BMW pokračuje v testech nové „pětky“ (spy photos)

V Mnichově pilně pracují na nové „pětce“, která přinese oproti stávající generaci kromě modernizované techniky také uhlazenější vzhled. Ze špionážních fotografií lze poznat, že výrazných změn se dočká přední maska s inovovanými světlomety.

Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová „pětka“ by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.

Inženýři vsadili u nové generace také na o 10 cm delší rozvor náprav, celková délka vozu však vzroste jen o necelé dva centimetry a šířka bude plus minus stejná. Co je však překvapivé, nová „pětka“ bude nižší než ta současná. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.

Pod kapotou se s velkými změnami nepočítá, základem pro pohon bude zřejmě dvoulitrový vznětový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel a výkonem 204 koní. U vrcholní „civilní“ verze se počítá s osmiválcem 4,8 litru, M5 pak dostane silnější a přeplňovanou verzi skvělého pětilitrového desetiválce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová „pětka” bude dle všeho uhlazenější

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků