BMW R 1200 GS Adventure: nevázaný dobrodruh

BMW nabízí cestovní enduro GS už pár let a po kubaturách 1 100 a 1 150 ccm přichází letos na trh verze s označením Adventure a motorem o objemu 1 170 ccm. Je to lahůdka pro každého dobrodruha, který by se chtěl vydat třeba napříč divokou Afrikou...
BMW R 1200 GS Adventure: nevázaný dobrodruh

Po 25 letech, kdy v roce 1980 světlo světa spatřil model BMW R80 G/S a ustanovil novou kategorii velkých cestovních endur, představila motocyklová divize bavorské automobilky, BMW Motorrad, na podzim loňského roku nový model s označením R 1200 GS Adventure. Motorka by měla skloubit prvky dynamiky, drsné image, prostupnosti terénem a komfortu při dlouhých cestách.

Oproti předchůdci R 1150 GS Adventure má novinka výkonnější agregát zhruba o 15 procent. Pohonnou jednotkou je tradiční dvouválcový boxer o objemu 1 170 ccm, který disponuje slušným výkonem 74 kW/100 k v 7 000 ot/min a maximální kroutící moment 115 Nm je dostupný od 5 500 ot/min. Výkon se přenáší pomocí zlepšené šestistupňové převodovky, která by měla mít daleko příznivější průběh řazení.

Dlouhé trasy divokou přírodou, kde se benzínové pumpy nevyskytují jak houby po dešti, vám umožní velká palivová nádrž, jejíž objem byl zvětšen až na 33 l. BMW udává spotřebu 5,5 l na 100 km, což posunuje dojezd GéeSa až na neuvěřitelných 600 km. Pro jízdu cestou-necestou bude řidiči sloužit hned několik prvků: nastavitelné sedadlo, vyšší světlá výška, kryt podvozku, trubkový kryt motoru, nastavitelné pedály převodovky a zadní brzdy, vyšší přední větrný štít, širší stupačky u řidiče, delší zdvih přední vidlice, přídavné boční světlomety, tři hliníkové úložné boxy atd. Přehlednější ukazatele otáček a rychlosti jsou doplněny o palubní počítač, který můžete propojit se satelitním navigačním systémem.


BMW R 1200 GS Adventure
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků