BMW otevřelo továrnu v Mexiku. Donald Trump mu však hází klacky pod nohy

Postavit továrnu v Mexiku byla před pár lety pro automobilky BMW lákavá příležitost. Pak ale přišel Donald Trump.

Mnichovská automobilka plánuje vyrábět automobily v Mexiku již 7 let. Ve čtvrtek se už dveře nové továrny konečně otevřely. Stojí v San Luis Potosí, jednom ze 31 mexických států, a zaměstnává přes 2500 lidí. Maximální kapacita továrny je 175.000 vozů ročně.

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Některé ze zde vyrobených vozů budou vyhrazeny pro zásobování Spojených států. BMW se však nyní bude možná potýkat s poplatky amerického prezidenta Donalda Trumpa ohledně převážení zboží z Mexika do Ameriky. Vše by se navíc mohlo zhoršit, pokud by se nepodařilo zastavit nelegální migraci Mexičanů na americké hranice.

To by se pak mohlo BMW pěkně prodražit. BMW sice mohlo postavit již druhou fabriku v USA, ale nenaplnilo by tak svůj plán, který spočívá ve vytvoření celosvětové sítě výroby vozidel, která zahrnuje celkem 31 lokalit.

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Mexická továrna bude sloužit pro výrobu řady 3, která se odtud bude dostávat do celého světa. A proč vůbec stojí továrna BMW v Mexiku, když plánuje zásobovat i Ameriku, do které je to nyní tak nevýhodné? Před Trumpem tu totiž bylo skvělé prostředí pro byznys. Nízké mzdy, dohoda o volném obchodu s USA, Kanadou a i ostatními zeměmi... Pro BMW paráda. Bimmeři však nejsou jediní. Své vozy zde vyrábí i Audi a Mercedes.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků