BMW, Peugeot a Citroën společně vyvíjí benzínové motory

BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën dnes představují první plody spolupráce v oblasti vývoje benzinových motorů. Dochází k prvnímu odhalení špičkových technologií použitých právě v oblasti společně vyvíjených benzinových motorů.

Spolupráce obou skupin, poprvé oznámená v roce 2002, se dnes zhmotnila vytvořením nových standardů v oblasti benzinových motorů , a to jak v oblasti výkonu a jízdního pohodlí, tak i ve snížení spotřeby a emisí oxidu uhličitého (CO2). Tyto motory obohatí v roce 2006 vozy z kategorie malé a střední třídy u značek Peugeot a Citroën a také budoucí modely MINI. Roční produkce by měla časem dosahovat okolo 1 milionu kusů těchto motorů.

V průběhu tzv. „technologického dne“, který se dnes uskutečnil v Mnichově, ve vývojovém centru BMW Group, představitelé obou partnerských skupin představili odborné veřejnosti technické detaily, následujících dvou typů motorů:

  • nepřeplňovaný motor, vybavený rozvody s proměnlivou geometrií, o obsahu 1,6l a výkonu 85 kW/115 k
  • motor s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbokompresorem, o obsahu 1,6l a výkonu 105 kW/143 k

Výše uvedené motory tvoří první základ skupiny motorů, která se časem doplní o motory s výkonem začínajícím na 55 kW/75 k a končícím na hodnotě 125 kW/170 k.

Každý z partnerů přinesl své know-how, které se odrazilo v mnohých technických řešeních, jež budou v nových motorech využity. Jedná se např. o:

  • rozvody s proměnlivým zdvihem ventilů
  • olejové čerpadlo s řízeným výtlakem
  • pohon příslušenství jednoduchým řemenem
  • hlava válců odlévaná metodou „ztracené formy“

Kromě jiného došlo také na mnohé inovace, jako např.:

  • přímé vstřikování paliva pro optimalizaci výkonu
  • turbokompresor Twin-Scroll pro zlepšení odezvy a jízdního pohodlí
  • odpojitelné vodní čerpadlo pro snížení spotřeby paliva a emisí

V rámci této spolupráce, BMW Group a skupina PSA Peugeot Citroën chtějí dokázat, že benzinové motory mají stále významný technologický potenciál, který může přinášet úspory spotřeby paliva a snížení emisí CO2, a to vše při zlepšení výkonových parametrů a jízdního pohodlí.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků