BMW posunulo hranice elektromobilů. Výsledkem je závoďák iFE.18

Automobilka BMW předvedla závodní vůz, který bude působit v seriálu Formula E. Projel se v něm britský jezdec v prostorách centra BMW a MINI Driving Academy.

V prostorách centra BMW a MINI Driving Academy v Maisachu nedaleko Mnichova se objevil zajímavý kousek. Jednalo se o závodní vůz BMW i Motorsport, určený pro mistrovství světa ABB FIA Formula E Championship.

O pohon se stará zcela nově vyvinutý motor BMW, který byl navržen přímo pro tento druh automobilových závodů. Za volant prvního elektrického závodního vozu BMW Group usedl britský jezdec Tom Blomquist.

Německá automobilka již nyní zveřejnila několik zajímavých srovnání výkonu nového motoru pro Formula E se sériovým motorem používaným v BMW i3. Novinka je o 50 procent lehčí, o 66 procent kompaktnější a disponuje o 100 procent větším výkonem. Zároveň dosahuje až čtyřnásobných otáček ve srovnání se svým sériovým protějškem.

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

"BMW iFE.18 je pro naši společnost přelomovým vozem. Po měsících vzájemné spolupráce inženýrů z divize sériových a závodních vozů nyní sledujeme výsledek jejich práce v akci. Projekt Formula E představuje nejintenzivnější přenos technologií mezi oddělením sériových a závodních vozů. Každý, kdo se do vývoje zapojil, přinesl svůj díl do života přístupu označovaného ‚TechLab for BMW i‘. Již nyní se velmi těším, až uvidím tento vůz poprvé závodit v barvách BMW i Motorsport během 5. sezóny šampionátu Formula E," řekl Jens Marquardt

Spolu s dalšími týmy šampionátu Formula E se závodní vůz BMW iFE.18 aktivně zúčastní oficiálních testů konaných ve španělském Calafatu od 17. do 19. dubna 2018.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků