Univerzální motocykl od německé značky nabízí pestré možnosti konfigurace pro každou příležitost.
Novinka staví na tradičních kvalitách modelů BMW RT, kterými jsou cestovní vlastnosti a jízdní komfort. Přidala ale i na dynamice, ať už svým základem nebo volitelnými sportovními prvky. „S novým modelem BMW R 1300 RT jsme posunuli ikonu cestovních motocyklů BMW Motorrad na zcela novou úroveň. Působí odlehčeně, lépe se používá a současně je dynamičtější než kdykoli předtím. Díky zcela novému motoru, podvozku a aerodynamice nabízí jízdní zážitek, který splňuje nejvyšší požadavky v tomto segmentu, pokud jde o dynamiku, komfort a cestovní vlastnosti,“ uvedl Harald Spagl, projektový manažer BMW R 1300 RT.
Ergonomický trojúhelník (řídítka, stupačky a sedlo) byl u nového RT navržen tak, aby jezdec seděl více vpředu kvůli lepší zpětné vazbě a pocitu ovladatelnosti při dynamické jízdě. Zároveň umožňuje pohodlnější cestování se spolujezdcem. Výška a pozice sedla se dá nastavit a spolujezdec se na své místo lépe vejde díky prodloužení jeho sedla a umístění kufrů. Pro snazší nastupování je sedlo umístěno ve výšce pouhých 780 mm.
Stejně jako sesterské modely má i R 1300 RT motor boxer o objemu 1300 ccm, nyní s výkonem 107 kW a točivým momentem 149 N.m (dříve 100 kW a 143 N.m). Červené pole leží v 9000 ot./min. Standardně model nabízí tři jízdní režimy – Eco s technologií ShiftCam pro maximalizaci dojedzu, Rain a Road. Volitelně může R 1300 RT dostat režimy Dynamic a Dynamic Pro.
V základu má také regulaci brzdného účinku motoru MSR, která přispívá k omezení nebezpečí z důvodu zablokovaného zadního kola. Na přání je dostupný asistent automatizovaného řazení s plně automatickým ovládáním spojky a manuálním nebo automatickým řazením.
Zcela nově byl vyvinut podvozek s hlavním rámem z ocelového plechu a vyšší tuhostí než u předchůdce. Změnil se také zadní rám – místo ocelové trubkové konstrukce je tvořen tlakově odlévaným hliníkem. Díky nové konstrukci se podařilo dostat těžší komponenty blíže k těžišti, což přináší lepší jízdní vlastnosti.
K těm si R 1300 RT pomáhá také předním kolem s pružným prvkem dle principu EVO Telelever a zadním zavěšením typu Evo Paralever. Nová 17palcová litá kola z hliníku s dutými paprsky váží o více než 1,4 kg méně než kola u staršího modelu. Je zde také nový elektronicky nastavitelný podvozek Dynamic ESA, případně příplatkové odpružení DCA s dynamickou regulací tlumení a tuhosti pružin i vyrovnáváním zatížení.
Cestovní pohodlí zajistí ochrana před větrem a povětrnostními vlivy ve formě nastavitelných bočních krytů a standardně dodávaný tempomat, na přání může být vybaven dynamickou regulací rychlosti, varováním před srážkou a varováním před nárazem zezadu.
Sériovou výbavou je 10,25palcový displej s navigací, rádiem, připojením k telefonu a možnostmi nastavení motocyklu – nově má funkci Connectivity Hub pro připojení i ovládání chytrých brýlí, vyhřívaných vest, bund a dalšího příslušenství. Rovněž standardní jsou 27litrové kufry, volitelně pak můžete dostat kufry Vario s centrálním zamykáním a objemem od 27 do 33 litrů, případně horní kufry s objemem 39 nebo 54 litrů.
Zdroj: BMW Motorrad