BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru

BMW řady 3 se v nové generaci G20 připomíná. Od testovacích prototypů se na novém videu posouváme do automobilky.

Pro BMW je tento rok velmi důležitý. Představuje totiž zcela nové generace dvou ikonických a prodejně zásadních vozů. Po nové X5 se na premiéru chystá i nová řada 3, která bude coby sedan pokračovat v obměně mnichovské střední třídy. Tu započala aktuální X3.

Po řadě oficiálně vydaných snímků maskovaných prototypů se BMW pyšní také poutacím videem. S názvem "Odkaz řady 3 pokračuje" vidíme náhled do automobilky, kde už se vše chystá na sériovou výrobu. Poprvé můžeme zahlédnout některé designové detaily. Novinka bude tvarem stále konzervativní a blízká jak předchůdci, tak i aktuální řadě 5. S pětkou bude novinka ostatně úzce spřízněna, stavěna taktéž na platformě CLAR.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Přední maska viditelně navazuje na světlomety, zadní svítilny jsou potom úzké. Celé auto by mělo být širší, s mírně vytaženými blatníky. Pohled se naskýtá i do interiéru novinky. I na základě krátkého záběru můžeme soudit již předvídatelné. Displej infotainmentu bude širší, po vzoru právě X5 či nové řady 8 dostane novou grafiku i digitální kokpit.

Něco málo už od minula víme také o technice. BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Co se týče pohonných jednotek, nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktuálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít na autosalonu v Paříži a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků