BMW predstavilo nový superrýchly 6-stupňový automat

20 komentářů

Petr M
6. května • 14:17

Jel jsem v 330 xd 6AT  a ta převodovka je dobrá , ale ne tak exluzivní jak se o ní psalo při jejím vzniku. Takže doufám, že tato nová bude opravdu dobrá. Při mirném přibrždění před zatáčkou a opětovním přidání plynu  se chvilku nic neděje. U mé Vectry  5AT to funguje mnohem lépe (mluvím o řezení ne o motoru) a nikde se o tom automatu nepíe jo holt placená reklama. Jinak 330xd je něco jako FERRAT ( úpír z feratu) sednu auž nechci jinak - to auto je úžasné jen ta stará automatická převodovka to kazí doufejme, že nová bude lepší.  JO a neporovnávejte DSG od stolu. Projeď te se stím a pak povídejte. .DGS je jeŠtě o trochu horší než BMW automaty tam člověk opravdu neví co to udělá ((( a zee se všude píše jak je to skvělá převodovka. Pro rýpaly uvádím, že nepoirovnávám zrychlování s nohou na podlaze, to jsou si tyto předovky asi rovny nebo možná DSG je rychlejší, ale porovnávám  běžnou jídu a potřebu okamžité akcelerace, přobždění před zatáčkou a přidání plynu a to třeba 3x po sobě během chvilky z tohto se DSG může zesrat  )) no můžete prý řadit páčkami pod volantem, ale to pak nepotřebujeme automaty za 70 tisíc ))) tak prosím pište svoje zkušenosti a ne marketingové studie automobilek dík

vedeni
9. května • 13:18

Tak to se obavam, ze s tebou nemohu souhlasit. S tebou zminovanym autem mam najeto cca 10tis. a ta prevodovka mi pripada dost dobra. Zvlaste ve srovnani s AT v B5, ale to je jasny, pac passat uz je starec. (Tam ta prevodovka jako by se nemohla rozhodnout, co tam hodi. Takze to bud rvalo, nebo nejelo.) Ovsem bohate staci "D", mod "DS" zene motor zbytecne do otacek, kde uz stejne zkomira a pri zpomalovani az do zastaveni to pomerne zretelne cuka. V "D" vubec. Neni to, ze po pridani plynu se nic nedeje, spis turboefektem?

Petr M
9. května • 21:38

Ahoj, čekal jsem na nějaký názor takovou dobu  ... konečně děkuji. ). Uvedu vše na pravou míru. NOvá 330xd 6AT měla najeto 800 km s kterou jsem jezdil. Před tím jsem jezdil se starou 330xd 5AT  měla 70 000 km a to auto mě tak nadchlo, že jsem při řízení i řval rozkoší. možná bylo zajeté. Ale převodovkaka řadila jak divá, mírný pohyb plynu a auto okamřitě podřadilo a šlo za plynem. Prostě nádhera. Kdo má automat tak ví o čem mluvím. Prostě poloha plynu určovala autu jak já chci jet a to auto tak jelo. Stejně jako můj Opel. Celou dobu jsem o tom přemýšlel proč to tak je a turbo oefekt bych fakt asi vynechal doufám, že BMw má dobrý motor a podle papírů to auto má hodně síli i při nízkých otáčkách. Jediné co mě napadlo je, jestli není tolik kvaltů naškodu (u TD). U staré 330 a mého oplíka to při quickdownu podřazuje o jeden max o dva stupně  a ta nová 330xd musí podřadit o tři a možná i o čtyři a jestli  toto netrvá déle než podřadit o jeden nebo dva. Prostě míň kvaltů znamená být rychleji  při síle jinak si to neumím vysvětlit. Ale aby si to někdo špatně nevysvětlil automat od BMW já osobně řadím k těm lepším. Další poznatky napíši po osobním testování mám domluveno zapůjčení auta na půl dne tak doufám, že se dealer necukne  . Dále prosím VEDENÍ o přesnou specifikaci auta a hodnocení bavoráčka jestli je to neustálá extáze nebo jen běžné svezení po těch 10 000 km.  Prosím všechny AUTOMATIKY (jako jsem já) o názory a zkušenosti. Ještě jsem zde nazmínil MULTITRONIC od audi. Prosím současně i redakci o nějaký test takovéto převodovky - žádný jsem ani na internetu nenašel , jen pár z roku XY - stará varianta. Já jsem jel cca 10 kma  s A4 2.0 TDI a byl jsem docala nadšen ( nevím jestli se to dá po tak krátké době posoudit) , ale auto řadilo rychle řekl bych , že nejrychleji ze všech automatů , můj klasický test ubrat plyn a přydat až na podlahu třkrát po sobě   zvládl na jedničku vždy šel za plynem na maximum. problém byl rychlý rozjezd vtom byto tento automat nevyhrál, ale to já nevyžaduju stejně s automatem odjedeš vždycky z křižovatky jako první no jinak A4 2.0 TDI akustika opravdu NA xxxxO ((( ale MULTITRONIK hodnotím na jedničku, Máte ho někdo jak se Vám líbí po x kilometrech děkuji  Petr REdakce prosím o test Multutroniku děkuji  nejlépe A6 2.0TFSI nebo 2.7 TDI

vedeni
10. května • 0:09

Tohleto je vlastne muj prvni automat, ten passat byl jenom jako nahradni auto, kdyz byl jinej passat (s manualem - 6st.) v servisu. A ze tam byl casto.  A proto se mne automat po zkusenostech moc nezdal. Nicmene v AuTecu meli 330xd uz hotove sestavenyho s tim, ze tim padem je na to sleva pomerne znacna. Ale byl novej, nejeto asi 150km, maximalne si do toho lidi sedali v salonu. No a tenhle kousek mel prave automat. Pak sem si sehnal hromadu relevantnich testu, kde rikali neco jako - ja bych radsi manual, ale popravde receno, neni pro to racionalni duvod.  To byli samozrejme zavodnici z Autocaru (britskyho), ktery radi jezdej smykem a saltujou jak divi. Ja si tohle rad odpustim. Jinak stupnu i asi stacilo i min, koneckoncu, cim vetsi kroutak, tim by slo teoreticky min stupnu, ale Veyron taky asi nebude mit tri.  Holt je to moda, Lexus ted bude mit dokonce osum. Ale v tom bych problem nevidel. A k ty extazi - ano, je to stale extaze.  Predchozi vuz byl jiz zminovany passat (B6, 1.9 TDI 96kW, 4motion) a to bylo opravdu pro prepravu z A do B. Kdyz jsem do toho sednul po 14 dnech stravenych s BMW, tak jsem si pripadal jak v muzeu. Obrovskej volant, obri packy na blinkry a sterace a vubec duch minulosti. Tady je ten generacni odstup znat jak svin. Po peti minutach bylo vse OK, ale tesne po presednuti to byl sok. Co rici ke specifikaci? Parametry asi znas, tak jen v rychlosti - 231k, 500Nm, 6,8s, 236km/h. Pruzny zrychleni 80-120 to ma o cca dve vteriny lepsi nez 330i !!! Jo, a je to kombik, kterej se mi osobne libi vic nez sedan. Jinak, pokud budes kupovat trojku, tak rozhodne nesetri na xenonech (halogeny jsou prej desny), a ja bych si priplatil i za sportovni sedacky. Maj nastavitelnej sedak, ty standardni (muj pripad) maj docela kratkej, a to nejsem rozhodne zadna cara. I kdyz, ted uz mi to ani nepride. Dale nemam vyhrivana sedadla, ale ani to nevadi, protoze na diesel to topi VELMI dobre, interier se prohreje ihned. Ale jeste k extazi - konecne me neprudej octavie, superby, mondea a spol. a pokud zurive blikaj, tak na to slapnu a jsou v dali za mnou. Nemel bych to rikat, ale - do 200 to jde jak po masle, do 220 taky, pak uz je to pekne liny ale na tech 240 tacho se to dostane. Nekde byl test s GPSkou a tachometry BMW jsou nejpresnejsi, takze to odpovida tem udavanym 236. Zadny jako u skodovky, kde jedes 180 tacho a 160 skutecnejch.  A ledvinky jsou docela slusnej vyklizec levyho pruhu, nejezdim jak blazen, ale obcas auta (zbytecne) panicky uhnou a ja pak okolo projedu 130. Ale ohromne me bavi to pruzny zrychleni. Spotreba (80 procent dalnice, zbytek Praha a kousek MB) pri ne nijak usporny jizde je 8,6 - 9,5 l.

Petr M
10. května • 19:12

JO JO JO to jsem potřeboval slyšet JEzdil jsem v černé troječce a jak se ty auta klidily !!!!!! opravdu jsme na to čučel )) to je důvod si ho koupit jenže katalogovka mě vychází na 1550 tis. a to se nelíbí moc mému bnakéři ((( hledám slevy a nic moc. Prosím tě vleze se ti do kufru ( sklopená sedadla ) kolo nebo raději dvě ???? Jakou máš barvu ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vedeni
11. května • 1:15

Barva je stribrna. Stribrnou obecne moc nemusim, ale jinak mi prijde, ze ve svetlejch barvach funguje design trojky lip. No a s tim kufrem...... je to N1, takze sklapeni sedadel je zabity.  Takze kola na strechu. Ale jeste jsem si vzpomnel neco k prevodovce - pokud tam das rucni razeni, tak to ma + dolu a - nahoru, coz je jediny logicky a nechapu treba Audi (ale snad i Lexus), ze to ma opacne. O nakejch franticich (Citroen??? nevim), ktery to maj doleva-doprava ani nemluve. Jinak zkus se poohlidnout ruzne po salonech (AuTec, Bychl, Renocar...) jestli tam nebudou mit taky neco hotovyho. Nerikam predvadecku, funglovku, ale proste budes muset prekousnout ze tam neco nebude, co bys tam jinak dal nebo bude neco prebejvat (napr. tam bude asistent pro sjizdeni kopcu a nebude treba parksystem). Da se to prezit, za tu slevu...

Petr M
11. května • 22:50

Ahoj všem, tak jsem dnes měl půjčenou 330 xd  T.  Obracím můj předešlý názor na " starou převodovku 6AT". Je to opravdu nejlepší automat s  jakým jsem jel  !!!!  Mínusy : zažil jsem nějaké dva opakující se momnety  převodoky , kdy trochu váhá , ale to každý automat, a to váhání je minimální. při cca při jednom z deseti, dvaceti rozjezdů se to rozjídělo pomaleji, ale pozor oproti těm ostatním rozjezdům  totoho automatu, ne v porovnání s jinými automaty,   Při rozjezdu se mi relativně hůř dávkoval styl rozjezdu ( měl jsem to na 100 km, takže zase po tisíci by to hodnocení bylo jiné) Ale odser na plno je jako start Raketoplánu, ale pokud chci jet jako malý raketoplánek , tak se mi to dávkovalo hůř a  téměř vždy jsem přešel na start raketoplánu DAlší pocit prodlevy , ale nyní to zase vidím jako malé prodlevy, je po dlouhé klidné jízdě quick down, ale zase až si to najde ten kvalt co to potřebuje  tak je to raketa takže zese jde jen o zvyk.
Po prvním trochu ryhlejším přidání plynu jako by převodovka začala sísit co potřebuju jedna báseň, můj test převodovky přidání, ubrání, přibrždění a to několikrát dokola dopadla opravdu nejlépe nic lepšího jsem nezažil, automat držel kvalt a vypadalo to jako normální převodovky  nebo dokonce si při větším podřazení nachystal o jeden stupeň nižší převod a ze zatáčky pak vystřelil úchvatně.
NEbudu se tady dál rozplývat, nikdy jsem tomu nevěřil chce to opravdu zažít  ale na jen jako zkušební jízdu ale alespoň na těch sto km,
Jinak auto je podle mě exkluzivně odhlučněné a pružení je excelentní, jo a sportovní sedačky příjemně měkké podle mě ()  byl jsem tam jako v křesle. Rádio nic moc, zklamání ( neladil jsem basy výšky nic jen jsem to pustil  tak jak jsem to dostal) nevím co tam bylo ale bylo to kompletně vybavené auto.
Hrozně drčela přístrojová deska, jsem na to alergický, a to v místě spoje palubky a tunelu ( je to místo pod rádiem  a nad popelníkem  nemají to tam vůbech chycený a vybrujeto, vsunul jsem tam kapesník a byl totální klid. nevím proč tam nedají gumu z výroby ???
DO auta jsem se zamiloval  zrovna já který celou dobu chce audi   ((( kde se stala chaba ??
S barvama je to opavdu problém nevím jakou bych si vybral, černá tomu auto sluší , ale ta údržba, stříbrná, kterou zase já miluju, je moc stříbrná ( ale asi to bude ona).
Kůže: máš kůži prosím , potíš na ní moc ? doporučuješ?
Kolik byla sleva prosím abych věděl ?
Co  ta palubka dělá ti to taky?
Co to rádio jeké máš a dá se vyladit zvuk?
Jinak jsem po tom okamžitě vletěl do toho Passatu abych to porovnal, a Já to tak cícím, že BMW je jednička sám jsme z toho překvapen.
Jsou dvě auta která mě za poslední rok nadchla Phaeton  a tato troječka.
Dík omlouvám se všem není to makrketing jsou to moje pocity dík
Jo na nerovnostech to bylo citlivé ale snesitelně kola to mělo něké 18
Petr
 

vedeni
13. května • 15:44

Jo, a jeste ty kola - ja mam na leto i zimu 17" a je to akorat. Vzhledem k tomu, ze to ma ty runflaty, je to tvrdy az az. Na sparach jsou docela rany. Ty osmnactky nebo nedej boze devatenactky budou uz asi moc. Ja bych klidne i 16", ale zase 17" lip vypadaj. Vic uz ale asi ne.

vedeni
13. května • 15:40

Kuzi nemam, ale tu ja nemam moc rad obecne, v lete je to varici a lepi se to, nevim jestli trojka ma odvetravani, ale myslim, ze ne... Ta sleva byla asi 150 000,- Pristrojovka nedrnci vubec, parkrat se ozvalo na kostkach drceni jakoby od madla spolujezdce, ale jinak nic. Radio podle me hraje dost dobre - je to v ramci DVD Navigace BMW Business. Pak je jeste navigace BMW Professional, ta ma vetsi uhlopricku displeje, ale business staci, podle me. Akorat se k ni neda priobjednat TV tuner, ale to me moc nepali. Jo, mam tam bluetooth handsfree, doporucuju! Funguje skvele a navic ta palubka je postavena tak, ze ani nevim, kam bych nakej drzak motoval. Takle necham tel. v kapse a je to. Jinak nechapu, jak sis vubec moh myslet na audi.... vw za vice penez, nic vic.

johny
4. května • 13:38

Nevsiml jsem si, ze by se Mercedes vydal cestou 2 spojek

george
3. května • 10:52

Autor by sa mal zamysliet nad vetou:
Konkurencia sa vydala cestou dvoch spojok, BMW nie. Bude mu to stačiť?
Automaticka prevodovka totiz pouziva hydrodynamicky menic tak neviem co sem pletie nejake 2 spojky, ktore sa daju pouzit pri manualnych robotizovanych prevodovkach.

Radek Ondrášík
3. května • 23:00

Myslím, že je důležité si uvědomit význam slova "automatická". Řekl bych, že automatická převodovka je taková, která řadí za řidiče automaticky. Takže i robotizované převodovky s vlastní logikou a vlastním řazením, které je nezávislé na nutnosti cokoli vykonávat jsou automatické. Liší se poté tím, jakým způsobem dochází ke změně rychlostního stupně.

Takže máme na trhu automatické převodovky, které fungují na klasickém principu spojky, převodovky atd. ovšem systém je udělán tak, že ta spojka se zmáčkne a rychlost přeřadí sama od sebe - DSG, různé 2Tronic, Slectspeed, SMG a různé sekvenční převodovky a poté tu mám převodovky s HDM, kde probíhá změna rychlostního stupně jiným způsobem a poté tu máme několik dalších typů. Ovšem všechny jsou automatické...

VanJ
4. května • 22:21

Hmm... vase vysvetlenie sice je pravdive, ale vhodne tak do nejakeho zenskeho modneho casopisu. Toto je predsa specializovany magazin na automobilizmus, takze urcita prisnost v pojmoch je na mieste.
Takze ked v takomto magazine napisete automaticka prevodovka, tak by sa mala mysliet (a doteraz sa vzdy myslela) prevodovka s hyrodynamickym menicom a planetovymi prevodmi.
Potom tu su automaticke CVT prevodovky. Samozrejme klasicke manualne prevodovky s klasickou spojkou. A nakoniec manualne prevodovky (dvoj alebo trojhriadelove) ktore maju hydraulicky ovladanu jednu alebo dve spojky a hydraulicky radene prevody. No a ta hydraulika je riadena pocitacom ci uz v automatickom rezime alebo automatickom.
Bolo by vhodne aby sa pojmy definovali presne a aby sa nasledne aj dodrziavali.

Tomas.Babic
3. května • 16:48

George: Ano, automat ma HDM, DSG funguje inak, ale v konecnom dosledku z uzivatelskeho hladiska nemusia mat od seba tak daleko. Len som poukazal na to, ze kazdy ide na to inak...

R6
3. května • 20:24

Jen v přípaqde že tam je HDM, tak tam musí být zaručeně vyšší ztráty

petrumr
3. května • 21:22

Už při jedničce je blokovaný,tak jakýpak ztráty?Než pustíš spojku,tak máš taky ztráty.Vy všichni máte doma 2M70?že tak mluvíte o automatech

GTI DSG
3. května • 10:59

autor nepisal ze konkurencia ma dvojspojkovy automat, ale ze sa vydala cestou 2 spojok... a nie snad? Nema konkurencia 2 spojkovu prevodovku ktora je v jej ponuke ta najrychlejsia? A toto ma byt zase najrychlejsie u BMW, tak kde vidis problem?

brasci
3. května • 12:47

ale BMW sa vydava aj cestou dvoch spojok.. http://www.sachs.de/direkt.php?link=owx_7_80525_2_5_0_00000000000000.html ale

Tomas.Babic
3. května • 16:43

Hmm pozeram to, ale je tam niekde spominane BMW?

brasci
4. května • 12:50

nie je ale je to pre BMW

Doporučujeme

Články odjinud