BMW R 1200 GS Adventure: nevázaný dobrodruh

BMW nabízí cestovní enduro GS už pár let a po kubaturách 1 100 a 1 150 ccm přichází letos na trh verze s označením Adventure a motorem o objemu 1 170 ccm. Je to lahůdka pro každého dobrodruha, který by se chtěl vydat třeba napříč divokou Afrikou...
BMW R 1200 GS Adventure: nevázaný dobrodruh

Po 25 letech, kdy v roce 1980 světlo světa spatřil model BMW R80 G/S a ustanovil novou kategorii velkých cestovních endur, představila motocyklová divize bavorské automobilky, BMW Motorrad, na podzim loňského roku nový model s označením R 1200 GS Adventure. Motorka by měla skloubit prvky dynamiky, drsné image, prostupnosti terénem a komfortu při dlouhých cestách.

Oproti předchůdci R 1150 GS Adventure má novinka výkonnější agregát zhruba o 15 procent. Pohonnou jednotkou je tradiční dvouválcový boxer o objemu 1 170 ccm, který disponuje slušným výkonem 74 kW/100 k v 7 000 ot/min a maximální kroutící moment 115 Nm je dostupný od 5 500 ot/min. Výkon se přenáší pomocí zlepšené šestistupňové převodovky, která by měla mít daleko příznivější průběh řazení.

Dlouhé trasy divokou přírodou, kde se benzínové pumpy nevyskytují jak houby po dešti, vám umožní velká palivová nádrž, jejíž objem byl zvětšen až na 33 l. BMW udává spotřebu 5,5 l na 100 km, což posunuje dojezd GéeSa až na neuvěřitelných 600 km. Pro jízdu cestou-necestou bude řidiči sloužit hned několik prvků: nastavitelné sedadlo, vyšší světlá výška, kryt podvozku, trubkový kryt motoru, nastavitelné pedály převodovky a zadní brzdy, vyšší přední větrný štít, širší stupačky u řidiče, delší zdvih přední vidlice, přídavné boční světlomety, tři hliníkové úložné boxy atd. Přehlednější ukazatele otáček a rychlosti jsou doplněny o palubní počítač, který můžete propojit se satelitním navigačním systémem.


BMW R 1200 GS Adventure
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků