BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

V aktuálním seznamu prvků příplatkové výbavové sady BMW M Performance se objevil nový sportovní volant, ale hlavně video ukazující jeho funkce.
BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

Možná namítnete, že jde jen o další z elektronických zbytečností, jež jen stěží posílí sportovní charakter sériových vozů z Mnichova. Ale: u značky BMW už jsme si na podobné „zbytečnosti“ zvykli, navíc se jistě najde dostatek řidičů, kteří si na takové digitální záležitosti potrpí.

Tento díl nese označení BMW M Performance Steering Wheel. Jde o upravený sportovní volant, jenž se vyznačuje dekorem z uhlíkových kompozitů, plochým spodkem a tlustým věncem potaženým Alcantarou, která neklouže ani v zapocených rukách (což oceníte pokud řídíte bez rukavic).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový volant BMW M Performance prezentuje Tim Schrick

Nejvýraznějším prvkem nového volantu se ale stává horní čtvrtina jeho věnce, jejímuž středu dominuje displej z organických LED s vysokým kontrastem doplněný po stranách dalšími barevnými diodami. Jejich záření, stejně jako konfigurace displeje OLED, se v závislosti na požadavcích řidiče mění a mohou například upozorňovat na nutnost řadit na vyšší stupeň.

Displej OLED nabízí tři základní sady údajů pojmenované EfficientDynamics, Sport a Race. V rámci nich může řidič sledovat například stopky, průměrnou spotřebu, průměrnou rychlost, teplotu chladicí kapaliny a oleje, boční přetížení v zatáčkách, čas na kole nebo čtvrtmíli, ale také délku reakční doby řidiče na startovní odpočítávání (objevuje se formou přibývání rudých světel po stranách displeje).

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

Pro větší názornost doporučujeme zhlédnout níže přiložené 3,5 min. dlouhé video, jež se soustředí výhradně na tento volant a názorně ukazuje funkce displeje a postranních pásů LED. A ještě dodejme, že volant BMW M Performance Steering Wheel bude k dispozici pouze pro nejmenší BMW 1 s pětidveřovou karoserií a pro sedany BMW 3.
 

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků