BMW představí ve Frankfurtu model M5 s naftovým motorem

Automobilka BMW vyvíjí nový naftový šestiválec osazený trojicí turbodmychadel. O této skutečnosti jsme vás informovali už začátkem srpna. Teď se ale objevily další zajímavé informace. Kromě modelů X5 a X6 se nový motor dostane také pod kapotu BMW M5. Aby byl šok pro skalní příznivce „emkových“ BMW úplný, bude dieselová novinka využívat pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázek

Třikrát přeplňovaný motor se má podle neoficiálních informací dodávat ve více variantách. Základní vyprodukuje maximální výkon 350 až 400 koní, vrcholné provedení určené pro M5 pak poskytne výkon kolem 550 k a hlavně skoro až brutální točivý moment 900 Nm. Právě vysoký točivý moment je hlavním důvodem toho, proč má nová „em-pětka“ pohon všech kol xDrive.

Sice se budou téměř jistě fanoušci klasického BMW M3 zlobit, ale německá automobilka vyšla vstříc příznivcům dieselových motorů, kterých také rozhodně není málo. Kombinace výkonného dieselu s pohonem všech kol je v dnešní době velmi lákavá, a když může na trhu figurovat naftové Porsche, proč by nemohli mít u divize M také něco dieselového. Novinka přijde na trh příští rok, stejně jako X6 xDrive50d a X5 xDrive50d.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků