BMW představuje speciální M4. Limitovaná série CS přidává výkon a ubírá kila

Divize BMW Motorsport vyplňuje malou mezeru v nabídce modelu M4. CS se zařadí mezi paket Competition a okruhově laděné GTS.

BMW je v posledních letech specialistou na hledání nejrůznějších skulin ve své modelové řadě. Různý mix kupé, SUV či sedanů najdeme v každé linii. Divize Motorsport si své skuliny také najde, ovšem tady jde především o výkon a jízdní vlastnosti.

M4 CS navazuje na vozy jako M3 CSL generace e46 či GTS e92. Tentokrát se však nejedná o vrchol mezi "emkovými" bavoráky střední třídy. Variantu CS automobilka představuje jako střed nabídky, který poskytne dravější jízdní vlastnosti a vyšší výkon než standardní M4 s paketem Competition, zároveň však zůstane autem primárně na silnice, na rozdíl od okruhově zaměřené, a také již vyprodané M4 GTS.

Pod kapotou najdeme třílitrový šestiválec s dvojicí jednokomorových turbodmychadel. Ve verzi CS má ve srovnání s paketem Competition o deset koní víc - tedy 460. Maximální točivý moment vzrostl na hodnotu 600 Nm. Díky tomu pokoří hranici sta kilometrů v hodině za 3,9 sekund. Posunul se také omezovač rychlosti, který je bez příplatku nastaven na 280 km/h.

V nabídce je jen samočinná sedmistupňová převodovka. Automobilkou naměřený čas 7:38 na Nordschleife je stejně rychlý jako Porsche 911 Carrera S, o více než deset sekund však zaostává za hard-core verzí M4 GTS.

Crashtesty | BMW | Bezpečnost | BMW řada 5

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

Díky použití karbonu na střeše, náraznících či prazích inženýři ušetřili 32 kilogramů oproti standardní M4 a 10 kg ve srovnání s paketem Competition. Podvozek dostal větší karbon-keramické kotouče a šestipístkové brzdiče na přední nápravě. Vpředu jsou devatenáctipalcová kola, zatímco na zadní nápravě jsou "dvacítky". Uvnitř zaujmou především odlehčené výplně dveří s odhalenými karbonovými vlákny a šňůrou místo madla.

BMW | Byznys

BMW chystá produktovou ofenzivu. V příštích dvou letech uvede 40 novinek

CS nezůstane v nabídce dlouho. Konkrétní počet vyrobených kusů si automobilka zatím nechává pro sebe. Předpokládá se však, že jej bude vyrábět do poloviny příštího roku. České ceny ještě budou oznámeny. V Německu se CS prodává za 116 900 eur, o 40 000 eur více než standardní provedení.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků