BMW představuje model 2 Active Tourer v kombinaci s pohonem všech kol

BMW rozšiřuje nabídku pro model 2 Active Tourer o verze s pohonem všech kol. K dispozici je benzinové provedení 225i xDrive a naftová 220d xDrive. Standardem je vždy osmistupňová automatická převodovka. Připojení zadní nápravy obstará elektrohydraulická mezinápravová spojka.   

BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

Rozšíření nabídky pro Active Tourer o pohon všech kol znamená navýšení hmotnosti obou verzí přibližně o 61 kilogramů. Stejně jako u jiných mezinápravových spojek, také BMW slibuje variabilní dělení točivého momentu, které se může (teoreticky) dostat až na poměr 0/100 ve prospěch zadní nápravy.

BMW 2 Active Tourer se systémem xDrive samozřejmě většinu času funguje jako předokolka. Pro tyto situace automobilka připravila ještě navíc systém, který sníží hladinu oleje ve spojce, čímž se mají snížit třecí ztráty a v konečném důsledku spotřeba paliva. Pokud vznikne situace vyžadující pomoc zadní nápravy, je olej doplněn ve zlomku sekundy zpět a spojka se zase sepne.

BMW Active Tourer Outdoor: s mnichovskou předokolkou na kolo  

BMW Active Tourer Outdoor: s mnichovskou předokolkou na kolo  

Naftová 2 Active Tourer s výkonem 140 kW (190 k) stojí na českém trhu minimálně 946 400 Kč. Benzinovou 225i xDrive s maximem 170 kW (231 k) pořídíte za stejnou částku, ale ve verzi Advantage. Ve stejném provedení vyjde naftová čtyřkolka na 980 200 Kč. Active Tourer 220d xDrive je nakonec také to nejdražší, co si můžete u tohoto modelu koupit. V provedení M Sport za něj zaplatíte 1 054 300 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků