BMW prodává Husqvarnu. Má pro to překvapivé vysvětlení

BMW prodává Husqvarnu. Má pro to překvapivé vysvětlení

Německý výrobce se zbavuje původně švédské, nyní italské značky převážně terénních motocyklů. BMW koupilo Husqvarnu v roce 2008, v době nastupující finanční krize, od MV Augusta.

Němci utratili za následný rozvoj značky velké peníze. Z Mnichova se přesunula do severní Itálie část vývojářů a v neposlední řadě i některá technika pocházela přímo z Bavorska.

Investice se vyplatila a prodeje Husqvarny se každoročně zvedaly. Zejména poté, co značka opustila pouze offroadové vody a začala produkovat i silniční modely. Především loňský model Husqvarna Nuda 900R, používající upravený řadový dvouválec BMW, překvapil a zaznamenal velký úspěch.

A kdo Husqvarnu koupil? Původní spekulace o prodeji přímo rakouské KTM se nepotvrdily. Kupcem se nakonec stal koncern Pierer Industrie AG (ten ovšem KTM ovládá).

BMW slavící největší prodeje v historii vysvětluje prodej větším zaměřením na projekty dopravy po městě - tedy skútrů a motocyklů s alternativním pohonem. Zároveň chystá i rozšíření vlastních modelových řad.

Nový majitel Husqvarny zatím nepředstavil žádné plány, co se budoucnosti značky týká.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků