BMW pozastaví výrobu benzinových sedmiček! Na rok, kvůli novým měřením

Benzinovou sedmičku si do faceliftu novou nekoupíte. Vrátí se až za rok.

Obvykle jsme dnes zvyklí vídat spíše restrikce dieselových motorů. Jenže nová norma měření emisí a spotřeby se zkratkami WLTP a RDE, která má přinést výsledky bližší běžnému provozu, čeká všechny motory. I ty zážehové. 

Kvůli změnám musí automobilky docela značně změnit své motory, kvůli čemuž se například z Evropy loučí Subaru WRX STi. Překvapivě dá sbohem také sedmičková řada, i když jen na rok, v Evropě a v benzinových verzích. Celý rok tak vznikne paradoxní situace, kdy města zakazují vjezd dieselům a BMW bude mít v rukávu jen vznětové varianty své luxusní limuzíny.

BMW srovnává minulou generaci X4 s tou novou. Je to šílený rozdíl

BMW srovnává minulou generaci X4 s tou novou. Je to šílený rozdíl

Podle Automobilwoche tak z linky celý rok nebudou pro starý kontinent sjíždět šestiválcová 740i, osmiválec 750i ani dvanáctiválec M760i. Hlavním důvodem je přestavba jednotek a především instalace filtru pevných částic, která se zdá být složitější, než u jiných modelů a značek.

Předpokládá se, že příští rok se benzinové motory do řady 7 vrátí rovnou s faceliftem modelu. Do té doby se budou muset v Evropě obejít pouze s diesely, které zde však tvoří 70 procent prodejů.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků