BMW plánuje novou značku pro malé vozy

Mnichovská automobilka již delší dobu zvažuje postavit malý a úsporný vůz, který by pomohl její flotile snížit průměr emisí. Situace se ale mění a BMW plánuje založit novou značku, pod kterou by spadalo malých modelů hned několik. Kromě již zmiňované ekologie jde i o konkurenci – Audi, Mercedes (v podobě Smartu) i Volkswagen podobné vozy mají nebo plánují, a tak BMW pochopitelně nechce přijít a nemalou část trhu.

Dosavadní informace říkají, že vozy mají být menší než Mini (což je pochopitelné) a mají být určeny především do přeplněných velkoměst. Úplně zapomenout by se prý nemělo ani na řidičské zážitky, tohle ovšem může být více marketingový tah než očekávatelná realita. O použití hybridních technologií se neuvažuje, protože u malých automobilů by to nepříznivě ovlivnilo prodejní cenu a efekt by nebyl tak veliký jako třeba u vozů kategorie SUV.

O pohon nejmenších mnichovanů se mají starat nové malé přeplňované benzínové i naftové motory, které bude vyrábět samotné BMW. Naopak montáž vozů má být v kompetenci společnosti Magna Steyr, která má velký podíl také na výrobě modelu X3 a brzy se zaměří i na Mini. Neoficiální informace hovoří o tom, že vozy budou disponovat pohonem předních kol a jejich délka nepřesáhne 3,75 metru.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků