BMW představí na veletrhu CES 2015 i3 na „dálkové ovládání“

Doba autonomního řízení se nezadržitelně blíží. První aplikace této technologie můžeme očekávat v podobě samočinného parkování. Automobilky Audi a Volvo takovou věc už představily, na veletrhu Consumer Electronics Show 2015 ukáže podobný systém také BMW na modelu i3.

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

Volvo vyvinulo vůz, který dokáže sám zaparkovat

BMW i3 dostalo čtyři laserové senzory monitorující okolí automobilu, díky kterým vůz rozpozná případné překážky. Systém také používá předinstalovaný digitální plán konkrétní garáže, díky kterému ví, kde je. Auto si najde parkovací místo, zaparkuje, vypne se a aktivuje zámek. Řidič si poté může svůj vůz jednoduše přivolat pomocí chytrých hodinek.

Ohlédnutí za CES: Audi A6 nepotřebuje k parkování řidiče

Ohlédnutí za CES: Audi A6 nepotřebuje k parkování řidiče

Druhý systém s tím prvním přímo souvisí, je ale reálnější. V podstatě se jedná o asistenta, který zabrání nárazu do překážek. Základem jsou opět stejné čtyři laserové senzory sledující okolí. Pokud řidič pojede do překážky (zeď, auto), tak systém automaticky aktivuje brzdy, přičemž může vůz zcela zastavit. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky