BMW postupně odhaluje novou řadu 7. Zaparkuje sama a zhubne až 130 kg

BMW nás pomalu připravuje na představení poměrně revoluční nové generace vrcholného modelu řady 7.
Seznam kapitol
  1. Nové BMW řady 7
  2. Fotogalerie: Nové BMW řady 7

BMW poodhaluje tajemství okolo nové řady 7, která se má stát pomyslnou výkladní skříní technologií zpracování uhlíkových kompozitů a jejich následného použití v konstrukci vozu. I to má stát za mezigeneračním snížením hmotnosti až o 130 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekUhlíková vlákna budou tvořit větší část nosné struktury vozu. Ale hmotnost se snižovala i na jiných místech. Celkem má nové BMW řady 7 zhubnout až 130 kg

Automobilka ukazuje také části, na kterých jsou použity díly z uhlíkového kompozitu. Není to zase celý monokok jako například u BMW i3 nebo i8, ale prakticky celá horní část skeletu je z uhlíkových vláken. To by mělo významně snížit těžiště a zlepšit ovladatelnost.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Z karbonu je také část centrálního tunelu, kde je umístěna osmistupňová automatická převodovka a kloubová hřídel pohánějící tradičně zadní kola, ale BMW řady 7 bude k dispozici samozřejmě i jako čtyřkolka se systémem xDrive. Snižování hmotnosti proběhlo i na dalších dílech, například na brzdičích nebo nábojích kol, jak ukazuje BMW v přiložené fotogalerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém iDrive nyní bude mít i dotykové displeje (včetně klimatizace) a rozpozná různá gesta. Bude se i učit a jednotlivé pohyby rukou si můžete uložit do paměti, aby auto vědělo, co po něm chcete. Nový je i digitální přístrojový štít

Specifikace pohonných jednotek si BMW samozřejmě ještě schovává, ale už přiznává, že použije novou generaci přeplňovaných řadových šestiválců se systémem TwinPower Turbo. V základním modelu by ale mohl být i čtyřválec. Kvůli zákazníkům není pravděpodobné, že by BMW opustilo osmiválce, i když značka je poslední dobou tak trochu lídrem v oboru překrucování svých tradic...

BMW řady 7 dostane za příplatek adaptivní vzduchový podvozek, ale udržování světlé výšky zřejmě zůstane v základu. Nastavitelný podvozek s elektronicky ovládanými tlumiči by ale měl být v základní výbavě u všech verzí. Vůz bude mít i nově vyvinuté adaptivní řízení (doufejme, že s lepší odezvou) a také nové aktivní stabilizátory (za příplatek).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nižší hmotnost a těžiště mají pomoci ovladatelnosti a agilitě. Nový je i adaptivní podvozek, udržování světlé výšky, aktivní řízení a aktivní stabilizátory. Ještě ale není jasné, co z toho dostane BMW řady 7 v základní výbavě

Spolu s tím má být rozšířena možnost nastavení vozu podle individuálního přání zákazníka. Bude možné konfigurovat odezvu řízení, tuhost podvozku a reakce motoru i převodovky ve více krocích než jen mezi režimy comfort, normal a sport.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Hodně změn přináší i systém iDrive. Tomu sice zůstane centrální otočný ovladač s programovatelnými tlačítky, ale BMW poprvé uvede i dotykový displej a rovněž funkci rozpoznávání gest. Stačí tedy máchnout rukou a systém iDrive pozná, jestli chcete třeba přijmout nebo odmítnout telefonní hovor, případně ztlumit rádio. Systém rozpoznávání gest má být také programovatelný, což skýtá prakticky neomezené možnosti a jistě vás napadne spousta komických gest, na která lze auto naučit reagovat různým způsobem...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW řady 7 bude první sériové auto na světě, které půjde ovládat na dálku, aniž by někdo musel sedět za volantem. To se může hodit například při parkování do velmi úzkých mezer. Tohle jsme zatím viděli jen v bondovkách...

Ba co víc, nové BMW řady 7 bude umět úplně samo zaparkovat. Vystoupíte, vydáte pokyn a auto zajede samo na určené místo, třeba do velmi úzké mezery. Kvůli tomu BMW vyvinulo i nový klíček s dálkovým ovládáním. Nejen, že se tak technologie z bondovek dostává do sériových aut, navíc si teď budete moci za zhruba tři miliony koupit autíčko na dálkové ovládání ve velikosti 1:1. To je přeci neuvěřitelně cool!

Opět se dá očekávat i rozšíření bezpečnostních systémů a věci jako asistent pro udržení v jízdním pruhu (BMW řady 7 by mělo být schopno autonomní jízdy například v koloně na dálnici) nebo noční vidění v těchto vozech, byť bývají za tučný příplatek, považujeme za samozřejmost. Adaptivní tempomat navíc dostane funkci dodržování rychlostních limitů, podobně jako nový Ford S-Max.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nové BMW řady 7
  2. Fotogalerie: Nové BMW řady 7
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků