BMW posunulo hranice elektromobilů. Výsledkem je závoďák iFE.18

Automobilka BMW předvedla závodní vůz, který bude působit v seriálu Formula E. Projel se v něm britský jezdec v prostorách centra BMW a MINI Driving Academy.

V prostorách centra BMW a MINI Driving Academy v Maisachu nedaleko Mnichova se objevil zajímavý kousek. Jednalo se o závodní vůz BMW i Motorsport, určený pro mistrovství světa ABB FIA Formula E Championship.

O pohon se stará zcela nově vyvinutý motor BMW, který byl navržen přímo pro tento druh automobilových závodů. Za volant prvního elektrického závodního vozu BMW Group usedl britský jezdec Tom Blomquist.

Německá automobilka již nyní zveřejnila několik zajímavých srovnání výkonu nového motoru pro Formula E se sériovým motorem používaným v BMW i3. Novinka je o 50 procent lehčí, o 66 procent kompaktnější a disponuje o 100 procent větším výkonem. Zároveň dosahuje až čtyřnásobných otáček ve srovnání se svým sériovým protějškem.

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

BMW M2 Competition je neoficiálně venku. Bude vám 410 koní stačit?

"BMW iFE.18 je pro naši společnost přelomovým vozem. Po měsících vzájemné spolupráce inženýrů z divize sériových a závodních vozů nyní sledujeme výsledek jejich práce v akci. Projekt Formula E představuje nejintenzivnější přenos technologií mezi oddělením sériových a závodních vozů. Každý, kdo se do vývoje zapojil, přinesl svůj díl do života přístupu označovaného ‚TechLab for BMW i‘. Již nyní se velmi těším, až uvidím tento vůz poprvé závodit v barvách BMW i Motorsport během 5. sezóny šampionátu Formula E," řekl Jens Marquardt

Spolu s dalšími týmy šampionátu Formula E se závodní vůz BMW iFE.18 aktivně zúčastní oficiálních testů konaných ve španělském Calafatu od 17. do 19. dubna 2018.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků