BMW popisuje levely autopilota. Plně samostatné vozy uvede v roce 2020

6 komentářů

David
11. května • 10:31

Kupuju si baworáky proto, abych si je užil ne aby že mě byl pasažér to můžu jezdit rovnou MHDéčkem

R2
11. května • 12:01

Priznam se, ze na to srovnavani autonomnich aut s MHD jsem hodne alergicky. S privrenyma ocima lze autonomni auto srovnat s taxi, ale tezko s MHD. MHD vas temer nikdy neodveze od dveri ke dverim a navic si sam nemuzete urcit, kdy pojede. Moznosti prepravy nakladu jsou v MHD take pomerne omezeny. Prostredky MHD sdilite s mnoha lidmi, ktere si nevybirate a mohou vam byt neprijemni, nemuzete si tam poustet vlastni hudbu, klimatizovat na vam prijemnou teplotu, nejede nejkratsi ani nejrychlejsi trasou a jiste by se dalo vyjmenovat mnoho dalsich nevyhod.Kazdopadne, autonomni auto ma sve vyhody i pro lidi, kteri radi ridi, proste si cestu odridite sam, ale nemusite treba resit parkovani. Dalsi situace, ve ktere bych osobne autonomii uvital jsou kolony, cas od casu proste v nejakem problemu uviznu a desitky minut poskakovani po par metrech me opravdu nebavi.
Uvidime, jaky bude vyvoj u BMW, ale zatim vzdy ve vztahu k autonomnim vozum uvadeli, ze si jejich auta casto kupuji lide, ktere rizeni bavi a proto zatim urcite chteji moznost rucniho rizeni zachovat.
A nakonec je to vize kolem roku 2030, tak uvidime, jak to nakonec dopadne.

David
11. května • 12:44

Samozřejmě MHD bylo myšleno s nadsázkou. Jasně že v něčem to má své výhody ( kolony, parkování atd.) Ale "driftem" do zatáčky se mnou nepojede ( nechytat za slovo :) Až mi bude 80 a doktor zakáže řízení tak za to budu asi rád. Hold všechno chce svůj čas.

OooK
11. května • 8:51

Jedina firma ktera bude mit 2020 plne autonomni rizeni je google, zbytek firem vc tesly bude mit max jen asistenta na dalnici, do mesta ani omylem. I apple to vzdal (elon porad doufa :)
Presne to u googlu vystihli nejde o to mit hafo senzoru (to ma uz tesla ted), jde o umeleho ridice, jeho schopnost predvidat a resit situace ktere za idealnich podminek nenastanou. Ze by od asistentu ala adaptivni tempomat bez testovani v realnem provozu doted mohli za 3 roky neco komercne uvest na trh je proste silena utopie.

Kuk Vykuk
11. května • 9:30

Prdlajz Apple jede dál. Nehltej tolik ten bulvár.

runner42
10. května • 21:59

Elektromobilita a autonomní řízení - dvě fikce současného automobilového průmyslu, kterými krmí občany v zemích s levicovými vládami.

Doporučujeme

Články odjinud