
  2. BMW R nineT Scrambler: Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků