Pořádný motor, spousta síly, hromada stylu – novinka od BMW Motorrad kombinuje tradiční design s vkusnou modernou.
V rodině R18 již najdeme základní model, Classic, R18 B a Transcontinental. Nyní se k nim připojilo R18 Roctane, cestovní motocykl ve stylu bagger. Jeho základem je dvojitý rám z ocelových trubek se zadním kyvným ramenem a uzavřeným hřídelem pohonu zadního kola s šroubovými spoji. Pohon zajišťuje výkonný dvouválcový boxer o objemu 1,8 litru s 67 kW (91 k) a 150 Nm. Už při návrhu R18 se počítalo s možnostmi přestavby, má tak odhalené kryty hlav válců a kryt bloku motoru mimo olejový systém, což umožňuje jejich snadnou výměnu.
Odpružení u Roctane schválně není elektronicky nastavitelné. Teleskopická vidlice je přímo spojena s centrální pružicí vzpěrou s progresivním tlumením a nastavitelným předpětím pružiny. Vpředu najdeme dvě kotoučové brzdy, vzadu jednu – všechny jsou osazeny čtyřpístkovými brzdiči. Zdvih odpružení je 120 mm vpředu a 90 mm vzadu. Motorce nechybí stabilizační systém ASC v základní výbavě, regulace brzdného účinku motoru a asistent pro couvání nebo rozjezdy do kopce. Standardně můžete volit mezi jízdními režimy Rain, Roll a Rock.
Na cestách můžete čekat uvolněnou jízdní pozici díky stupačkám ve středové poloze a vysokým řídítkům. Sedlo je dvouúrovňové. Do každého z bočních lakovaných kufrů se vejde 27 litrů nákladu, na delší výlety je možné osadit R18 Roctane čelním štítkem s přídavnými světlomety nebo zavěšenými směrovými světly. Připlatit si můžete za vyhřívané rukojeti, alarm, sledování tlaku v pneumatikách i za prvky z bohaté nabídky originálního příslušenství BMW Motorrad.