BMW představuje speciální M4. Limitovaná série CS přidává výkon a ubírá kila

Divize BMW Motorsport vyplňuje malou mezeru v nabídce modelu M4. CS se zařadí mezi paket Competition a okruhově laděné GTS.

BMW je v posledních letech specialistou na hledání nejrůznějších skulin ve své modelové řadě. Různý mix kupé, SUV či sedanů najdeme v každé linii. Divize Motorsport si své skuliny také najde, ovšem tady jde především o výkon a jízdní vlastnosti.

M4 CS navazuje na vozy jako M3 CSL generace e46 či GTS e92. Tentokrát se však nejedná o vrchol mezi "emkovými" bavoráky střední třídy. Variantu CS automobilka představuje jako střed nabídky, který poskytne dravější jízdní vlastnosti a vyšší výkon než standardní M4 s paketem Competition, zároveň však zůstane autem primárně na silnice, na rozdíl od okruhově zaměřené, a také již vyprodané M4 GTS.

Pod kapotou najdeme třílitrový šestiválec s dvojicí jednokomorových turbodmychadel. Ve verzi CS má ve srovnání s paketem Competition o deset koní víc - tedy 460. Maximální točivý moment vzrostl na hodnotu 600 Nm. Díky tomu pokoří hranici sta kilometrů v hodině za 3,9 sekund. Posunul se také omezovač rychlosti, který je bez příplatku nastaven na 280 km/h.

V nabídce je jen samočinná sedmistupňová převodovka. Automobilkou naměřený čas 7:38 na Nordschleife je stejně rychlý jako Porsche 911 Carrera S, o více než deset sekund však zaostává za hard-core verzí M4 GTS.

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

Díky použití karbonu na střeše, náraznících či prazích inženýři ušetřili 32 kilogramů oproti standardní M4 a 10 kg ve srovnání s paketem Competition. Podvozek dostal větší karbon-keramické kotouče a šestipístkové brzdiče na přední nápravě. Vpředu jsou devatenáctipalcová kola, zatímco na zadní nápravě jsou "dvacítky". Uvnitř zaujmou především odlehčené výplně dveří s odhalenými karbonovými vlákny a šňůrou místo madla.

BMW chystá produktovou ofenzivu. V příštích dvou letech uvede 40 novinek

BMW chystá produktovou ofenzivu. V příštích dvou letech uvede 40 novinek

CS nezůstane v nabídce dlouho. Konkrétní počet vyrobených kusů si automobilka zatím nechává pro sebe. Předpokládá se však, že jej bude vyrábět do poloviny příštího roku. České ceny ještě budou oznámeny. V Německu se CS prodává za 116 900 eur, o 40 000 eur více než standardní provedení.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků