BMW představuje 6 GT: Stejná filosofie, ale o řadu výš a pohlednější

BMW skutečně posunulo nástupce 5 GT o řadu výš. Novinka opět staví na řadě pět a chce nabídnout různorodé vlastnosti.

BMW své modelové řady posouvá výš. Důkazem je řada osm, která je nástupce kupé řady 6. Do šesté řady se naopak posouvá model 5 GT. Stejně jako u předchůdce chce s tímto modelem BMW spojit neslučitelné - eleganci kupé, komfort sedanu, vyšší posez SUV a praktičnost kombi.

Karoserie dostala větší podíl vysokopevnostní oceli a hliníku a je tak tužší a auto lehčí až o 150 kilogramů. Není se čemu divit, novinka staví na lehčí platformě řady 5 G30. Vylepšeno bylo také zavěšení a podobně jako pětkové kombi má 6 GT na zadní nápravě standardně vzduchové odpružení. Za příplatek je k dispozici i pro přední nápravu. Tehdy je možné zvýšit světlou výšku o 20 mm, což zlepšuje schopnosti auta mimo silnice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kompletní fotogalerii exteriéru klikněte na jednu ze tří miniatur

Šestka GT se oproti předchůdci zvětšila a snížila. Délka narostla o 87 mm na 5 091 mm. Výška se naopak o 21 milimetrů snížila - nyní dosahuje 1 538 mm.  Díky tomu auto působí o poznání dynamičtěji a méně otyle. Záď je o 64 milimetrů nižší a tak lépe vyniknou tvary "kupé", zvlášť, když byly zachovány bezrámové dveře. Rozvor zůstal na stejné hodnotě, stejně je ale o 95 mm větší než u řady 5 sedan.

Vylepšena byla díky novým proporcím i aerodynamika. Koeficient aerodynamického odporu se z hodnoty cx 0,29 předcházejícího modelu dostal na současných 0,25. Aktivní zadní spoiler se automaticky vysunuje po překročení rychlosti 120 km/h a vrací se do výchozí polohy v rychlostech nižších než 80 km/h.

Uvnitř je spřízněnost s řadou pět vidět více. Bavorští slibují zmíněné vlastnosti. Sedět se bude výš, na zadních sedadlech bude hodně místa a zavazadelník nabídne 610 litrů objemu. Zadní řada může být elektricky posuvná se sklopnými opěradly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro kompletní fotogalerii interiéru klikněte na jednu ze tří miniatur

Na výběr bude ze začátku prodejního cyklu ze tří motorů. Zážehový dvoulitr 30i nabídne 190 kW, šestiválcový třílitr 40i disponuje výkonem 250 kW a lze k němu dokoupit i pohon všech kol. Stejně jako k jedinému turbodieselu - třílitrovému šestiválci 30d s výkonem 195 kW. Zájemci o manuální řazení mají dle současných trendů smůlu - všechny jednotky jsou spárovány výhradně s osmistupňovým automatem.

Do konce roku 2018 BMW představí deset zásadních novinek. Co nás čeká?

Do konce roku 2018 BMW představí deset zásadních novinek. Co nás čeká?

BMW pochopitelně nabízí obvyklou armádu bezpečnostních asistentů včetně adaptivního tempomatu s asistentem pro jízdu v dopravních zácpách, dálkového zaparkování nebo barevného head-up displeje.

Výstavní premiéru si model 6 GranTurismo odbude na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu. Na trh dorazí v listopadu. O cenové hladině zatím není zmínka, možná se však s řadou posune i cenovka.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků