BMW pokračuje v nové strategii v číslování modelů

To, že BMW rozšiřuje svoje číselné řady, není tajemstvím. Nové kupé série 6 bylo uvedeno před drahnou dobou, na českém trhu se už prodává; nově byl v této řadě představen také kabriolet. Série 6 je postavena na základu série 5, nicméně motory i cenově se více blíží řadě 7. Z toho kroku je patrná nová strategie německé automobilky: základní modely (hatchback, sedan, kombi) budou mít lichá čísla, kupé, kabriolety, roadstery sudá. Ostré verze se i nadále budou označovat M (M3, M5, M6 apod.).

Z připravované série 1 bude tak technicky vycházet i série 2, do které bude s největší pravděpodobností patřit kupé, dvoumístný roadster (Z2) a čtyřmístný kabriolet. Cenově se tato řada bude blížit trojkové sérii. Stejně tak po uvedení trojkové řady (2005) se objeví i kupé a kabriolet, které už budou patřit do série 4; tam je nyní zatím jen roadster Z4 a připravuje se Z4-M. Ceny nových „čtyřek“ budou cenově na úrovní páté série, zatímco technicky budou vycházet z řady tři.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První zástupce čtyřkové série: dvoumístný roadster Z4

Díky tomuto rozvrstvení nabídky bude BMW nabízet opticky daleko více modelů než nyní. To se ostatně děje už nyní, mezi novinkami se např. objevilo i malé SUV X3, které vychází z trojkové řady.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků