BMW pracuje na nové generaci elektromotorů. Dostane je prototyp i8

BMW pracuje na nové generaci elektromotorů. Dostane je prototyp i8

Hybridní supersport BMW i8 není jenom sériové auto, ale také slouží automobilce jako základna pro testování nových technologických postupů, pohonů či technických řešení. Například právě v BMW i8 automobilka testuje vodíkový pohon na palivové články. A u toho to rozhodně neskončí.

Nyní automobilka BMW pracuje na úplně nové generaci elektromotorů, které mají pracovat ve výrazně vyšších otáčkách. To je podle BMW zatím nejlepší cesta, jak zvýšit výkon elektromotoru při zachování jeho kompaktních rozměrů a tím pádem i nízké hmotnosti.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Nové elektromotory jsou testovány v plně elektrických prototypech BMW i8. Ty už nemají spalovací motor, tedy přeplňovaný tříválec 1,5 l. BMW používá větší akumulátory a dohromady je v autech trojice elektromotorů. Jeden je vpředu a další dva vzadu, kde každý pohání jedno kolo.

Nové elektromotory mohou mít výkon až 200 kW (každý), ale pro produkční plně elektrické auto bude také důležitý dojezd, takže se asi nedá očekávat, že by BMW představilo plně elektrický vůz o výkonu 600 kW (816 k). Ačkoli má prototyp elektrické i8 výrazně větší akumulátory, jeho hmotnost má být stejná jako v případě sériové i8, tedy necelých 1500 kg, píše britský Autocar.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Plně elektrická verze i8 ale přijde až po rozsáhlejší modernizaci aktuálního modelu. Ten si ponechá tříválec, ale dostane akumulátory s větší kapacitou (26Ah místo 20Ah) a elektromotory s větším výkonem. Modernizovaná i8 také dostane indukční dobíjení s výkonem 7,2 kW místo aktuálního dobíjení ze zásuvky s výkonem maximálně 3,6 kW.

Modernizovaná i8 by měla mít vyšší výkon (o zhruba 10 %) a také delší elektrický dojezd. Zřejmě se také dočkáme vedle vizuálních úprav přeladění podvozku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků