BMW potvrdilo vývoj auta na vodík. Pomůže mu s ním Toyota

Automobilka BMW potvrdila vývoj testovacích vodíkových aut využívajících technologii japonské Toyoty, která ji uvede na trh už v příštím roce. Díky spolupráci s Toyotou má BMW poměrně snadný přístup k nové a efektivnější generaci palivových článků. BMW sice vodíku moc nevěří a spíše sází na elektřinu v podobě klasických akumulátorů, ale chce být připraveno, kdyby po vodíku vznikla poptávka a začala se budovat infrastruktura.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Pro automobilku BMW není vodík neznámý. Už v minulosti s ním značka experimentovala, i když trochu odlišně. Místo vývoje palivových článků vyrábějících elektřinu se BMW snažilo prosadit klasický motor, který by spaloval vodík.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Experimentální prototyp BMW H2R s dvanáctiválcem spalujícím kapalný vodík stanovil devět světových rychlostních rekordů

K vidění bylo i několik konceptů, například vůz BMW H2R, který stanovil devět rychlostních rekordů pro vodíková auta. Používal šestilitrový dvanáctiválec z tehdejšího BMW 760iL, spalující kapalný vodík. Motor měl výkon přes 230 koní a experimentální vůz „roztlačil“ na více než 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Produkční verze vodíkového motoru se dostala do BMW řady 7. Spalování vodíku ale automobilka opustila, není to moc efektivní

V roce 2007 se pak na trh dostalo BMW Hydrogen 7 s podobným motorem. Dvanáctiválec uměl jezdit na benzín i vodík a měl výkon 260 koní. Nebyl z nejhospodárnějších: Jeho spotřeba vodíku byla asi 50 l na 100 km (vodík má v jednom kapalném litru mnohem méně energie než klasický benzín) a nádrž během několika dní samovolně vyprchala.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků