BMW pokračuje v nové strategii v číslování modelů

To, že BMW rozšiřuje svoje číselné řady, není tajemstvím. Nové kupé série 6 bylo uvedeno před drahnou dobou, na českém trhu se už prodává; nově byl v této řadě představen také kabriolet. Série 6 je postavena na základu série 5, nicméně motory i cenově se více blíží řadě 7. Z toho kroku je patrná nová strategie německé automobilky: základní modely (hatchback, sedan, kombi) budou mít lichá čísla, kupé, kabriolety, roadstery sudá. Ostré verze se i nadále budou označovat M (M3, M5, M6 apod.).

Z připravované série 1 bude tak technicky vycházet i série 2, do které bude s největší pravděpodobností patřit kupé, dvoumístný roadster (Z2) a čtyřmístný kabriolet. Cenově se tato řada bude blížit trojkové sérii. Stejně tak po uvedení trojkové řady (2005) se objeví i kupé a kabriolet, které už budou patřit do série 4; tam je nyní zatím jen roadster Z4 a připravuje se Z4-M. Ceny nových „čtyřek“ budou cenově na úrovní páté série, zatímco technicky budou vycházet z řady tři.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První zástupce čtyřkové série: dvoumístný roadster Z4

Díky tomuto rozvrstvení nabídky bude BMW nabízet opticky daleko více modelů než nyní. To se ostatně děje už nyní, mezi novinkami se např. objevilo i malé SUV X3, které vychází z trojkové řady.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků