BMW posunulo hranice elektromobilů. Výsledkem je závoďák iFE.18

Automobilka BMW předvedla závodní vůz, který bude působit v seriálu Formula E. Projel se v něm britský jezdec v prostorách centra BMW a MINI Driving Academy.

V prostorách centra BMW a MINI Driving Academy v Maisachu nedaleko Mnichova se objevil zajímavý kousek. Jednalo se o závodní vůz BMW i Motorsport, určený pro mistrovství světa ABB FIA Formula E Championship.

O pohon se stará zcela nově vyvinutý motor BMW, který byl navržen přímo pro tento druh automobilových závodů. Za volant prvního elektrického závodního vozu BMW Group usedl britský jezdec Tom Blomquist.

Německá automobilka již nyní zveřejnila několik zajímavých srovnání výkonu nového motoru pro Formula E se sériovým motorem používaným v BMW i3. Novinka je o 50 procent lehčí, o 66 procent kompaktnější a disponuje o 100 procent větším výkonem. Zároveň dosahuje až čtyřnásobných otáček ve srovnání se svým sériovým protějškem.

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

"BMW iFE.18 je pro naši společnost přelomovým vozem. Po měsících vzájemné spolupráce inženýrů z divize sériových a závodních vozů nyní sledujeme výsledek jejich práce v akci. Projekt Formula E představuje nejintenzivnější přenos technologií mezi oddělením sériových a závodních vozů. Každý, kdo se do vývoje zapojil, přinesl svůj díl do života přístupu označovaného ‚TechLab for BMW i‘. Již nyní se velmi těším, až uvidím tento vůz poprvé závodit v barvách BMW i Motorsport během 5. sezóny šampionátu Formula E," řekl Jens Marquardt

Spolu s dalšími týmy šampionátu Formula E se závodní vůz BMW iFE.18 aktivně zúčastní oficiálních testů konaných ve španělském Calafatu od 17. do 19. dubna 2018.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

dnes | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 104 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků