BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

Pokud vás mrzelo, že BMW s novým hybridním sporťákem i8 aspoň trochu nenavázalo na svou tradici, věci by se mohly brzy změnit k lepšímu. Místo tříválce, který má objem menší než leckterá varná konvice, by se mohl pod kapotu dostat až třílitrový šestiválec.

BMW totiž pracuje na ostřejším modelu pracovně označeném jako i8S a představit by se měl v roce 2016 na oslavu sta let existence značky. Cílem je dosáhnout sdruženého výkonu hybridní soustavy minimálně 500 koňských sil a čas potřebný ke zrychlení na stovku srazit pod čtyři sekundy.

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

Třílitrový šestiválec, i když s přeplňováním, by byl mnohem lepší odkaz na klasické a velmi ceněné BMW M1, což je vlastně jediný skutečný supersport postavený automobilkou BMW. Uznejte, že tříválcová patnáctistovka je na konkurenci v podání Porsche 911 nebo Audi R8 přeci jen trochu málo...

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Ve hře je ale ještě několik dalších variant. Magazín Automobile, který se zprávou přišel, uvádí, že BMW do rychlejší i8 zvažuje ještě přeplňovaný čtyřválec 2,0 l s mnohem výkonnějšími elektromotory. Jenže to by vyžadovalo větší (a těžší) akumulátory. Proto nasazení šestiválce vypadá jako nejpravděpodobnější.

BMW také pracuje na nové kompaktní devítistupňové automatické převodovce se dvěma spojkami, do které bude integrován elektromotor schopný dodat až třicet koní výkonu a který zároveň může fungovat jako startér.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků