BMW představuje M550d. Naftová M5 má třílitr se čtyřmi turbodmychadly

Nová řada 5 dostala nejsilnější vznětovou motorizaci. Pohonné ústrojí pochází z řady 7.

Na plnotučnou verzi M5 si zájemci počkají minimálně do letošního listopadu. Mezitím nám BMW servíruje již druhou "slabší" variantu s písmenem M v názvu. Po M550i je tu M550d.

Novinku pohání třílitrový vznětový šestiválec. Zatímco v minulé generaci F10 si vystačil s trojicí turbodmychadel, nyní jsou tu rovnou čtyři jednokomorové, z nichž polovina je menších nízkotlakých a druhá dvojice pomůže ve vyšších otáčkách. Jednotka pochází z modelu 750d, se kterým sdílí i výkonové parametry.

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

Výkon dosahuje 294 kW a točivý moment 760 N.m. Už těsně nad volnoběžnými otáčkami je díky nejmenšímu turbodmychadlu k dispozici již 450 N.m. Sedan z 0-100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy, kombi je na této metě o dvě desetiny pomaleji. Maximální rychlost je u obou vozů v rámci gentlemanské dohody německých automobilek elektronicky limitována na 250 km/h. Standardně je vůz vybaven pohonem čtyř kol xDrive.

Zvenčí nejsilnější diesel poznáte podle speciálního bodykitu, šedých doplňků či větších obdelníkových koncovek výfuku. V interiéru se odlišuje elektricky ovládanými sportovními sedadly nebo specifickými pedály a volantem.

BMW M4 CS má řadu předchůdců. Zde jsou nejlepší limitované edice M3

BMW M4 CS má řadu předchůdců. Zde jsou nejlepší limitované edice M3

Nejdříve bude dostupná verze sedan, konkrétně od července letošního roku. Kombi Touring, které si můžete prohlédnout ve fotogalerii, dorazí na přelomu roku.

Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků