BMW prodává Husqvarnu. Má pro to překvapivé vysvětlení

BMW prodává Husqvarnu. Má pro to překvapivé vysvětlení

Německý výrobce se zbavuje původně švédské, nyní italské značky převážně terénních motocyklů. BMW koupilo Husqvarnu v roce 2008, v době nastupující finanční krize, od MV Augusta.

Němci utratili za následný rozvoj značky velké peníze. Z Mnichova se přesunula do severní Itálie část vývojářů a v neposlední řadě i některá technika pocházela přímo z Bavorska.

Investice se vyplatila a prodeje Husqvarny se každoročně zvedaly. Zejména poté, co značka opustila pouze offroadové vody a začala produkovat i silniční modely. Především loňský model Husqvarna Nuda 900R, používající upravený řadový dvouválec BMW, překvapil a zaznamenal velký úspěch.

A kdo Husqvarnu koupil? Původní spekulace o prodeji přímo rakouské KTM se nepotvrdily. Kupcem se nakonec stal koncern Pierer Industrie AG (ten ovšem KTM ovládá).

BMW slavící největší prodeje v historii vysvětluje prodej větším zaměřením na projekty dopravy po městě - tedy skútrů a motocyklů s alternativním pohonem. Zároveň chystá i rozšíření vlastních modelových řad.

Nový majitel Husqvarny zatím nepředstavil žádné plány, co se budoucnosti značky týká.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků