BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

Pokud vás mrzelo, že BMW s novým hybridním sporťákem i8 aspoň trochu nenavázalo na svou tradici, věci by se mohly brzy změnit k lepšímu. Místo tříválce, který má objem menší než leckterá varná konvice, by se mohl pod kapotu dostat až třílitrový šestiválec.

BMW totiž pracuje na ostřejším modelu pracovně označeném jako i8S a představit by se měl v roce 2016 na oslavu sta let existence značky. Cílem je dosáhnout sdruženého výkonu hybridní soustavy minimálně 500 koňských sil a čas potřebný ke zrychlení na stovku srazit pod čtyři sekundy.

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

Třílitrový šestiválec, i když s přeplňováním, by byl mnohem lepší odkaz na klasické a velmi ceněné BMW M1, což je vlastně jediný skutečný supersport postavený automobilkou BMW. Uznejte, že tříválcová patnáctistovka je na konkurenci v podání Porsche 911 nebo Audi R8 přeci jen trochu málo...

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Ve hře je ale ještě několik dalších variant. Magazín Automobile, který se zprávou přišel, uvádí, že BMW do rychlejší i8 zvažuje ještě přeplňovaný čtyřválec 2,0 l s mnohem výkonnějšími elektromotory. Jenže to by vyžadovalo větší (a těžší) akumulátory. Proto nasazení šestiválce vypadá jako nejpravděpodobnější.

BMW také pracuje na nové kompaktní devítistupňové automatické převodovce se dvěma spojkami, do které bude integrován elektromotor schopný dodat až třicet koní výkonu a který zároveň může fungovat jako startér.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků