BMW postaví u Sokolova polygon. Ovál bude dlouhý šest kilometrů

V novém areálu, jehož vybudování přijde na přibližně pět miliard korun, najde práci několik stovek lidí.
BMW postaví u Sokolova polygon. Ovál bude dlouhý šest kilometrů

Během následujících několika let vybuduje automobilka BMW u Sokolova nový polygon pro testování autonomních aut. Představitelé firmy informovali, že na pozemku o rozloze přibližně 500 hektarů vznikne vnější ovál o délce šest kilometrů.

"Na něm budou probíhat dlouhodobé jízdní testy. Uvnitř něho pak vznikne síť komunikací, na kterých se budou testovat různé jízdní situace, včetně těch krizových," uvedl na dotaz Autorevue.cz Johannes Maierhofer. Tento manažer BMW má realizaci projektu na starosti.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Sokolov byl vybrán po prověření celkem 82 možných lokalit v různých částech Evropy. "BMW nový polygon nutně potřebuje, protože kapacita těch stávajících je už naplněna, doplnil Herbert Grebenc, viceprezident BMW Group.

90 procent z potřebných 250 milionů kilometrů, které je třeba ujet v rámci vývoje každého nového modelu, je podle Grebence sice možné ujet virtuálně, zbývajících 10 procent, což je stále 25 milionů kilometrů, ovšem musí vůz odjezdit reálně na silnicích.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW bude polygon využívat samo, někdy ale přizve také své dodavatele technologií a součástí. Aby mohl areál, který je situován na výsypce bývalého hnědouhelného dolu těžební společnosti Sokolovská uhelná, začít fungovat, bude muset být vybudována například i příjezdová komunikace a rovněž dobíjecí stanice. To má na starosti Karlovarský kraj. Sokolovská uhelná pak na základě investora uskuteční potřebné zemní práce.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků