BMW přestane do deseti let vyrábět spalovací motory

BMW přestane do deseti let vyrábět spalovací motory

O nástupu elektrických automobilů dnes už pochybovat asi nemůžeme, stejně tak jako o skutečnosti, že by mohl tento druh pohonu v budoucnu nahradit spalovací motory. Otázkou ale zůstává, jak vzdálená, respektive jak blízká, taková budoucnost je. Jsou lidé, kteří si myslí, že je hodně blízká. Takové BMW by údajně mohlo skončit se spalovacími motory do deseti let.

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

Elektrický Nissan NV200 oficiálně vstoupil na český trh. Levný není

S tímto tvrzením přišel Ron Baron, který je v tomto směru velký optimista. Není se čemu divit, když prostřednictvím společnosti Baron Capital investoval do automobilky Tesla nemalé peníze. Dva z jeho analytiků před časem navštívili ústředí BMW v Mnichově a továrnu v Lipsku. Finanční tým BMW údajně věří v revoluci. Ta by měla být až tak velká, že by automobilka mohla opustit klasické motory do deseti let.

Ron Baron také tvrdí, že se negativní hlasy na téma elektromobilů berou například od odborářů, protože ti ví, že výroba elektrických automobilů nepotřebuje tolik zaměstnanců. A stejně tak jsou proti údajně dealeři, protože Tesla prodává svá auta přímo zákazníkům a navíc tato auta nepotřebují tak častý servis. A jestli do deseti let nepřestane BMW vyrábět klasické motory, tak zhruba za 25 let budeme údajně všichni zákazníky automobilky Tesla.

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Tesla Model S: Jak se jezdí na elektrony?

Podle kritiků ale elektrická budoucnost zas tak růžová není. Na to, aby bylo možné zcela opustit spalovací motory, bude potřeba ještě důkladně zapracovat na vytvoření odpovídající infrastruktury, kde by bylo možné taková auta dobíjet. Faktem také zůstává, že některé chudší země si o něčem jako elektrická dobíjecí stanice budou moci nechat ještě dlouho pouze zdát.

Zdroj: Green Car Reports

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků