BMW představuje speciální M4. Limitovaná série CS přidává výkon a ubírá kila

Divize BMW Motorsport vyplňuje malou mezeru v nabídce modelu M4. CS se zařadí mezi paket Competition a okruhově laděné GTS.

BMW je v posledních letech specialistou na hledání nejrůznějších skulin ve své modelové řadě. Různý mix kupé, SUV či sedanů najdeme v každé linii. Divize Motorsport si své skuliny také najde, ovšem tady jde především o výkon a jízdní vlastnosti.

M4 CS navazuje na vozy jako M3 CSL generace e46 či GTS e92. Tentokrát se však nejedná o vrchol mezi "emkovými" bavoráky střední třídy. Variantu CS automobilka představuje jako střed nabídky, který poskytne dravější jízdní vlastnosti a vyšší výkon než standardní M4 s paketem Competition, zároveň však zůstane autem primárně na silnice, na rozdíl od okruhově zaměřené, a také již vyprodané M4 GTS.

Pod kapotou najdeme třílitrový šestiválec s dvojicí jednokomorových turbodmychadel. Ve verzi CS má ve srovnání s paketem Competition o deset koní víc - tedy 460. Maximální točivý moment vzrostl na hodnotu 600 Nm. Díky tomu pokoří hranici sta kilometrů v hodině za 3,9 sekund. Posunul se také omezovač rychlosti, který je bez příplatku nastaven na 280 km/h.

V nabídce je jen samočinná sedmistupňová převodovka. Automobilkou naměřený čas 7:38 na Nordschleife je stejně rychlý jako Porsche 911 Carrera S, o více než deset sekund však zaostává za hard-core verzí M4 GTS.

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

Díky použití karbonu na střeše, náraznících či prazích inženýři ušetřili 32 kilogramů oproti standardní M4 a 10 kg ve srovnání s paketem Competition. Podvozek dostal větší karbon-keramické kotouče a šestipístkové brzdiče na přední nápravě. Vpředu jsou devatenáctipalcová kola, zatímco na zadní nápravě jsou "dvacítky". Uvnitř zaujmou především odlehčené výplně dveří s odhalenými karbonovými vlákny a šňůrou místo madla.

BMW chystá produktovou ofenzivu. V příštích dvou letech uvede 40 novinek

BMW chystá produktovou ofenzivu. V příštích dvou letech uvede 40 novinek

CS nezůstane v nabídce dlouho. Konkrétní počet vyrobených kusů si automobilka zatím nechává pro sebe. Předpokládá se však, že jej bude vyrábět do poloviny příštího roku. České ceny ještě budou oznámeny. V Německu se CS prodává za 116 900 eur, o 40 000 eur více než standardní provedení.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků