Benzinovou sedmičku si do faceliftu novou nekoupíte. Vrátí se až za rok.
Obvykle jsme dnes zvyklí vídat spíše restrikce dieselových motorů. Jenže nová norma měření emisí a spotřeby se zkratkami WLTP a RDE, která má přinést výsledky bližší běžnému provozu, čeká všechny motory. I ty zážehové.
Kvůli změnám musí automobilky docela značně změnit své motory, kvůli čemuž se například z Evropy loučí Subaru WRX STi. Překvapivě dá sbohem také sedmičková řada, i když jen na rok, v Evropě a v benzinových verzích. Celý rok tak vznikne paradoxní situace, kdy města zakazují vjezd dieselům a BMW bude mít v rukávu jen vznětové varianty své luxusní limuzíny.
Podle Automobilwoche tak z linky celý rok nebudou pro starý kontinent sjíždět šestiválcová 740i, osmiválec 750i ani dvanáctiválec M760i. Hlavním důvodem je přestavba jednotek a především instalace filtru pevných částic, která se zdá být složitější, než u jiných modelů a značek.
Předpokládá se, že příští rok se benzinové motory do řady 7 vrátí rovnou s faceliftem modelu. Do té doby se budou muset v Evropě obejít pouze s diesely, které zde však tvoří 70 procent prodejů.