BMW postaví u Sokolova polygon. Ovál bude dlouhý šest kilometrů

V novém areálu, jehož vybudování přijde na přibližně pět miliard korun, najde práci několik stovek lidí.
BMW postaví u Sokolova polygon. Ovál bude dlouhý šest kilometrů

Během následujících několika let vybuduje automobilka BMW u Sokolova nový polygon pro testování autonomních aut. Představitelé firmy informovali, že na pozemku o rozloze přibližně 500 hektarů vznikne vnější ovál o délce šest kilometrů.

"Na něm budou probíhat dlouhodobé jízdní testy. Uvnitř něho pak vznikne síť komunikací, na kterých se budou testovat různé jízdní situace, včetně těch krizových," uvedl na dotaz Autorevue.cz Johannes Maierhofer. Tento manažer BMW má realizaci projektu na starosti.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Sokolov byl vybrán po prověření celkem 82 možných lokalit v různých částech Evropy. "BMW nový polygon nutně potřebuje, protože kapacita těch stávajících je už naplněna, doplnil Herbert Grebenc, viceprezident BMW Group.

90 procent z potřebných 250 milionů kilometrů, které je třeba ujet v rámci vývoje každého nového modelu, je podle Grebence sice možné ujet virtuálně, zbývajících 10 procent, což je stále 25 milionů kilometrů, ovšem musí vůz odjezdit reálně na silnicích.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW bude polygon využívat samo, někdy ale přizve také své dodavatele technologií a součástí. Aby mohl areál, který je situován na výsypce bývalého hnědouhelného dolu těžební společnosti Sokolovská uhelná, začít fungovat, bude muset být vybudována například i příjezdová komunikace a rovněž dobíjecí stanice. To má na starosti Karlovarský kraj. Sokolovská uhelná pak na základě investora uskuteční potřebné zemní práce.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků