BMW představuje M550d. Naftová M5 má třílitr se čtyřmi turbodmychadly

Nová řada 5 dostala nejsilnější vznětovou motorizaci. Pohonné ústrojí pochází z řady 7.

Na plnotučnou verzi M5 si zájemci počkají minimálně do letošního listopadu. Mezitím nám BMW servíruje již druhou "slabší" variantu s písmenem M v názvu. Po M550i je tu M550d.

Novinku pohání třílitrový vznětový šestiválec. Zatímco v minulé generaci F10 si vystačil s trojicí turbodmychadel, nyní jsou tu rovnou čtyři jednokomorové, z nichž polovina je menších nízkotlakých a druhá dvojice pomůže ve vyšších otáčkách. Jednotka pochází z modelu 750d, se kterým sdílí i výkonové parametry.

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

Výkon dosahuje 294 kW a točivý moment 760 N.m. Už těsně nad volnoběžnými otáčkami je díky nejmenšímu turbodmychadlu k dispozici již 450 N.m. Sedan z 0-100 km/h zrychlí za 4,4 sekundy, kombi je na této metě o dvě desetiny pomaleji. Maximální rychlost je u obou vozů v rámci gentlemanské dohody německých automobilek elektronicky limitována na 250 km/h. Standardně je vůz vybaven pohonem čtyř kol xDrive.

Zvenčí nejsilnější diesel poznáte podle speciálního bodykitu, šedých doplňků či větších obdelníkových koncovek výfuku. V interiéru se odlišuje elektricky ovládanými sportovními sedadly nebo specifickými pedály a volantem.

BMW M4 CS má řadu předchůdců. Zde jsou nejlepší limitované edice M3

BMW M4 CS má řadu předchůdců. Zde jsou nejlepší limitované edice M3

Nejdříve bude dostupná verze sedan, konkrétně od července letošního roku. Kombi Touring, které si můžete prohlédnout ve fotogalerii, dorazí na přelomu roku.

Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků