BMW pokračuje v testech nové „pětky“ (spy photos)

V Mnichově pilně pracují na nové „pětce“, která přinese oproti stávající generaci kromě modernizované techniky také uhlazenější vzhled. Ze špionážních fotografií lze poznat, že výrazných změn se dočká přední maska s inovovanými světlomety.

Podle různých zdrojů se BMW chytá opustit kontroverzní styl Chrise Banglea. Nová „pětka“ by tak měla ve srovnání se současným typem E60 mít daleko uhlazenější linie, konvenčněji tvarované světlomety a čistší design přídě bez zbytečných záhybů a kudrlinek. Zajímavé bude, jak se BMW vypořádá s novými nařízeními ohledně bezpečnosti chodců, kvůli nimž musí výrobci upravovat linie přídě. Chystá se totiž zkrátit přední převis, čímž si ubere možný prostor nárazových zón pro chodce.

Inženýři vsadili u nové generace také na o 10 cm delší rozvor náprav, celková délka vozu však vzroste jen o necelé dva centimetry a šířka bude plus minus stejná. Co je však překvapivé, nová „pětka“ bude nižší než ta současná. Základní velikost kol má být 17", ovšem většina asi bude jezdit na 18" nebo 19" discích.

Pod kapotou se s velkými změnami nepočítá, základem pro pohon bude zřejmě dvoulitrový vznětový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel a výkonem 204 koní. U vrcholní „civilní“ verze se počítá s osmiválcem 4,8 litru, M5 pak dostane silnější a přeplňovanou verzi skvělého pětilitrového desetiválce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová „pětka” bude dle všeho uhlazenější

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků