BMW popisuje levely autopilota. Plně samostatné vozy uvede v roce 2020

BMW popisuje levely autopilota. Plně samostatné vozy uvede v roce 2020

Budoucnost bude autonomní, alespoň tak to vidí všechny automobilky. Také BMW se usilovně připravuje na nejbližší roky. Ve svém videu německý výrobce poodhalil několik levelů ve vývoji autonomního řízení. 

Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Odborníci: Autonomní vozy mohou fungovat teprve až bude provoz plynulejší

Už teď jsou nejnovější vozy této společnosti na druhém levelu. To znamená, že řidič může krátce dát ruce z volantu. Při čtvrtém levelu už bude moci klidně i spát, stále však bude muset převzít řízení vozidla na některých úsecích cesty. 

Nejvyšší pátý level už znamená plně autonomní jízdu bez zásahu člověka. Řidič se tak stane dalším pasažérem a bude si moci naplno užívat jízdy. Vozy s touto technologií chce německá společnost pilotně pustit na silnice ve vybraných městech už v roce 2020. Na masové rozšíření si ale běžní smrtelníci počkají minimálně do roku 2030. 

Zdroj: Youtube

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků