BMW pokračuje v nové strategii v číslování modelů

To, že BMW rozšiřuje svoje číselné řady, není tajemstvím. Nové kupé série 6 bylo uvedeno před drahnou dobou, na českém trhu se už prodává; nově byl v této řadě představen také kabriolet. Série 6 je postavena na základu série 5, nicméně motory i cenově se více blíží řadě 7. Z toho kroku je patrná nová strategie německé automobilky: základní modely (hatchback, sedan, kombi) budou mít lichá čísla, kupé, kabriolety, roadstery sudá. Ostré verze se i nadále budou označovat M (M3, M5, M6 apod.).

Z připravované série 1 bude tak technicky vycházet i série 2, do které bude s největší pravděpodobností patřit kupé, dvoumístný roadster (Z2) a čtyřmístný kabriolet. Cenově se tato řada bude blížit trojkové sérii. Stejně tak po uvedení trojkové řady (2005) se objeví i kupé a kabriolet, které už budou patřit do série 4; tam je nyní zatím jen roadster Z4 a připravuje se Z4-M. Ceny nových „čtyřek“ budou cenově na úrovní páté série, zatímco technicky budou vycházet z řady tři.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První zástupce čtyřkové série: dvoumístný roadster Z4

Díky tomuto rozvrstvení nabídky bude BMW nabízet opticky daleko více modelů než nyní. To se ostatně děje už nyní, mezi novinkami se např. objevilo i malé SUV X3, které vychází z trojkové řady.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků