BMW pokračuje v nové strategii v číslování modelů

To, že BMW rozšiřuje svoje číselné řady, není tajemstvím. Nové kupé série 6 bylo uvedeno před drahnou dobou, na českém trhu se už prodává; nově byl v této řadě představen také kabriolet. Série 6 je postavena na základu série 5, nicméně motory i cenově se více blíží řadě 7. Z toho kroku je patrná nová strategie německé automobilky: základní modely (hatchback, sedan, kombi) budou mít lichá čísla, kupé, kabriolety, roadstery sudá. Ostré verze se i nadále budou označovat M (M3, M5, M6 apod.).

Z připravované série 1 bude tak technicky vycházet i série 2, do které bude s největší pravděpodobností patřit kupé, dvoumístný roadster (Z2) a čtyřmístný kabriolet. Cenově se tato řada bude blížit trojkové sérii. Stejně tak po uvedení trojkové řady (2005) se objeví i kupé a kabriolet, které už budou patřit do série 4; tam je nyní zatím jen roadster Z4 a připravuje se Z4-M. Ceny nových „čtyřek“ budou cenově na úrovní páté série, zatímco technicky budou vycházet z řady tři.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První zástupce čtyřkové série: dvoumístný roadster Z4

Díky tomuto rozvrstvení nabídky bude BMW nabízet opticky daleko více modelů než nyní. To se ostatně děje už nyní, mezi novinkami se např. objevilo i malé SUV X3, které vychází z trojkové řady.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků