BMW představuje na CES 2015 svá laserová světla. Mají dosah až 600 metrů

Hybridní kupé BMW i8 je první sériové auto, které může být vybaveno na přání laserovými světly. BMW teď tuto novinku představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas na konceptu BMW M4 Iconic Lights, vedle elektromobilu i3 na dálkové ovládání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW se na veletrhu CES 2015 předvedlo mimo jiné i předními laserovými a zadními OLED světly. Není ale jisté, kdy se zadní OLED světa dostanou do sériové výroby

Dálkové svícení obstarává laser a dosah světelného paprsku je až 600 metrů. Systém funguje společně s asistentem pro dálková světla. Vždycky, když senzory zaznamenají vpředu auto, systém ho zastíní, aniž by bylo nutné dálková světla vypínat. Po BMW i8 by měl laserová světla dostat jeden z modelů divize M v roce 2016.

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Další novinkou jsou zadní OLED světla, tedy světla využívající tzv. organické diody. Jsou tenké jen 1,4 mm a vytvářejí údajně 3D světelný efekt. Podle BMW mají nižší spotřebu energie, takže se tím zase snižují emise CO2

Zadní OLED světla umožňují měnit svůj tvar v závislosti na jízdním režimu. Například pokud řidič zvolí sportovní režim, rozsvítí se jen určité segmenty. Docela by nás zajímalo, jaký přínos to bude mít pro řidiče. Výkon to ve sportovním režimu asi přidávat nebude…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky