BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

V aktuálním seznamu prvků příplatkové výbavové sady BMW M Performance se objevil nový sportovní volant, ale hlavně video ukazující jeho funkce.
BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

Možná namítnete, že jde jen o další z elektronických zbytečností, jež jen stěží posílí sportovní charakter sériových vozů z Mnichova. Ale: u značky BMW už jsme si na podobné „zbytečnosti“ zvykli, navíc se jistě najde dostatek řidičů, kteří si na takové digitální záležitosti potrpí.

Tento díl nese označení BMW M Performance Steering Wheel. Jde o upravený sportovní volant, jenž se vyznačuje dekorem z uhlíkových kompozitů, plochým spodkem a tlustým věncem potaženým Alcantarou, která neklouže ani v zapocených rukách (což oceníte pokud řídíte bez rukavic).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový volant BMW M Performance prezentuje Tim Schrick

Nejvýraznějším prvkem nového volantu se ale stává horní čtvrtina jeho věnce, jejímuž středu dominuje displej z organických LED s vysokým kontrastem doplněný po stranách dalšími barevnými diodami. Jejich záření, stejně jako konfigurace displeje OLED, se v závislosti na požadavcích řidiče mění a mohou například upozorňovat na nutnost řadit na vyšší stupeň.

Displej OLED nabízí tři základní sady údajů pojmenované EfficientDynamics, Sport a Race. V rámci nich může řidič sledovat například stopky, průměrnou spotřebu, průměrnou rychlost, teplotu chladicí kapaliny a oleje, boční přetížení v zatáčkách, čas na kole nebo čtvrtmíli, ale také délku reakční doby řidiče na startovní odpočítávání (objevuje se formou přibývání rudých světel po stranách displeje).

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

Pro větší názornost doporučujeme zhlédnout níže přiložené 3,5 min. dlouhé video, jež se soustředí výhradně na tento volant a názorně ukazuje funkce displeje a postranních pásů LED. A ještě dodejme, že volant BMW M Performance Steering Wheel bude k dispozici pouze pro nejmenší BMW 1 s pětidveřovou karoserií a pro sedany BMW 3.
 

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků