BMW potvrdilo vývoj auta na vodík. Pomůže mu s ním Toyota

Automobilka BMW potvrdila vývoj testovacích vodíkových aut využívajících technologii japonské Toyoty, která ji uvede na trh už v příštím roce. Díky spolupráci s Toyotou má BMW poměrně snadný přístup k nové a efektivnější generaci palivových článků. BMW sice vodíku moc nevěří a spíše sází na elektřinu v podobě klasických akumulátorů, ale chce být připraveno, kdyby po vodíku vznikla poptávka a začala se budovat infrastruktura.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Pro automobilku BMW není vodík neznámý. Už v minulosti s ním značka experimentovala, i když trochu odlišně. Místo vývoje palivových článků vyrábějících elektřinu se BMW snažilo prosadit klasický motor, který by spaloval vodík.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Experimentální prototyp BMW H2R s dvanáctiválcem spalujícím kapalný vodík stanovil devět světových rychlostních rekordů

K vidění bylo i několik konceptů, například vůz BMW H2R, který stanovil devět rychlostních rekordů pro vodíková auta. Používal šestilitrový dvanáctiválec z tehdejšího BMW 760iL, spalující kapalný vodík. Motor měl výkon přes 230 koní a experimentální vůz „roztlačil“ na více než 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Produkční verze vodíkového motoru se dostala do BMW řady 7. Spalování vodíku ale automobilka opustila, není to moc efektivní

V roce 2007 se pak na trh dostalo BMW Hydrogen 7 s podobným motorem. Dvanáctiválec uměl jezdit na benzín i vodík a měl výkon 260 koní. Nebyl z nejhospodárnějších: Jeho spotřeba vodíku byla asi 50 l na 100 km (vodík má v jednom kapalném litru mnohem méně energie než klasický benzín) a nádrž během několika dní samovolně vyprchala.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků