BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

V aktuálním seznamu prvků příplatkové výbavové sady BMW M Performance se objevil nový sportovní volant, ale hlavně video ukazující jeho funkce.
BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

Možná namítnete, že jde jen o další z elektronických zbytečností, jež jen stěží posílí sportovní charakter sériových vozů z Mnichova. Ale: u značky BMW už jsme si na podobné „zbytečnosti“ zvykli, navíc se jistě najde dostatek řidičů, kteří si na takové digitální záležitosti potrpí.

Tento díl nese označení BMW M Performance Steering Wheel. Jde o upravený sportovní volant, jenž se vyznačuje dekorem z uhlíkových kompozitů, plochým spodkem a tlustým věncem potaženým Alcantarou, která neklouže ani v zapocených rukách (což oceníte pokud řídíte bez rukavic).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový volant BMW M Performance prezentuje Tim Schrick

Nejvýraznějším prvkem nového volantu se ale stává horní čtvrtina jeho věnce, jejímuž středu dominuje displej z organických LED s vysokým kontrastem doplněný po stranách dalšími barevnými diodami. Jejich záření, stejně jako konfigurace displeje OLED, se v závislosti na požadavcích řidiče mění a mohou například upozorňovat na nutnost řadit na vyšší stupeň.

Displej OLED nabízí tři základní sady údajů pojmenované EfficientDynamics, Sport a Race. V rámci nich může řidič sledovat například stopky, průměrnou spotřebu, průměrnou rychlost, teplotu chladicí kapaliny a oleje, boční přetížení v zatáčkách, čas na kole nebo čtvrtmíli, ale také délku reakční doby řidiče na startovní odpočítávání (objevuje se formou přibývání rudých světel po stranách displeje).

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

Pro větší názornost doporučujeme zhlédnout níže přiložené 3,5 min. dlouhé video, jež se soustředí výhradně na tento volant a názorně ukazuje funkce displeje a postranních pásů LED. A ještě dodejme, že volant BMW M Performance Steering Wheel bude k dispozici pouze pro nejmenší BMW 1 s pětidveřovou karoserií a pro sedany BMW 3.
 

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků