BMW posunulo hranice elektromobilů. Výsledkem je závoďák iFE.18

Automobilka BMW předvedla závodní vůz, který bude působit v seriálu Formula E. Projel se v něm britský jezdec v prostorách centra BMW a MINI Driving Academy.

V prostorách centra BMW a MINI Driving Academy v Maisachu nedaleko Mnichova se objevil zajímavý kousek. Jednalo se o závodní vůz BMW i Motorsport, určený pro mistrovství světa ABB FIA Formula E Championship.

O pohon se stará zcela nově vyvinutý motor BMW, který byl navržen přímo pro tento druh automobilových závodů. Za volant prvního elektrického závodního vozu BMW Group usedl britský jezdec Tom Blomquist.

Německá automobilka již nyní zveřejnila několik zajímavých srovnání výkonu nového motoru pro Formula E se sériovým motorem používaným v BMW i3. Novinka je o 50 procent lehčí, o 66 procent kompaktnější a disponuje o 100 procent větším výkonem. Zároveň dosahuje až čtyřnásobných otáček ve srovnání se svým sériovým protějškem.

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

"BMW iFE.18 je pro naši společnost přelomovým vozem. Po měsících vzájemné spolupráce inženýrů z divize sériových a závodních vozů nyní sledujeme výsledek jejich práce v akci. Projekt Formula E představuje nejintenzivnější přenos technologií mezi oddělením sériových a závodních vozů. Každý, kdo se do vývoje zapojil, přinesl svůj díl do života přístupu označovaného ‚TechLab for BMW i‘. Již nyní se velmi těším, až uvidím tento vůz poprvé závodit v barvách BMW i Motorsport během 5. sezóny šampionátu Formula E," řekl Jens Marquardt

Spolu s dalšími týmy šampionátu Formula E se závodní vůz BMW iFE.18 aktivně zúčastní oficiálních testů konaných ve španělském Calafatu od 17. do 19. dubna 2018.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků