BMW postaví u Sokolova polygon. Ovál bude dlouhý šest kilometrů

V novém areálu, jehož vybudování přijde na přibližně pět miliard korun, najde práci několik stovek lidí.
BMW postaví u Sokolova polygon. Ovál bude dlouhý šest kilometrů

Během následujících několika let vybuduje automobilka BMW u Sokolova nový polygon pro testování autonomních aut. Představitelé firmy informovali, že na pozemku o rozloze přibližně 500 hektarů vznikne vnější ovál o délce šest kilometrů.

"Na něm budou probíhat dlouhodobé jízdní testy. Uvnitř něho pak vznikne síť komunikací, na kterých se budou testovat různé jízdní situace, včetně těch krizových," uvedl na dotaz Autorevue.cz Johannes Maierhofer. Tento manažer BMW má realizaci projektu na starosti.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Sokolov byl vybrán po prověření celkem 82 možných lokalit v různých částech Evropy. "BMW nový polygon nutně potřebuje, protože kapacita těch stávajících je už naplněna, doplnil Herbert Grebenc, viceprezident BMW Group.

90 procent z potřebných 250 milionů kilometrů, které je třeba ujet v rámci vývoje každého nového modelu, je podle Grebence sice možné ujet virtuálně, zbývajících 10 procent, což je stále 25 milionů kilometrů, ovšem musí vůz odjezdit reálně na silnicích.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW bude polygon využívat samo, někdy ale přizve také své dodavatele technologií a součástí. Aby mohl areál, který je situován na výsypce bývalého hnědouhelného dolu těžební společnosti Sokolovská uhelná, začít fungovat, bude muset být vybudována například i příjezdová komunikace a rovněž dobíjecí stanice. To má na starosti Karlovarský kraj. Sokolovská uhelná pak na základě investora uskuteční potřebné zemní práce.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků