BMW představuje na CES 2015 svá laserová světla. Mají dosah až 600 metrů

Hybridní kupé BMW i8 je první sériové auto, které může být vybaveno na přání laserovými světly. BMW teď tuto novinku představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas na konceptu BMW M4 Iconic Lights, vedle elektromobilu i3 na dálkové ovládání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW se na veletrhu CES 2015 předvedlo mimo jiné i předními laserovými a zadními OLED světly. Není ale jisté, kdy se zadní OLED světa dostanou do sériové výroby

Dálkové svícení obstarává laser a dosah světelného paprsku je až 600 metrů. Systém funguje společně s asistentem pro dálková světla. Vždycky, když senzory zaznamenají vpředu auto, systém ho zastíní, aniž by bylo nutné dálková světla vypínat. Po BMW i8 by měl laserová světla dostat jeden z modelů divize M v roce 2016.

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Další novinkou jsou zadní OLED světla, tedy světla využívající tzv. organické diody. Jsou tenké jen 1,4 mm a vytvářejí údajně 3D světelný efekt. Podle BMW mají nižší spotřebu energie, takže se tím zase snižují emise CO2

Zadní OLED světla umožňují měnit svůj tvar v závislosti na jízdním režimu. Například pokud řidič zvolí sportovní režim, rozsvítí se jen určité segmenty. Docela by nás zajímalo, jaký přínos to bude mít pro řidiče. Výkon to ve sportovním režimu asi přidávat nebude…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků