BMW představuje model 2 Active Tourer v kombinaci s pohonem všech kol

BMW rozšiřuje nabídku pro model 2 Active Tourer o verze s pohonem všech kol. K dispozici je benzinové provedení 225i xDrive a naftová 220d xDrive. Standardem je vždy osmistupňová automatická převodovka. Připojení zadní nápravy obstará elektrohydraulická mezinápravová spojka.   

Video | Premiéry | BMW | Technika | Hatchbacky | Ženeva 2014

BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

Rozšíření nabídky pro Active Tourer o pohon všech kol znamená navýšení hmotnosti obou verzí přibližně o 61 kilogramů. Stejně jako u jiných mezinápravových spojek, také BMW slibuje variabilní dělení točivého momentu, které se může (teoreticky) dostat až na poměr 0/100 ve prospěch zadní nápravy.

BMW 2 Active Tourer se systémem xDrive samozřejmě většinu času funguje jako předokolka. Pro tyto situace automobilka připravila ještě navíc systém, který sníží hladinu oleje ve spojce, čímž se mají snížit třecí ztráty a v konečném důsledku spotřeba paliva. Pokud vznikne situace vyžadující pomoc zadní nápravy, je olej doplněn ve zlomku sekundy zpět a spojka se zase sepne.

Premiéry | BMW | Hybridy | Design

BMW Active Tourer Outdoor: s mnichovskou předokolkou na kolo  

Naftová 2 Active Tourer s výkonem 140 kW (190 k) stojí na českém trhu minimálně 946 400 Kč. Benzinovou 225i xDrive s maximem 170 kW (231 k) pořídíte za stejnou částku, ale ve verzi Advantage. Ve stejném provedení vyjde naftová čtyřkolka na 980 200 Kč. Active Tourer 220d xDrive je nakonec také to nejdražší, co si můžete u tohoto modelu koupit. V provedení M Sport za něj zaplatíte 1 054 300 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků