BMW otevřelo továrnu v Mexiku. Donald Trump mu však hází klacky pod nohy

Postavit továrnu v Mexiku byla před pár lety pro automobilky BMW lákavá příležitost. Pak ale přišel Donald Trump.

Mnichovská automobilka plánuje vyrábět automobily v Mexiku již 7 let. Ve čtvrtek se už dveře nové továrny konečně otevřely. Stojí v San Luis Potosí, jednom ze 31 mexických států, a zaměstnává přes 2500 lidí. Maximální kapacita továrny je 175.000 vozů ročně.

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Některé ze zde vyrobených vozů budou vyhrazeny pro zásobování Spojených států. BMW se však nyní bude možná potýkat s poplatky amerického prezidenta Donalda Trumpa ohledně převážení zboží z Mexika do Ameriky. Vše by se navíc mohlo zhoršit, pokud by se nepodařilo zastavit nelegální migraci Mexičanů na americké hranice.

To by se pak mohlo BMW pěkně prodražit. BMW sice mohlo postavit již druhou fabriku v USA, ale nenaplnilo by tak svůj plán, který spočívá ve vytvoření celosvětové sítě výroby vozidel, která zahrnuje celkem 31 lokalit.

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Mexická továrna bude sloužit pro výrobu řady 3, která se odtud bude dostávat do celého světa. A proč vůbec stojí továrna BMW v Mexiku, když plánuje zásobovat i Ameriku, do které je to nyní tak nevýhodné? Před Trumpem tu totiž bylo skvělé prostředí pro byznys. Nízké mzdy, dohoda o volném obchodu s USA, Kanadou a i ostatními zeměmi... Pro BMW paráda. Bimmeři však nejsou jediní. Své vozy zde vyrábí i Audi a Mercedes.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků