BMW představuje svůj první tříválec

Extrémní downsizing: tak se jeví nový tříválec z dílen BMW, jež se proslavilo hlavně víceválcovými motory. Ale doba pokročila...
BMW představuje svůj první tříválec

Tříválcová pohonná jednotka BMW se nyní světu zřetelně ukázala na novém propagačním videu, jež představuje „novou rodinu motorů BMW EfficientDynamics“ (najdete je na tomto místě), nicméně o žádnou oficiální prezentaci zatím nejde. Celý snímek trvá 2:28 a formou poněkud psychedelicky působící animace, v níž hlavní roli hraje robot, předvádí útroby nových motorů BMW a variabilitu jejich konstrukce, která umožňuje stavbu až šestiválcových jednotek (pochopitelně vždy v řadovém uspořádání, žádné vidlicové kompromisy). Na značce 1:52 tento robot vezme právě šestiválec, rozřízne jej vejpůl a každý z kusů vloží do jednoho auta.  Doufejme, že jakési zadrhávání videa od hranice 1:10 nemá naznačit, že bychom se v dohledné budoucnosti měli připravit na jednoválce…

O tříválcových motorech BMW se hovoří již déle, intenzivněji pak od chvíle premiéry sportovní studie BMW Vision EfficientDynamics na autosalonu ve Frankfurtu roku 2009. Do běžné produkce by však, oproti ní, měly vstoupit v zážehové podobě, kterou dostane také sériové výrobě přiblížený hybrid BMW i8. Ale budoucnost tříválcové jednotky EfficientDynamics čeká ve vozech koncernu BMW velká budoucnost, neboť by se měla stát páteří nové generace základního modelu BMW 1 s „revolučním“ pohonem předních kol. Bystřejší pozorovatel pak na tomto videosnímku může sledovat také náčrty skeletu karoserie, jež s největší pravděpodobností přísluší novému Mini připravovanému pod kódovým označením F56.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Screenshoty z nového propagačního videa značky BMW

Nový tříválec bude disponovat zdvihovým objemem 1,5 l, proměnným zdvihem ventilů Valvetronic, vysokotlakým přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvoudílným turbodmychadlem. Na videu vidíme, že do motorového prostoru bude vestavěn napříč, čehož si ale všimneme také u čtyřválce (1:30), což naznačuje, že i s touto verzí nové modulární konstrukce se setkáme ve vozech BMW 1, ale také Mini následnické generace. Podle zákulisních informací však zatím nepadlo žádné rozhodnutí směřující tento tříválec do nové generace BMW 3, které již pilně ladí formu před svojí blížící se oficiální premiérou. Rizika tohoto kroku by totiž byla značná. Bylo by třeba adaptovat jej na podélnou zástavbu (kterou si nová „trojka“ bezpochyby zanechá) a zároveň přemluvit zákazníky k tomu, že by jejich „prémiový“ vůz měl mít tak malý motor…
 

 


 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků