BMW pokračuje v testech nové „pětky“ (spy photos)

V Mnichově pilně pracují na nové „pětce“, která přinese oproti stávající generaci kromě modernizované techniky také uhlazenější vzhled. Ze špionážních fotografií lze poznat, že výrazných změn se dočká přední maska s inovovanými světlomety.

Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová „pětka“ by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.

Inženýři vsadili u nové generace také na o 10 cm delší rozvor náprav, celková délka vozu však vzroste jen o necelé dva centimetry a šířka bude plus minus stejná. Co je však překvapivé, nová „pětka“ bude nižší než ta současná. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.

Pod kapotou se s velkými změnami nepočítá, základem pro pohon bude zřejmě dvoulitrový vznětový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel a výkonem 204 koní. U vrcholní „civilní“ verze se počítá s osmiválcem 4,8 litru, M5 pak dostane silnější a přeplňovanou verzi skvělého pětilitrového desetiválce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová „pětka” bude dle všeho uhlazenější

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků