BMW pokračuje v nové strategii v číslování modelů

To, že BMW rozšiřuje svoje číselné řady, není tajemstvím. Nové kupé série 6 bylo uvedeno před drahnou dobou, na českém trhu se už prodává; nově byl v této řadě představen také kabriolet. Série 6 je postavena na základu série 5, nicméně motory i cenově se více blíží řadě 7. Z toho kroku je patrná nová strategie německé automobilky: základní modely (hatchback, sedan, kombi) budou mít lichá čísla, kupé, kabriolety, roadstery sudá. Ostré verze se i nadále budou označovat M (M3, M5, M6 apod.).

Z připravované série 1 bude tak technicky vycházet i série 2, do které bude s největší pravděpodobností patřit kupé, dvoumístný roadster (Z2) a čtyřmístný kabriolet. Cenově se tato řada bude blížit trojkové sérii. Stejně tak po uvedení trojkové řady (2005) se objeví i kupé a kabriolet, které už budou patřit do série 4; tam je nyní zatím jen roadster Z4 a připravuje se Z4-M. Ceny nových „čtyřek“ budou cenově na úrovní páté série, zatímco technicky budou vycházet z řady tři.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První zástupce čtyřkové série: dvoumístný roadster Z4

Díky tomuto rozvrstvení nabídky bude BMW nabízet opticky daleko více modelů než nyní. To se ostatně děje už nyní, mezi novinkami se např. objevilo i malé SUV X3, které vychází z trojkové řady.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků