BMW představuje na CES 2015 svá laserová světla. Mají dosah až 600 metrů

Hybridní kupé BMW i8 je první sériové auto, které může být vybaveno na přání laserovými světly. BMW teď tuto novinku představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas na konceptu BMW M4 Iconic Lights, vedle elektromobilu i3 na dálkové ovládání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW se na veletrhu CES 2015 předvedlo mimo jiné i předními laserovými a zadními OLED světly. Není ale jisté, kdy se zadní OLED světa dostanou do sériové výroby

Dálkové svícení obstarává laser a dosah světelného paprsku je až 600 metrů. Systém funguje společně s asistentem pro dálková světla. Vždycky, když senzory zaznamenají vpředu auto, systém ho zastíní, aniž by bylo nutné dálková světla vypínat. Po BMW i8 by měl laserová světla dostat jeden z modelů divize M v roce 2016.

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Další novinkou jsou zadní OLED světla, tedy světla využívající tzv. organické diody. Jsou tenké jen 1,4 mm a vytvářejí údajně 3D světelný efekt. Podle BMW mají nižší spotřebu energie, takže se tím zase snižují emise CO2

Zadní OLED světla umožňují měnit svůj tvar v závislosti na jízdním režimu. Například pokud řidič zvolí sportovní režim, rozsvítí se jen určité segmenty. Docela by nás zajímalo, jaký přínos to bude mít pro řidiče. Výkon to ve sportovním režimu asi přidávat nebude…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků