BMW představuje svůj první tříválec

Extrémní downsizing: tak se jeví nový tříválec z dílen BMW, jež se proslavilo hlavně víceválcovými motory. Ale doba pokročila...
BMW představuje svůj první tříválec

Tříválcová pohonná jednotka BMW se nyní světu zřetelně ukázala na novém propagačním videu, jež představuje „novou rodinu motorů BMW EfficientDynamics“ (najdete je na tomto místě), nicméně o žádnou oficiální prezentaci zatím nejde. Celý snímek trvá 2:28 a formou poněkud psychedelicky působící animace, v níž hlavní roli hraje robot, předvádí útroby nových motorů BMW a variabilitu jejich konstrukce, která umožňuje stavbu až šestiválcových jednotek (pochopitelně vždy v řadovém uspořádání, žádné vidlicové kompromisy). Na značce 1:52 tento robot vezme právě šestiválec, rozřízne jej vejpůl a každý z kusů vloží do jednoho auta.  Doufejme, že jakési zadrhávání videa od hranice 1:10 nemá naznačit, že bychom se v dohledné budoucnosti měli připravit na jednoválce…

O tříválcových motorech BMW se hovoří již déle, intenzivněji pak od chvíle premiéry sportovní studie BMW Vision EfficientDynamics na autosalonu ve Frankfurtu roku 2009. Do běžné produkce by však, oproti ní, měly vstoupit v zážehové podobě, kterou dostane také sériové výrobě přiblížený hybrid BMW i8. Ale budoucnost tříválcové jednotky EfficientDynamics čeká ve vozech koncernu BMW velká budoucnost, neboť by se měla stát páteří nové generace základního modelu BMW 1 s „revolučním“ pohonem předních kol. Bystřejší pozorovatel pak na tomto videosnímku může sledovat také náčrty skeletu karoserie, jež s největší pravděpodobností přísluší novému Mini připravovanému pod kódovým označením F56.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Screenshoty z nového propagačního videa značky BMW

Nový tříválec bude disponovat zdvihovým objemem 1,5 l, proměnným zdvihem ventilů Valvetronic, vysokotlakým přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvoudílným turbodmychadlem. Na videu vidíme, že do motorového prostoru bude vestavěn napříč, čehož si ale všimneme také u čtyřválce (1:30), což naznačuje, že i s touto verzí nové modulární konstrukce se setkáme ve vozech BMW 1, ale také Mini následnické generace. Podle zákulisních informací však zatím nepadlo žádné rozhodnutí směřující tento tříválec do nové generace BMW 3, které již pilně ladí formu před svojí blížící se oficiální premiérou. Rizika tohoto kroku by totiž byla značná. Bylo by třeba adaptovat jej na podélnou zástavbu (kterou si nová „trojka“ bezpochyby zanechá) a zároveň přemluvit zákazníky k tomu, že by jejich „prémiový“ vůz měl mít tak malý motor…
 

 


 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 177 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků