BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

V aktuálním seznamu prvků příplatkové výbavové sady BMW M Performance se objevil nový sportovní volant, ale hlavně video ukazující jeho funkce.
BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

Možná namítnete, že jde jen o další z elektronických zbytečností, jež jen stěží posílí sportovní charakter sériových vozů z Mnichova. Ale: u značky BMW už jsme si na podobné „zbytečnosti“ zvykli, navíc se jistě najde dostatek řidičů, kteří si na takové digitální záležitosti potrpí.

Tento díl nese označení BMW M Performance Steering Wheel. Jde o upravený sportovní volant, jenž se vyznačuje dekorem z uhlíkových kompozitů, plochým spodkem a tlustým věncem potaženým Alcantarou, která neklouže ani v zapocených rukách (což oceníte pokud řídíte bez rukavic).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový volant BMW M Performance prezentuje Tim Schrick

Nejvýraznějším prvkem nového volantu se ale stává horní čtvrtina jeho věnce, jejímuž středu dominuje displej z organických LED s vysokým kontrastem doplněný po stranách dalšími barevnými diodami. Jejich záření, stejně jako konfigurace displeje OLED, se v závislosti na požadavcích řidiče mění a mohou například upozorňovat na nutnost řadit na vyšší stupeň.

Displej OLED nabízí tři základní sady údajů pojmenované EfficientDynamics, Sport a Race. V rámci nich může řidič sledovat například stopky, průměrnou spotřebu, průměrnou rychlost, teplotu chladicí kapaliny a oleje, boční přetížení v zatáčkách, čas na kole nebo čtvrtmíli, ale také délku reakční doby řidiče na startovní odpočítávání (objevuje se formou přibývání rudých světel po stranách displeje).

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

Pro větší názornost doporučujeme zhlédnout níže přiložené 3,5 min. dlouhé video, jež se soustředí výhradně na tento volant a názorně ukazuje funkce displeje a postranních pásů LED. A ještě dodejme, že volant BMW M Performance Steering Wheel bude k dispozici pouze pro nejmenší BMW 1 s pětidveřovou karoserií a pro sedany BMW 3.
 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků