BMW představuje na CES 2015 svá laserová světla. Mají dosah až 600 metrů

Hybridní kupé BMW i8 je první sériové auto, které může být vybaveno na přání laserovými světly. BMW teď tuto novinku představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas na konceptu BMW M4 Iconic Lights, vedle elektromobilu i3 na dálkové ovládání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW se na veletrhu CES 2015 předvedlo mimo jiné i předními laserovými a zadními OLED světly. Není ale jisté, kdy se zadní OLED světa dostanou do sériové výroby

Dálkové svícení obstarává laser a dosah světelného paprsku je až 600 metrů. Systém funguje společně s asistentem pro dálková světla. Vždycky, když senzory zaznamenají vpředu auto, systém ho zastíní, aniž by bylo nutné dálková světla vypínat. Po BMW i8 by měl laserová světla dostat jeden z modelů divize M v roce 2016.

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Další novinkou jsou zadní OLED světla, tedy světla využívající tzv. organické diody. Jsou tenké jen 1,4 mm a vytvářejí údajně 3D světelný efekt. Podle BMW mají nižší spotřebu energie, takže se tím zase snižují emise CO2

Zadní OLED světla umožňují měnit svůj tvar v závislosti na jízdním režimu. Například pokud řidič zvolí sportovní režim, rozsvítí se jen určité segmenty. Docela by nás zajímalo, jaký přínos to bude mít pro řidiče. Výkon to ve sportovním režimu asi přidávat nebude…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků