BMW: podívejte se, jak funguje hybridní sedan řady 5

BMW: podívejte se, jak funguje hybridní sedan řady 5

Na evropském kontinentu si sice už hybridní X6 nekoupíte, pro ekology je ale k dispozici hybridní pětka. Ta kombinuje přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu tří litrů s elektromotorem o výkonu 40 kW. Celkově systém vyprodukuje 250 kW a 450 Nm, což stačí na zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,9 s. Spotřeba by v kombinovaném cyklu neměla přesáhnout sedm litrů, ale každý asi ví, jak to s tabulkovými údaji chodí…

BMW 5 ActiveHybrid používá lithium-iontové akumulátory. Pokud řidič nepřekročí rychlost 35 km/h, dá se ujet v čistě elektrickém režimu vzdálenost až 4 kilometry. Maximální rychlost pro jízdu pouze s elektromotorem je 60 km/h. Na přiloženém videu si můžete prohlédnout, jak takový systém funguje v praxi.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků