BMW představí ultimativní supersport do roku 2012

Mnichovská automobilka plánuje postavit nekompromisní supersportovní vůz již delší dobu. Jeden z důvodů je také konkurence – Mercedes má spolu s McLarenem model SLR a Audi obohatilo náročný trh o model R8.

BMW se proto definitivně rozhodlo pustit do náročného projektu, který vyvrcholí sériovým modelem v roce 2012. Pro automobilku půjde o tak významný vůz, že ho sama považuje za nástupce legendární M1. No, uvidíme.

O pohon se má dle dostupných informací starat desetiválec o objemu 5,0 l Twinturbo, který bude vyvíjen spolu s týmem BMW F1 (má jít o kompletně nový agregát). Motor bude překvapivě stále uložen za přední nápravou a jeho výkon je odhadován na 630 koní. S lehkým šasi a karoserii (mnoho dílů bude vyrobeno z uhlíkových kompozitů) nebude mít agregát mnoho práce, dynamika by měla být skutečně oslnivá a o zpomalení se budou starat keramické brzdy. Výkon motoru bude přenášen skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku na zadní kola.

Cena vozu se odhaduje na 300 tisíc Eur (7,65 mil. Kč), později by měla dorazit také asi o polovinu levnější osmiválcová verze.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků