BMW posunulo hranice elektromobilů. Výsledkem je závoďák iFE.18

Automobilka BMW předvedla závodní vůz, který bude působit v seriálu Formula E. Projel se v něm britský jezdec v prostorách centra BMW a MINI Driving Academy.

V prostorách centra BMW a MINI Driving Academy v Maisachu nedaleko Mnichova se objevil zajímavý kousek. Jednalo se o závodní vůz BMW i Motorsport, určený pro mistrovství světa ABB FIA Formula E Championship.

O pohon se stará zcela nově vyvinutý motor BMW, který byl navržen přímo pro tento druh automobilových závodů. Za volant prvního elektrického závodního vozu BMW Group usedl britský jezdec Tom Blomquist.

Německá automobilka již nyní zveřejnila několik zajímavých srovnání výkonu nového motoru pro Formula E se sériovým motorem používaným v BMW i3. Novinka je o 50 procent lehčí, o 66 procent kompaktnější a disponuje o 100 procent větším výkonem. Zároveň dosahuje až čtyřnásobných otáček ve srovnání se svým sériovým protějškem.

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

"BMW iFE.18 je pro naši společnost přelomovým vozem. Po měsících vzájemné spolupráce inženýrů z divize sériových a závodních vozů nyní sledujeme výsledek jejich práce v akci. Projekt Formula E představuje nejintenzivnější přenos technologií mezi oddělením sériových a závodních vozů. Každý, kdo se do vývoje zapojil, přinesl svůj díl do života přístupu označovaného ‚TechLab for BMW i‘. Již nyní se velmi těším, až uvidím tento vůz poprvé závodit v barvách BMW i Motorsport během 5. sezóny šampionátu Formula E," řekl Jens Marquardt

Spolu s dalšími týmy šampionátu Formula E se závodní vůz BMW iFE.18 aktivně zúčastní oficiálních testů konaných ve španělském Calafatu od 17. do 19. dubna 2018.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků