BMW potvrdilo vývoj auta na vodík. Pomůže mu s ním Toyota

Automobilka BMW potvrdila vývoj testovacích vodíkových aut využívajících technologii japonské Toyoty, která ji uvede na trh už v příštím roce. Díky spolupráci s Toyotou má BMW poměrně snadný přístup k nové a efektivnější generaci palivových článků. BMW sice vodíku moc nevěří a spíše sází na elektřinu v podobě klasických akumulátorů, ale chce být připraveno, kdyby po vodíku vznikla poptávka a začala se budovat infrastruktura.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Pro automobilku BMW není vodík neznámý. Už v minulosti s ním značka experimentovala, i když trochu odlišně. Místo vývoje palivových článků vyrábějících elektřinu se BMW snažilo prosadit klasický motor, který by spaloval vodík.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Experimentální prototyp BMW H2R s dvanáctiválcem spalujícím kapalný vodík stanovil devět světových rychlostních rekordů

K vidění bylo i několik konceptů, například vůz BMW H2R, který stanovil devět rychlostních rekordů pro vodíková auta. Používal šestilitrový dvanáctiválec z tehdejšího BMW 760iL, spalující kapalný vodík. Motor měl výkon přes 230 koní a experimentální vůz „roztlačil“ na více než 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Produkční verze vodíkového motoru se dostala do BMW řady 7. Spalování vodíku ale automobilka opustila, není to moc efektivní

V roce 2007 se pak na trh dostalo BMW Hydrogen 7 s podobným motorem. Dvanáctiválec uměl jezdit na benzín i vodík a měl výkon 260 koní. Nebyl z nejhospodárnějších: Jeho spotřeba vodíku byla asi 50 l na 100 km (vodík má v jednom kapalném litru mnohem méně energie než klasický benzín) a nádrž během několika dní samovolně vyprchala.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 33 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků