BMW pracuje na nové generaci elektromotorů. Dostane je prototyp i8

BMW pracuje na nové generaci elektromotorů. Dostane je prototyp i8

Hybridní supersport BMW i8 není jenom sériové auto, ale také slouží automobilce jako základna pro testování nových technologických postupů, pohonů či technických řešení. Například právě v BMW i8 automobilka testuje vodíkový pohon na palivové články. A u toho to rozhodně neskončí.

Nyní automobilka BMW pracuje na úplně nové generaci elektromotorů, které mají pracovat ve výrazně vyšších otáčkách. To je podle BMW zatím nejlepší cesta, jak zvýšit výkon elektromotoru při zachování jeho kompaktních rozměrů a tím pádem i nízké hmotnosti.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Nové elektromotory jsou testovány v plně elektrických prototypech BMW i8. Ty už nemají spalovací motor, tedy přeplňovaný tříválec 1,5 l. BMW používá větší akumulátory a dohromady je v autech trojice elektromotorů. Jeden je vpředu a další dva vzadu, kde každý pohání jedno kolo.

Nové elektromotory mohou mít výkon až 200 kW (každý), ale pro produkční plně elektrické auto bude také důležitý dojezd, takže se asi nedá očekávat, že by BMW představilo plně elektrický vůz o výkonu 600 kW (816 k). Ačkoli má prototyp elektrické i8 výrazně větší akumulátory, jeho hmotnost má být stejná jako v případě sériové i8, tedy necelých 1500 kg, píše britský Autocar.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Plně elektrická verze i8 ale přijde až po rozsáhlejší modernizaci aktuálního modelu. Ten si ponechá tříválec, ale dostane akumulátory s větší kapacitou (26Ah místo 20Ah) a elektromotory s větším výkonem. Modernizovaná i8 také dostane indukční dobíjení s výkonem 7,2 kW místo aktuálního dobíjení ze zásuvky s výkonem maximálně 3,6 kW.

Modernizovaná i8 by měla mít vyšší výkon (o zhruba 10 %) a také delší elektrický dojezd. Zřejmě se také dočkáme vedle vizuálních úprav přeladění podvozku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků