BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru

BMW řady 3 se v nové generaci G20 připomíná. Od testovacích prototypů se na novém videu posouváme do automobilky.

Pro BMW je tento rok velmi důležitý. Představuje totiž zcela nové generace dvou ikonických a prodejně zásadních vozů. Po nové X5 se na premiéru chystá i nová řada 3, která bude coby sedan pokračovat v obměně mnichovské střední třídy. Tu započala aktuální X3.

Po řadě oficiálně vydaných snímků maskovaných prototypů se BMW pyšní také poutacím videem. S názvem "Odkaz řady 3 pokračuje" vidíme náhled do automobilky, kde už se vše chystá na sériovou výrobu. Poprvé můžeme zahlédnout některé designové detaily. Novinka bude tvarem stále konzervativní a blízká jak předchůdci, tak i aktuální řadě 5. S pětkou bude novinka ostatně úzce spřízněna, stavěna taktéž na platformě CLAR.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Přední maska viditelně navazuje na světlomety, zadní svítilny jsou potom úzké. Celé auto by mělo být širší, s mírně vytaženými blatníky. Pohled se naskýtá i do interiéru novinky. I na základě krátkého záběru můžeme soudit již předvídatelné. Displej infotainmentu bude širší, po vzoru právě X5 či nové řady 8 dostane novou grafiku i digitální kokpit.

Něco málo už od minula víme také o technice. BMW říká, že poprvé použilo tlumiče s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Jde o standardní výbavu nové trojky, přičemž „M sportovní“ varianta má o 10 mm nižší světlou výšku, tlumicí síly zvýšené o 20 % a vždy je dodávána s variabilním řízením. Těžiště se posunulo o 10 mm níže a rozložení hmotnosti mezi nápravy je ideální, tedy 50:50.

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Minitest BMW 440i Coupé: Jak se přiblížit k M4 tak, až ji cenou překonáte

Co se týče pohonných jednotek, nová řada 3 totiž dostane nejsilnější čtyřválcový turbobenzin, jaký kdy BMW použilo v sériovém voze. S jistotou víme, že bude mít výkon vyšší než 185 kW (současné 330i), je osazen filtrem pevných částic a spotřeba má být o 5 procent nižší než u předchůdce. Chybět by neměl ani tříválec (318i, aktuálně 100 kW), vrcholný šestiválec M340i (asi 265 kW) má být v Evropě kombinován pouze s pohonem xDrive.

K plnému odhalení nové generace BMW řady 3 (G20) má dojít na autosalonu v Paříži a první kusy začnou z výrobní linky sjíždět v listopadu. Kombi dorazí později a prý se můžeme rozloučit s verzí GT, jejíž současná generace má vydržet v nabídce do konce dekády.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků