BMW pracuje na čtyřikrát přeplňovaném naftovém motoru

BMW pracuje na čtyřikrát přeplňovaném naftovém motoru

BMW už má ve své nabídce třikrát přeplňovaný naftový motor, ale vývoj tím nekončí. Podle nejnovějších zpráv totiž mnichovská automobilka pracuje na čtyřikrát přeplňovaném motoru. Ten by se měl pod označením 50d objevit příští rok v kombinaci s novou sedmičkou.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

Se zprávou přišel magazín BimmerToday. Podle něj je cílem čtyřikrát přeplňovaného naftového motoru dosáhnout vyššího výkonu i točivého momentu a samozřejmě také rozšířit pásmo využitelných otáček a zrychlit odezvu na plyn. Zatím není jasné, jak přesně budou turbodmychadla uspořádána. Ve hře je také možnost, že by BMW použilo klasická turba doplněná o elektrické kompresory.

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Výsledný výkon by se měl dostat přes hranici 300 kW (408 koní) a točivý moment má být vyšší než 800 Nm. Samozřejmě standardem bude pro tento motor pohon všech kol xDrive.

Pokud vše půjde podle plánu, pak by se měl výsledek v sériové podobě představit ve druhé polovině příštího roku a mělo by jít také o první sériově vyráběné auto se čtyřikrát přeplňovaným motorem. Stejný motor následně dostanou také další modely BMW

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků