BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

Pokud vás mrzelo, že BMW s novým hybridním sporťákem i8 aspoň trochu nenavázalo na svou tradici, věci by se mohly brzy změnit k lepšímu. Místo tříválce, který má objem menší než leckterá varná konvice, by se mohl pod kapotu dostat až třílitrový šestiválec.

BMW totiž pracuje na ostřejším modelu pracovně označeném jako i8S a představit by se měl v roce 2016 na oslavu sta let existence značky. Cílem je dosáhnout sdruženého výkonu hybridní soustavy minimálně 500 koňských sil a čas potřebný ke zrychlení na stovku srazit pod čtyři sekundy.

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

Třílitrový šestiválec, i když s přeplňováním, by byl mnohem lepší odkaz na klasické a velmi ceněné BMW M1, což je vlastně jediný skutečný supersport postavený automobilkou BMW. Uznejte, že tříválcová patnáctistovka je na konkurenci v podání Porsche 911 nebo Audi R8 přeci jen trochu málo...

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Ve hře je ale ještě několik dalších variant. Magazín Automobile, který se zprávou přišel, uvádí, že BMW do rychlejší i8 zvažuje ještě přeplňovaný čtyřválec 2,0 l s mnohem výkonnějšími elektromotory. Jenže to by vyžadovalo větší (a těžší) akumulátory. Proto nasazení šestiválce vypadá jako nejpravděpodobnější.

BMW také pracuje na nové kompaktní devítistupňové automatické převodovce se dvěma spojkami, do které bude integrován elektromotor schopný dodat až třicet koní výkonu a který zároveň může fungovat jako startér.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků