BMW postaví u Sokolova polygon. Ovál bude dlouhý šest kilometrů

V novém areálu, jehož vybudování přijde na přibližně pět miliard korun, najde práci několik stovek lidí.
BMW postaví u Sokolova polygon. Ovál bude dlouhý šest kilometrů

Během následujících několika let vybuduje automobilka BMW u Sokolova nový polygon pro testování autonomních aut. Představitelé firmy informovali, že na pozemku o rozloze přibližně 500 hektarů vznikne vnější ovál o délce šest kilometrů.

"Na něm budou probíhat dlouhodobé jízdní testy. Uvnitř něho pak vznikne síť komunikací, na kterých se budou testovat různé jízdní situace, včetně těch krizových," uvedl na dotaz Autorevue.cz Johannes Maierhofer. Tento manažer BMW má realizaci projektu na starosti.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Sokolov byl vybrán po prověření celkem 82 možných lokalit v různých částech Evropy. "BMW nový polygon nutně potřebuje, protože kapacita těch stávajících je už naplněna, doplnil Herbert Grebenc, viceprezident BMW Group.

90 procent z potřebných 250 milionů kilometrů, které je třeba ujet v rámci vývoje každého nového modelu, je podle Grebence sice možné ujet virtuálně, zbývajících 10 procent, což je stále 25 milionů kilometrů, ovšem musí vůz odjezdit reálně na silnicích.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW bude polygon využívat samo, někdy ale přizve také své dodavatele technologií a součástí. Aby mohl areál, který je situován na výsypce bývalého hnědouhelného dolu těžební společnosti Sokolovská uhelná, začít fungovat, bude muset být vybudována například i příjezdová komunikace a rovněž dobíjecí stanice. To má na starosti Karlovarský kraj. Sokolovská uhelná pak na základě investora uskuteční potřebné zemní práce.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

včera | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků