Novinka se jmenuje R 12 S, originálu se blíží stylem, ale přidává spoustu moderní techniky.
Motocykl R 90 S byl vyráběn v letech 1973 až 1976. Jeho dvouválcová devítistovka typu 247 disponovala 50 kW a 76 Nm a umožňovala dosažení až dvousetkilometrové rychlosti. Byla první sériovou motorkou světa s aerodynamickou kapotáží kryjící i řídítka, k dalším výrazným prvkům patřilo velké červené číslo 90 na motoru a v pozdějších letech výroby také dvoubarevné lakování Daytona Orange s červenými pruhy.
Stroj měl velké úspěchy v motorsportu, v roce 1976 s ním například Hans-Otto Butenuth a Helmut Dähne zvítězili na TT na ostrově Man v třídě produkčních motocyklů, ve stejném roce vyhrál Steve McLaughlin závod 200 mil Daytona, jeho týmový kolega Reg Pridmore se pak stal prvním šampionem AMA Superbike v historii. Dnes jde o velmi vyhledávaný veterán, celkem vzniklo 17.455 kusů. Na tuto legendu odkazuje nový model R 12 S, který vychází z R 12 nineT.
„Mezi určující designové prvky našeho modelu R 12 S patří kapotáž s tónovaným větrným štítkem umístěná na řídítkách, sedlo s kontrastním prošíváním a oranžový metalický lak Lavaorange, který je poklonou legendárnímu modelu R 90 S Daytona Orange z roku 1975. Design dokonale doplňují detaily, jako je červeně vyvedené ,Sʻ na bočních krytech, dvojitá červená linka a kartáčované a čirým lakem překryté hliníkové povrchy nádrže a krytu za sedlem,“ vysvětluje Alexander Buckan, šéfdesignér BMW Motorrad. Styl dále podporují drátěná kola Option 719 Wheel Classic II, řídítka a trubky vidlice v černé barvě nebo doplňky s prvky paketů Billet Shadow a Shadow II.
Z hlediska standardní výbavy má R 12 S například paket Comfort s asistentem rozjezdu do kopce, asistenta řazení Shift Assistant Pro, vyhřívané rukojeti nebo tempomat. Větší pohodlí a bezpečí na cestách zaručí natáčecí světlomet Headlight Pro. Díky technickému základu v R 12 nineT na novinku pasuje veškeré příslušenství typu titanových výfukových systémů, tašek nebo přípravy pro navigaci. Volitelně pak můžete sáhnout po kontrole tlaku v pneumatikách, alarmu, inteligentním tísňovém volání, systému Connected Ride Control nebo digitálním barevném displeji místo kruhových ukazatelů.