BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

V aktuálním seznamu prvků příplatkové výbavové sady BMW M Performance se objevil nový sportovní volant, ale hlavně video ukazující jeho funkce.
BMW: příplatkový sportovní volant M Performance s displejem OLED

Možná namítnete, že jde jen o další z elektronických zbytečností, jež jen stěží posílí sportovní charakter sériových vozů z Mnichova. Ale: u značky BMW už jsme si na podobné „zbytečnosti“ zvykli, navíc se jistě najde dostatek řidičů, kteří si na takové digitální záležitosti potrpí.

Tento díl nese označení BMW M Performance Steering Wheel. Jde o upravený sportovní volant, jenž se vyznačuje dekorem z uhlíkových kompozitů, plochým spodkem a tlustým věncem potaženým Alcantarou, která neklouže ani v zapocených rukách (což oceníte pokud řídíte bez rukavic).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový volant BMW M Performance prezentuje Tim Schrick

Nejvýraznějším prvkem nového volantu se ale stává horní čtvrtina jeho věnce, jejímuž středu dominuje displej z organických LED s vysokým kontrastem doplněný po stranách dalšími barevnými diodami. Jejich záření, stejně jako konfigurace displeje OLED, se v závislosti na požadavcích řidiče mění a mohou například upozorňovat na nutnost řadit na vyšší stupeň.

Displej OLED nabízí tři základní sady údajů pojmenované EfficientDynamics, Sport a Race. V rámci nich může řidič sledovat například stopky, průměrnou spotřebu, průměrnou rychlost, teplotu chladicí kapaliny a oleje, boční přetížení v zatáčkách, čas na kole nebo čtvrtmíli, ale také délku reakční doby řidiče na startovní odpočítávání (objevuje se formou přibývání rudých světel po stranách displeje).

Zajímavosti | Technika | BMW | Palivo | Premiéry

BMW v rámci sady M Performance posílí motory 2,0d

Pro větší názornost doporučujeme zhlédnout níže přiložené 3,5 min. dlouhé video, jež se soustředí výhradně na tento volant a názorně ukazuje funkce displeje a postranních pásů LED. A ještě dodejme, že volant BMW M Performance Steering Wheel bude k dispozici pouze pro nejmenší BMW 1 s pětidveřovou karoserií a pro sedany BMW 3.
 

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků