BMW plánuje novou značku pro malé vozy

Mnichovská automobilka již delší dobu zvažuje postavit malý a úsporný vůz, který by pomohl její flotile snížit průměr emisí. Situace se ale mění a BMW plánuje založit novou značku, pod kterou by spadalo malých modelů hned několik. Kromě již zmiňované ekologie jde i o konkurenci – Audi, Mercedes (v podobě Smartu) i Volkswagen podobné vozy mají nebo plánují, a tak BMW pochopitelně nechce přijít a nemalou část trhu.

Dosavadní informace říkají, že vozy mají být menší než Mini (což je pochopitelné) a mají být určeny především do přeplněných velkoměst. Úplně zapomenout by se prý nemělo ani na řidičské zážitky, tohle ovšem může být více marketingový tah než očekávatelná realita. O použití hybridních technologií se neuvažuje, protože u malých automobilů by to nepříznivě ovlivnilo prodejní cenu a efekt by nebyl tak veliký jako třeba u vozů kategorie SUV.

O pohon nejmenších mnichovanů se mají starat nové malé přeplňované benzínové i naftové motory, které bude vyrábět samotné BMW. Naopak montáž vozů má být v kompetenci společnosti Magna Steyr, která má velký podíl také na výrobě modelu X3 a brzy se zaměří i na Mini. Neoficiální informace hovoří o tom, že vozy budou disponovat pohonem předních kol a jejich délka nepřesáhne 3,75 metru.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků