BMW pozastaví výrobu benzinových sedmiček! Na rok, kvůli novým měřením

Benzinovou sedmičku si do faceliftu novou nekoupíte. Vrátí se až za rok.

Obvykle jsme dnes zvyklí vídat spíše restrikce dieselových motorů. Jenže nová norma měření emisí a spotřeby se zkratkami WLTP a RDE, která má přinést výsledky bližší běžnému provozu, čeká všechny motory. I ty zážehové. 

Kvůli změnám musí automobilky docela značně změnit své motory, kvůli čemuž se například z Evropy loučí Subaru WRX STi. Překvapivě dá sbohem také sedmičková řada, i když jen na rok, v Evropě a v benzinových verzích. Celý rok tak vznikne paradoxní situace, kdy města zakazují vjezd dieselům a BMW bude mít v rukávu jen vznětové varianty své luxusní limuzíny.

BMW srovnává minulou generaci X4 s tou novou. Je to šílený rozdíl

BMW srovnává minulou generaci X4 s tou novou. Je to šílený rozdíl

Podle Automobilwoche tak z linky celý rok nebudou pro starý kontinent sjíždět šestiválcová 740i, osmiválec 750i ani dvanáctiválec M760i. Hlavním důvodem je přestavba jednotek a především instalace filtru pevných částic, která se zdá být složitější, než u jiných modelů a značek.

Předpokládá se, že příští rok se benzinové motory do řady 7 vrátí rovnou s faceliftem modelu. Do té doby se budou muset v Evropě obejít pouze s diesely, které zde však tvoří 70 procent prodejů.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků